Vandaag kreeg ik de officiele aankondiging van Athom dat de speech service gestopt zal worden. En ergens vind ik dat een matig besluit. Ik begrijp dat er meerdere factoren meespelen en zoals ze zelf aangeven hebben ze zich daar in verslikt.
Maar…
Het was wel het allergrootste selling point toen Homey op de markt kwam. En ook de rede om hem destijds te pre-orderen. Ik zie de filmpjes nog voor me, mooie demonstratie met wat het moest gaan worden. Een ander nooit behaald item is het goed integreren van Spotify naar bijvoorbeeld je chromecast te laten streamen. Wat ook heel duidelijk als belangrijke feature was aangekondigd.
Ik gebruik speech zelf veel, super chill om vanaf de bank het licht wat te dimmen of de temperatuur te wijzigen. Juist het níet steeds je mobiel te hoeven pakken is in deze tijden al winst.
De service laten vervallen is voor mij een rede om elders te gaan kijken. Laat de service op zijn minst gewoon bestaan en ontwikkel deze dan zo min mogelijk verder maar dat het in de basis werkt.
Natuurlijk zijn er ook voordelen, zoals de support voor veel protocollen en een vrij goede support. Maar de conclusie is toch… dat het product nooit is geworden wat wel werd voorgehouden tijdens de kickstarter campagne.
talk to your home