Het grote Homey 2.0.0 stable discussie topic [NL]

Sinds Homey 2.0 werkt m’n Ikea draaidimmer niet meer. Meer mensen hier problemen mee?

-edit- moest de dimmer verwijderen en opnieuw toevoegen. Nu werkt het weer.

Wat werkt niet? Nieuwe flows werken niet maar zullen via de laatste telefoon-app-update (build 247) weer kunnen worden toegevoegd.

Ook ik ben deze week overgegaan. Ging vrij makkelijk. Ik moest wel bijna iedere flow aanpassen met een tag. Ik heb vrij veel flows die mij de status van de batterij doorgeven als ze onder de 20% komen. Somfy in zonnesensor werkt niet meer, maar heb ik opgelost met flows als de zon komt op of gaat onder. Dit werkt zelfs beter waardoor hij denk ik geheel,overbodig is geworden. Virtual Devices via Neeo heb ik ook moeten aanpassen. Helaas werkt de Candy app niet meer en heb ik nu problemen met pushberichten die niet meer komen. Heb een aantal mobiele telefoonnummers in Homey staan, echter is het slechts mogelijk het hoofdmummer te gebruiken en helaas geen pushmeldingen naar de andere telefoons. Al met al toch heel tevreden. Ik mis desktopapplicatie geheel niet. Moest alleen voor Homey mijn MacBook opstarten. Doe bijna alles mobiel/iPad.

Vandaag verder gegaan met zigbee probleem. Heb alle apps die zigbee gebruiken verwijderd en opnieuw geinstalleeerd. Alle devices opnieuw gekoppeld. Daarna alle flows weer aangepast. Nu werkt alles weer naar behoren.

Sinds de 2.0 update heb ik geregeld dat ik Alexa mijn lichten niet aan / uit kan zetten. Alexa zegt dan: Lights are not responding.
Er lijkt geen aanleiding voor te zijn, want net zo vaak werkt het wel gewoon via Alexa.
Hebben meer mensen hier last van??

nu bijna 2 weken de nieuwe 2.0 app draaien en het blijkt dat ik, na een minder positief gevoel bij de start, toch steeds enthousiaster wordt. Je moet, als oud gebruiker met Flows erg wennen, maar… dan krijg je (vindt ik) ook wat. Ook snap ik meer de keuze van Homey om dit te gaan uitrollen. Voor nieuwe gebruikers lijkt het mij gebruikersvriendelijker om er mee te beginnen. Goed, er zijn nog wel wat “dingetjes”. Iets minder overzichtelijk zijn van flows, de app crasht toch wel met regelmaat, aanwezigheid werkt nog niet flekkeloos (laatste 2 wordt aan gewerkt)
Kortom, ik ben zo langzamerhand wel enthousiast.

Ik ga de overstap nog niet maken. Dat de pc desktop niet bestaat en alles op mobiel app gaat is en blijft een gemis.
Los daar van lees ik dat alle apps die ik gebruik niet werken. En ook niet lees of deze überhaupt terug komen?. Dan gaat het om homeydash, candy en er zullen vast veel meer apps zijn die (nog) niet werken.
Toch ben ik heel erg benieuwd en lijkt het me handig om fatsoenlijk flows te beheren op mobiel device.
Maar er is geen weg terug naar oude firmware met jou data…
Kort om veel werk en gedoe en geen duidelijkheid voor mij. Durf ik de update nog niet te doen
Ik blijf het indegaten houden hoe alles zich ontwikkeld omtrent homey :slight_smile:

Ik ga de overstap naar de V2 ook niet maken omdat je niet via de computer meer kan benaderen.
Nu kan je nog met de desktop programma homey bereiken en alles aanpassen wat je maar wil.
Ik zal ook ff niet weten hoe ik de update moet uitvoeren zonder een smartphone.
Dit was zo mooi dat je alles via de computer kon doen.
Dat was een van de redenen dat ik voor homey heb gekozen.
Dus ik ga wachten wanneer homey met een desktop programma aankomt of een website omgeving om weer alles via de computer te doen.
En niet via een smartphone die ik niet heb.

2 Likes

Ik wacht ook nog even voor dat ik naar 2.0 ga. Niet alle vooruitgang is een verbetering. Weet iemand of Luxaflex Powerview 0.0.12 beta op 2.0 werkt?

Heb gisteren geupdated naar 2.0 ook al werkte het op 1.5 eigenlijk best lekker. Moet nu toch concluderen dat de twijfels die ik had over het niet goed kunnen maken flows etc niet helemaal terecht zijn. Het is vooral in het begin even zoeken hoe alles ook alweer werkt maar het werkt.

Van te voren wel de apps die niet compatibel zijn geïnventariseerd en daar kwamen gelukkig geen verrassingen uit. Maar toch mis ik nog wel de website. Op dit moment bijvoorbeeld is mijn telefoon aan het opladen. Ik kan dus niet bij de app en dus kan ik homey niet aansturen. Dat is een situatie die niet heel veel gaat voorkomen schat ik maar het is er wel een.

Verder zoals gezegd eigenlijk alleen maar positief tot nu toe.

3 Likes

Powerview app werkt hier als een trein op Homey 2.0

1 Like

Dank voor je antwoord. Weer een reden om snel over te gaan :grinning:

Ik werkte ook graag via een webbrowser op een windows pc. Daarom los ik het nu op via de Bluestacks Android emulator. Op mijn core i7 pc met ssd harde schijf en Windows 10 werkt dit heel vlotjes en op een andere pc maar met core i5; gewone sata harde schijf en Windows 7 werkt dit ook maar moet je iets meer geduld hebben. Best te doen dus met een emulator en de Homey 2 app.

Ik vind mijn homey niet zo stabiel meer werken. Vaak geen verbinding via de app. Om de paar dagen. Voor de update eigenlijk 1,5 maand gedraaid zonder reboot. Nu ben ik niet thuis en kan ik er dus niks meer mee doen.

1 Like

ik mis de website ook heel erg, flows waren een stuk overzichtelijker te maken via de browser

3 Likes

Ik merk sinds 2.0 dat mijn Homey een constante load heeft van meer dan 100%. Zo rond de 120-130% load continue. Dit lijkt mij niet gewenst, hebben meer mensen dit?

Bij mij is het juist andersom, van 140% naar 40% gegaan met hetzelfde aantal devices, apps etc etc

Ik begrijp niet waarom ze een functie waar geen problemen mee waren en goed werkte, eruit halen… daar heeft waarschijnlijk niemand om gevraagd. de flow editor.
Ik wacht het nog even af, en anders is het terug naar domoticz.

Hier dan meer weer een lijntje Thijs. Dacht ik laat het even gaan maar dat schijnt toch niet te werken.
Berichten hier onder die niet over het gebruik van 2.0 gaan zullen zonder verdere waarschuwing worden verwijderd. Ook de berichten hierboven die offtopic zijn zullen later verwijderd worden om het een klein beetje overzichtelijk te houden. Mocht iemand daar problemen mee hebben, neem dan gerust contact op met een moderator via PM. Dus niet in dit topic plaatsen want dan verdwijnen ze weer.

Meer mensen waarbij de beta van chromecast crashed na udate rc2?

2 Likes