Heos invalid device

Wij hebben afgelopen zaterdag een Homey 2.0 gekocht. Wanneer wij onze Heos box hierop aan willen melden, geeft hij de foutmelding invalid device. Hebben jullie hier een oplossing voor?

[modbreak] verplaatst naar nederlands

Weet niet zeker of deze App geschikt gemaakt is voor Homey-V2? Staat ook geen maker bij…
Heb je wel de nieuwste (Beta) versie gebruikt?
https://apps.athom.com/app/com.denos.heos

Edit: Seems to be an Athom App, not even SDK2
“id”: “com.denos.heos”,
“version”: “1.0.2”,
“compatibility”: “>=1.0.0”,
“name”: {
“en”: “Denon Heos”
},
“author”: {
“name”: “Athom B.V.”,
“website”: “https://www.athom.com”
So better report to Athom and ask for udate of the App if it does not work.

Ik heb de HEOS app al eens eerder er op gehad in V1.x.x. en ik wil hem nu weer gaan instaleren en gebruiken maar zoals ik hier lees werkt de HEOS beta versie 2.0.0 dus niet in de homey versie 2.1.0.

Ik zie de app is van athom zelf en is al van 2017 dus nooit meer geupdate, dat zou zeer spijtig zijn, ik hoopte op de zelfde functionaliteit als de SONOS app.

Ik zie nu in bovenstaande de oude versie nog staan 1.0.2 dus ik heb niet goed gelezen, ik ga morgen testen of de beta versie wel werkt of niet.

ik heb gisteren de versie 1.0.2 geprobeerd hij ziet al mijn luidsprekers en voegt deze ook mooi toe, hierna heb ik de versie 1.0.0 geprobeerd deze vond ook al mijn luidsprekers en voegde deze ook toe maar hierna crasht de app en kan hij ook niks meer vinden.

Ik ga vanavond met de versie 1.0.2 proberen of ik ook via een flow in homey muziek naar mijn HEOS luidsprekers kan sturen.

ik ben benieuwd Fred, houd ons op de hoogte

Wat ik nu zie is de HEOS app geupdate er staat nu V1.1.0-24.04.19

Dus we gaan weer proberen of het werkt er staat niks bij of het voor homey V2.x geschikt is er staat alleen dit, This app is currently in beta.

V1.1.0 (beta nu) is volledig herschreven since een paar weken en werkt super!
Houdt er wel rekening mee om de oude app te verwijderen. Het is een volledig nieuwe app, en zal niet je ouwe app overschrijven.

Ok dat is mooi om te horen, de oude app had ik al verwijderd deze werkte toch niet meer, maar met de nieuwe app ga ik meteen weer aan de gang.

Nu nog de bar zien aan te krijgen via homey, het lukt mij niet om de IR code in te leren.

Caseda, ik heb een vraagje ik heb de nieuwe app geinstaleerd en de HEOS luidsprekers toegevoegd,
dat werkt en als test even een floe gemaakt voor het volume te verhogen en verlagen en dat werkt ook als ik er al muziek op afspeel.

Nu heb ik de radio app geinstaleerd url aangemaakt, en dan komt het ik zie niet hoe ik dit nu op de HEOS moet afspelen ook een mp3 file die op de homey staat krijg ik ook niet afgespeeld, er zijn gewoon geen kaartjes voor.

Dus mijn vraag aan jou is hoe heb jij het dan voor elkaar gekregen, je zegt het werkt super?

Ik gebruik geen mp3’s (soundboard) en of radio via mijn heos, maar weet wel dat het niet mogelijk is op het moment.
Maar vraag gerust om de feature aan athom, denk dat het wel mogelijk zou moeten zijn.

Wat gebruik jij dan, tunein of muziek van je nas werkt ook niet.

Ik gebruik deezer, zoals met de aankondiging van Homey v2 al was aangekondigd is de heos app zelf (niet de homey app) veel beter om Playlist aan te maken dan via homey dat te proberen.
Homey is een automatiserings apparaat, geen muziek speler.

En aangezien ik vaker alleen naar albums luister, of de “Flow” heb opstaan heb ik homey alleen voor volume in te stellen, en af te spelen en pauzeren, meer heb ik niet nodig.

Dat klopt wat je nu zegt, en ja ik gebruik ook deezer en ook muziek van mijn nas, en het klopt wat je zegt volume, spelen en pauzeren en zo dat werkt goed in homey.

Wat is dus ook nog wil is de muziek automatiseren daarvoor is die homey, dat als ik opsta en in de kamer kom beweging melder aan dat de muziek gaat spelen dus b.v. radio 2 of een muziek album.

1 Like

He Heren,

Probeer deze app eens, werkt in mijn ervaring beter dan de Athom Heos app:
https://community.homey.app/t/app-denon-heos-app-form-nlrb-not-in-app-store