Herstart

Hallo

Elke nacht laat ik mijn homey herstarten via een flow. Elke nacht maakt ie ook telkens een geluid… wellicht het geluid dat ie volledig is gestart.

Enig idee hoe dat te onderdrukken?

Thx

Voor je herstart een flow maken die het volume op nul zet en na de herstart een flow maken die het volume weer op door jou gewenste volume zet.

Homey maakt uit zichzelf geen geluid tijdens het herstarten, er is dus een flow die activeert bij het opstarten die dit geluid maakt (hoeft niet eens perse een “net opgestart” flow te zijn, het kan ook een app zijn die een flow (perrongelijk) laat triggeren tijdens het opstarten), je zou dus ook de oorzaak kunnen proberen te vinden.

Ik heb verder geen flows die geluid maken en dat geluid klinkt wel als een welkomstmelding na boot :grinning:

Goeie tip, probeer vanavond!

en je krijgt het ook als je nu opnieuw start? Aangezien je er dan bij kan zitten en echt horen wat Homey zegt, Homey zegt echt, uit zichzelf, niks met het opnieuw starten.

Niet bij het handmatig reboten maar wel bij de scheduled reboot.

Ergens terug te vinden in een log welke app geluid maakt want ik heb echt geen enkele flow die dan ook iets met geluid doet of moet laten weten met geluid.

Al eens met een andere voedingsstekker geprobeerd, 5V 2A minimaal?

Het is de bijgeleverde voeding. Ik zou het verschil niet wat een bijgeleverde voeding een geluid zou geven door scheduled en geen geluid bij manuele boot… die moet je me eens uitleggen? :grinning:

De bijgeleverde voeding is een bekend probleemgeval, na verloop van tijd geeft het ding kuren waardoor Homey rare dingen gaat doen. “Geluid maken” (je beschrijft niet wat voor geluid precies) is er daar één van.

Dan zou die toch ook geluid maken bij reboot dmv reboot knop via instellingen>algemeen>Homey opnieuw starten ? Ik zie dan niet in dat de voeding dan een geluid zou maken door de voeding door een scheduled reboot via een flow. Bovendien doe ik nu een volume > 0 voor de reboot en doet ie het ook niet meer.

Een soort ‘fwiet’… maakt ie.

Het is niet de voeding die een geluid maakt, maar Homey.

Nou ja dat was wat ongelukkig uitgedrukt maar mn punt blijft. Ik zie geen link met een storende voeding én het verschil tussen een scheduled reboot dan wel manueel.

Zien kun je het niet, maar al je het probeert, hoor je mischien. Het was maar een tip, en als je er niets mee wil doen is dat ook goed, jouw keuze, succes.

1 Like

Ik zet het volume nu voor de reboot op 0, dan reboot en dan heb ik het niet meer… en na de reboot terug naar 100. Wat probeer ik niet dan? :slight_smile:

1 Like

Een andere voedingsstekker, het is niet het geluid van de voeding, maar een te lage of onstabiele spanning, wat ruisende of piepende geluiden kan veroorzaken door de Homey luidspreker. Er zijn al heel veel van deze stekker-voedingen vervangen, onder andere die van mij, mijn Homey restarte spontaan en dat werd steeds erger.

:popcorn:

2 Likes

Sorry Rocco, einde voorstelling (voor mijn bijdrage tenminste)

1 Like

Klinkt niet als een storing maar echt een meldingsgeluid. En de storing zou dan onderhevig zijn aan de volume settings voor en na boot :grinning: