Help Homey+ backup met Homey <4.0 software

Beste allen,

In de laatste app update was ineens een backup mogelijkheid geïntroduceerd. Ik dacht, mooi, dat is wat ik zoek. Deze heb ik aangeschaft maar blijkt nog niet te werken. Prima, ik wacht op de Homey firmware update. Echter, mijn Homey probeert nu continu een backup te maken en crasht hier volledig op (alle apps lopen vast en later Homey ook niet meer bereikbaar).
Help, hoe zet ik dit uit?! Dank voor jullie hulp


Kun je proberen in More … Backup de Automatische backup uit te schakelen via Settings (:gear:) rechts boven?

Dank voor het meedenken!

Ik zie dat ik een abonnement heb door bij more op mijn foto te klikken en dan abonnement. Verder zie ik nergens bij instellingen ook maar enige verwijzing van backup instellingen. Worden deze pas vrij gegeven bij v4 firmware op Homey?

Welke firmware heb je nu?

Voor de backup mogelijk heden heb je minimaal firmware V 4.x nodig en een Homey+ abonnement
Momenteel is 4.0.0 RC 6 beschikbaar voor de beta testers.

Aan je screenshot te zien heb je niet de juiste homey firmware (3.2.1). Als je direct wilt backuppen moet je de RC update aanzetten.

Kun je kijken welke Mobile App je hebt? Meer … - Instellingen - Algemeen .
Kijk ook even of je die App kan updaten!

Dank allen voor het meedenken!

Ik heb de laatste reguliere iOS app. (4.0.1)
Homey heeft de laatste reguliere firmware. De combinatie wil nu echter backups gaan maken wat niet werkt en tot crashende apps en al meermaals een onbereikbare Homey heeft veroorzaakt. (Ik heb backups niet zelf aangezet en het is ook niet mijn doel het te laten werken als dit nog niet in de reguliere release ondersteund wordt.)
Ik zou liever niet naar een beta versie updaten gezien ik er meer dan 150 werkende apparaten aan heb hangen en weg wil blijven van test software. Echter, hoe laat ik hem stoppen backups te willen maken. :see_no_evil:

Ik zou even een melding maken hiervan. Ik denk dat je een bug ontdekt hebt.

Ok,

Ik heb het als bug ingediend (mail gestuurd naar info mail adres). Inmiddels krijg ik mijn Homey pro niet langer dan 10 min in de lucht voor hij weer volledig plat gaat. Ik heb altijd vertrouwen gehad in Homey als primaire Domotica controller maar dit is wel even een schrik momentje…

Dank allen voor het meedenken!

Ik ben beta tester. En heb deze optie nog niet geprobeerd. Beta behoort geen geld te kosten. Maar juist andersom.

Ik persoonlijk had liever de backup gewoon op eigen data drager willen hebben ipv cloud backup. En iedereen 0.99€ p/m betalen aan Athom.
Nu zijn ze idd alleen nog met de backup bezig .
Maar de naam. Honey+ als abotje geeft bij mij de vraag of homey na een tijd überhaupt ook blijft werken zonder +. Of dat we dadelijk niet anders kunnen.
Ik wacht af hoe ze dit gaan uitrollen.

Tja, ik ben geen beta tester. Slechts een tevreden homey pro gebruiker met 35 apps en inmiddels ruim 175 devices gekoppeld. Ik heb niets van backup aangezet en de firmware ondersteund het niet. Het is echter wel erg zuur dat op de valreep van de introductie van homey backup ik de mijne inmiddels niet meer aan de gang krijg en er maanden config werk in zit… en dat omdat hij een backup probeert te maken :see_no_evil:

Zie je met Homey 3.2.1 geen backup in de mobile App onder more … ?


Daaronder zit rechtsboven de optie om automatisch backup uit te schakelen.

Anders even naar https://developer.athom.com/tools/api-playground

Controleer met

Homey.backup.getOptionAutomaticBackupsEnabled();

De status en schakel daarna met
Homey.backup.setOptionAutomaticBackupsEnabled({"value":false});

De optie uit.
^^^^^Deze Laatste is dus de oplossing!! ^^^^

1 Like

Super bedankt voor het meedenken!

Backup is niet te zien. Ik krijg hem iedere keer een minuut of wat werkend en dan gaat het weer mis. Ik vroeg me af of het toch verstandig is hem de rc6 van de beta te laten installeren. Zou ‘experimentele updates’ daarna weer zonder verdere gevolgen weer uit kunnen?

Ik heb genoemde script geplakt en op run geklikt. Er komt echter niets aan tekst terug dat me iets zegt of bevestigd. (Veranderd niets in onderste veld).

Werkt het standaard voorbeeld
Homey.users.getUserMe();
Wel?
Kijk even hoe veel tijd na herstart van Homey het werkt en doe dan alleen de 2e
Hij hoort te antwoorden met { “value” : false }

Ahh, ik heb deze laatste geprobeerd en dan komt er een hoop tekst terug.

Heb aansluitend nog een keer deze ingevuld:

Homey.backup.getOptionAutomaticBackupsEnabled();

En nu geeft hij:
“root”:{

1 item

“value”:

boolfalse

}

Betekent dit dat backups nu uit staan? Zou super fijn zijn als hij het weer blijft doen :blush::+1:

1 Like

Yep, dit zou het moeten doen !
Nog effe getest met de App open en ik denk dat dit het was …

Ik hoor graag of je Homey weer stabiel is!

Dit kon eerst niet. Maar nu vanaf versie 4.x is dat wel mogelijk.

@Dijker Op dit moment blijft hij het doen! Echt super bedankt!! Hij lijkt iedere ochtend opnieuw problemen geven dus zal morgen ochtend nog even kijken of hij niet weer in deze loop komt. Hopelijk snel de definitieve update en een veilige backup!

Heb je een een of andere donatie link? Doneer ik je een kop koffie of een biertje. @al het werk lijkt gered :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

2 Likes

Ranney, Suc6!
kun je altijd nog bedenken of je straks toch nog (tijdelijk) naar de Experimental gaat.

Ik doe het er niet voor, maar als je er echt blij mee bent drink ik er vanavond graag een mooi biertje op: https://www.paypal.me/Dijker
Thanks!

Zie ook Papertrails App en Community Backup & Restore for Homey v2 and Up! [Alpha Version]

Ik heb je 5 euro overgemaakt. Hoop dat je er een goed biertje van kan drinken. Mocht hij morgen weer gekke dingen doen hoop ik je nog om advies te mogen vragen :blush::+1:
Goed weekend!