Het grote Homey 2.0.0 stable discussie topic [NL]

Nu werk ik zelf al jaren in de IT, maar als ik zo een release oplever of een kleine aanpassing. Zou een gebruiker nooit weten wat er nu is opgeleverd.
Als trotse bezitter van een Horney wil je toch weten wat er gewijzigd is.
Nu staat er iets van custum commands. Je zou kunnen denken, hoef ik nou geen extra commando “zeg tegen homey:” mee te geven. Nee de log is te summier.

Nou, ik heb mijn Homey weer terug! Helaas was het niet mogelijk om de flows en overige instellingen te bewaren, maar hij doet het weer! :+1:t2:

3 Likes

Hebben jullie er ook last van dat homey om de paar dagen offline gaat? Beetje wisselend bij mij. Ene keer om de 2 dagen dan weer 5 dagen. Stekker eruit en er in en hij doet het weer maar als dit gebeurt als ik niet thuis ben kan ik dus niks ermee. Is begonnen sinds de update naar 2.0 helaas

Gebruik je veel http-requests?

Nee, zo stabiel als maar kan hier (firmware 2.0.2). Ik lees al die berichten hier over dat Homey offline gaat dan ook met grote verbazing…

1 Like

zero problems.

Nee helemaal geen http requests. Heb wat xiaomi sensoren en nefit thermostaat en wat hue lampen. Gebruikt het pas sinds december ongeveer maar sinds de update wil ie regelmatig op offline springen. Geen idee wat t is. Voor de update eigenlijk 1,5 maand stabiel gedraaid en werkte perfect.

Kan een stroomprobleem zijn, Probeer een andere 2A adapter, lijkt er op dat de bijgeleverde adapters van niet al te denderende kwaliteit zijn.
Vooral laatste tijd veel mensen met vaage problemen welke opgelost zijn als ze een andere adapter gebruiken.
Blijkbaar zijn de meegeleverde adapters niet echt goed in het leveren van stabiel genoeg stroom.
En begint homey dan net als een raspbery met te weinig stroom vaag te doen.
Toch wel wat jammer voor een apparaat van 299€ of 399€(pro).
Eerst hadden we usb kabels waar homey scheef van ging staan, nu gaan homey’s trippen omdat de adapter vaag doet :crazy_face:

Ik kan de adapter inderdaad proberen, je weet het nooit. Vindt t echter wel frappant dat 't uitgerekend na de update ineens voorkomt en voor de update nooit.

Mijn homey en adapter zijn van begin 2016, sinds 2.0 ook vaker vastlopers.
Adapter week geleden vervangen en tot op heden nog geen vastloper.
Dus het kan zo maar de adapter zijn die het mogelijk zwaarder heeft door een hogere load in 2.0???

Zelfde ervaring. Ook na 2.0 om de paar uur offline. Andere adapter en het probleem is opgelost.
Mailtje naar support en een paar dagen later keurig netjes een nieuwe adapter.

1 Like

Klopt,je kan zonder gedoe een nieuwe adapter krijgen, en vaak hebben mensen al adapters welke geleverd zijn bij smartphones en andere gadgets de afgelopen jaren.
Het kan in ieder geval nooit kwaad om een andere adapter aan te sluiten als je homey raar doet.

Top ga ik proberen!

Verder overigens tevreden met de homey. App werkt opzich goed ook al is t wat onoverzichtelijker. Is nog wel prima te doen als het niet te complex is.

Well, I tried the same w the adapter but it doesn’t help here at all.

Ben na de release van 2.0 direct overgegaan tot installatie.

*Aantal apps bieden geen ondersteuning (meer), waaronder aanwezig/afwezigheid obv geofence. Geofence schijnt überhaupt niet heel betrouwbaar te zijn lees ik veelal.

*Hopelijk kunnen developers meehelpen om Smart Presence weer weekend te krijgen, die werkt obv MAC <> IP koppeling (ipv Geo fence).

*Hoewel de update naar 2.0 vlekkeloos ging heb ik sindsdien een homey welke apparaten in het Z-wave netwerk niet of soms heel erg traag inschakeld (zowel flows werken brak als ook handmatig schakelen vanuit de mobiele app). Voor foutmeldingen zie screenshots toegevoegd.

*Contact gehad via mail met Athom en die geven aan dat het een bekende bug is waar momenteel (20 februari 2019) hard aan gewerkt wordt om te fixen

*Andere adapter geprobeerd, geen verandering.

Verder denk ik dat de insteek om het mobile-phone only uit te rollen misschien iets te enthousiast is en was mobile-first misschien beter geweest.

  • moet ik wel bij opmerken dat je vanaf een Chromebook als ook een tablet prima in de app kan werken

Voor zover ik de homey heb kunnen gebruiken (vanwege de bug) moet ik wel bekennen dat ik (op niet ondersteunde apps na) nog geen missende functionaliteit heb kunnen ontdekken en de meeste zaken gewoon goed kan uitvoeren!

Smart presence can be installed with CLI

Smart presence can be installed with CLI

I’m not familiar with CLI?
What is it?
Is there any guidance?
And even if possible tot install, will it work properly?

Here is a guide.

Are you using a different version than the one on Bitbucket from Terry Hendrix? (https://bitbucket.org/terryhendrix/)
Because that just gives me an incompatible version notice as well.

✓ Pre-processing app…
✓ Validating app…
✓ Homey App validated successfully against level debug
✓ Packing Homey App…
— App size: 157 KB
✓ Installing Homey App on Homey (https://192-168-0-122.homey.homeylocal.com)…
:heavy_multiplication_x: Er is een onbekende fout opgetreden [incompatible_app_version]

Change in the app.json the “compatibility”: “2.x”

1 Like