Het grote Homey 2.0.0 stable discussie topic [NL]

Dank je. Deze kan gewoon op de pc draaien?

Yep, al een nacht aan laten staanā€¦ Helaas nog steeds de rode ringā€¦ :cry:

Na zoā€™n beetje iedere update had ik die rode ring, maar een tijdje los laten en weer aansluiten op de voeding hielp dan uiteindelijk wel. Maar deze keer volhardt homey met de rode ring heelas!

Je zou kunnen kijken of een andere voeding helpt, let er wel op dat deze minimaal twee 2 ampere (10 watt) aan moet kunnenā€¦ Als dat ook niet helpt dan zou ik een mailtje naar support@athom.com sturenā€¦

Dezelfde voeding (2 amp) gebruikt, waarop homey het al jaren prima doet. Maar inderdaad voor de zekerheid ook een andere voeding gebruikt maar geen ander resultaat. Tot op heden, nu al sinds donderdagavond, geen werkende homeyā€¦ Echt een ENORM gemis!

Mail is op vrijdagochtend gestuurdā€¦ Helaas gebeurt zoiets dus vlak voor het weekend, juist wanneer je graag de V2.0 zou willen testen!

Na de update werkt de microfoon nog steeds. Kan nog steeds gesproken commando,s geven.

Gister ben ook ik de stap gaan wagen naar V2.0.
Ik had ook enorme twijfels.
Alles flink door gelezen en nog een vraag m.b.t. de microfoon aan athom gestuurd.
Ook gelezen dat de fibaro switch 2 noet meer zou werken.
Alle ongenoegen van mede gebruikers gelezen m.b.t. de windows software.
Dit is voor mij geen bezwaar. Als je deze wilt behouden kan je er voor kiezen niet te updaten of een emulator te gebruiken. (Ok emulator zie ik niet als ideaal)
Maar ik werk toch graag met de app. Ik pakte mijn pc alleen met hele uitgebreide flows.
Dit is gewoon wennen dat heb je met alle veranderingen in het leven.

Toch was de druk te groot om niet te updaten.
Via de pc een flow backup gemaakt.
Zo als eerder gezegd met mij zweet handjes en vol adraline stiekem snel de update knop ingedrukt!
Binnen 5 minuten was de Homey weer up and running!
Alles leek goed te zijn en poh! Wat ben ik weer blij met de nieuwe app die ik ook met de trail had geprobeerd.

Als eerste viel mij op dat mijn Tado apparaten niet meer werkte op Homey.
Gelukkig was dit met op nieuw toe voegen weer opgelost!

Diverse dingen getest. Flows, apparaat knoppen, spraak. Alles lijkt te werken!

Microfoon moest ik wel even bij experimenten aan zetten.

Fibaro switch 2 werkt ook nog top.
Eigenlijk heb ik tot nu toe nog steeds 0 problemen gevonden alleen maar voordelen!

In mijn ogen heeft Athom een mooie update gemaakt. (Toekomstige verwijderen van mic vind ik wel echt een gemis)

Voor al wat ik erg fijn vind aan de app is de favorite apparaten en flows!

Even een overzicht wat ik gebruik.

Klik aan klik uit:
Apc3-2300R
ACM2300H
AWS-3500

Fibaro switch 2

Ikea Tradfri
Lamp wit
Lamp rgb
Spots wit

Cv
Tado

Inbraak
Satel Integra

Nest rookmelders

4 Likes

Gister overgestapt naar 2.0
Upgate procedure is goed gegaan. Ik heb enkele MCO_HOME wandschakelaars. Alle flows waar in deze apparaten zaten waren defect. Door het opnieuw toevoegen van de schakelaar in de flow deden het deze weer.

Qua looks is 2.0 erg vooruit gegaan. Zeer grote stappen gemaakt en 2019 waardig:)
Het gemis van de desktop Applicatie ben ik zeer zeer ontevreden over. Van een groot laptop scherm(of 34"desktopscherm) naar een 6 inch mobieltje vind ik helemaal niets. Ik mis de overzicht van de gehele flow.
1 Desktop, 2 laptops, en macbook zijn nu onbruikbaar. Hiernaast is ook de Surface tablet niet te gebruiken.
Ik overweeg om een tweedehands tablet te kopen, maar heb ik dan wel meer overzicht?

1 Like

Ik ben een beetje huiverig om over te stappen. Wat mij bevreemd is dat er bepaalde apparaten niet meer werken en je deze opnieuw aan dient te melden. Erg omslachtig en lastig als je allerlei schakelaars in inbouwdozen hebt geplaatst.

Ook een groot nadeel voor mij dat je geen desktop versie meer kunt gebruiken.

1 Like

Hallo, ik kan je geruststellen ik heb gisteren de omzet naar v2 gedaan. Behalve dat het alnger duurt voordat de reactie op een actie gaat plaatsvinden werkte alles goed.
Op mijn oude ipad werkte de app helaas niet en homeydash en homey preview werkt ook niet meer. Dit is wel jammer.

Let op bij de aanschaf van een oude ipad, de app werkt alleen bij de nieuwste besturingssoftware.
Verder herken ik mij in jou verhaal ok

al geprobeerd de homey op de kop te zetten om hem in factory restore mode te zetten?

Yep, ook al geprobeerd, maar hij gaat ook niet meer in recovery modeā€¦ Er wordt niet afgeteld.

Inmiddels met Athom over overeengekomen dat Homey opgestuurd gaat worden. Hopelijk gaat het Athom lukken de software reset uit te voeren!

Vandaag firmware update uitgevoerd nu doen al mijn zwave devices het niet meer, ook na reboot wil het niet meer werken.

Ik heb helaas zondag de update gedaan. Bijna geen flow werkte meer. Zondag uren bezig geweest met herstellen en sinds vanavond krijg ik in de app dat homey offline is. Opnieuw inloggen helpt even. Stroom er af gehad, hielp ook even maat niet lang genoeg om een diagnose rapport te draaien. Ik kan ook niet inloggen op support. Wat een drama. Ik kan nu niets meer bedienen!

Nieuwe update online!

Helaas deze heb ik ook al geĆÆnstalleerd maar nog steeds niets. Nogmaals herstart maar dit levert ook niets op. Ook alle beta gedraaid maar zo slecht als nu ik nog niet gehad. Zwave werkt maar zigbee is dood.

Bij mij draait 2.0 ook perfect tot op heden.

Enige probleem wat ik heb is met de aanwezigheid.
Ik heb hem ingeschakeld bij de privacy instellingen, maar er word niet geregistreerd als er iemand gaat of thuis komt.
Bij de vorige versie werkte dit nog 100% perfect.
Dit is wel een enorm gemis.

Lees het topic eens terug, volgens mij werkt het bij de meeste niet correct. Ik heb het iig opgegeven, het werkt bij mij gewoon niet.

En is Athom zich hier ook van bewust?
Ik zie het nergens staan dat ze van het probleem weten.

Het werkt bij mij al vanaf het begin niet, dat is 2jr oid. Ik neem aan dat ze dat inmiddels wel vernomen hebben maar mss is dat niet zo idd, zou wat zijnā€¦
Maar dan heeft het melden in deze app wat dat betreft geen zin helaas.