Hihome slimme stekker

HiHome WPP-16S1 iemand ervaring met deze goedkope variant van de fibaro wall plug?

Ik heb deze stekker voor een sierlamp. Hier is geen app voor beschikbaar in homey maar je kan hem wel koppelen via ifttt

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet zo fan van ifttt. Is altijd wat traag in mijn optiek

Neo Coolcam Powerplug is een beter alternatief. Is gewoon Z-wave dus direct aan Homey te koppelen. Als je de juiste aanbieding op Ali treft zijn ze regelmatig voor 19-20 euro per stuk te krijgen.

Klopt, heb ze voor 17 euro;) fibaro is wat sneller en heeft wat meer opties, maar voltage en ampere is een leuke bijkomstigheid.

Mijn zoektocht naar een oplossing om mijn Neo Coolcam power plugs (Z-wave) werkend te krijgen bracht mij bij jouw opmerking. Zowel de v1 als v2 versie krijg ik met de stable en beta versie van de app niet aan de praat (Homey bijgwerkt naar laatste stable firmware). Of ik krijg hele rare negatieve metingen (v2) wat meer leden hier ervaren, of ik krijg helemaal geen metingen terug (v1). Al van alles geprobeerd, app meerdere malen verwijderen en opnieuw geïnstalleerd. Aanklikken van het apparaat schakelt hem wel aan/uit dus er is communicatie tussen Homey en plug.

Werken de Coolcam powerplugs bij jou zonder problemen? Heb je hiervoor een bepaalde route gevolgd om de apparaten te koppelen? Wellicht een idee waarom ze bij jou wel werken?

Begin moedeloos te worden van het probleem en het lijkt erop dat de ontwikkelaar (mruiter) niet langer bezig is met de ontwikkeling van deze app. Waardeer uiteraard zijn opoffering van vrije tijd om ons van de app te voorzien :wink:

Negatieve waarden kun je niets aan doen behalve proberen te resetten. Als dat lukt heb je mazzel anders dus pech. De werking wordt overigens niet beinvloed.
Dat je geen metingen krijgt is vreemd, dat zou bij alle versies gewoon moeten werken. Probeer ze eens te verwijderen en dan dichter bij Homey te koppelen (en ook even daar te laten zitten).
Lees anders ook deze en dit even door.

Bedankt voor de terugkoppeling. Zal er vanavond induiken en nagaan wat ik nog kan proberen om het werkend te krijgen.

Overigens heb ik de V1 wel dicht bij Homey gekoppeld, maar direct hierna verplaatst naar de kelderkast (3-4 meter van Homey vandaan). Zal ze eens een dag laten zitten naast Homey, Wellicht brengt het verbetering.

Als er een oplossing uit komt zal ik dit hier posten.

Excuses voor de late reactie, ben er vandaag pas aan toegekomen. De V1 aan de praat gekregen met jouw instructies, waarvoor dank!

Helaas de V2 niet zover gekregen dat er normale waardes worden weergegeven in de meter stand. Wattage en volt geven wel normale waardes aan, maar worden niet bijgewerkt lijkt het. We wachten een eventuele fix via de app maar af.

Bedenk wel dat de nieuwe plugs niet meer werken met Homey. Alleen nog maar aan en uit maar geen verbruik.

Hoe kom je daarbij? Ik heb 8 stuks V2 en die geven allemaal het verbruik door. Zelfs de 2 met de firmware error, alleen klopt daar dan het cumulatief verbruik niet van.

Van die batch heb ik er wel 1 die enige tijd na het koppelen stopte met communiceren. Kon hem dan niet meer schakelen, zowel via Homey als handmatig en gaf dan ook inderdaad niets meer door. Maar na uit- en inpluggen deed hij het dan meestal weer. Het gaf alleen problemen met de mesh, dus deze gebruik ik niet meer. Moet ik nog proberen te claimen bij onze Ali vrienden…

Dit is van één van deze pluggen, secure gekoppeld. Dat het huidige verbruik 0 is klopt, hij staat uit…

Wat ik begrepen heb op het Smart Things forum heeft Neo Coolcam iets gewijzigd in de parameters. Ook daar werkte het niet meer.

Het gaat om de allerlaatste plugs. Zie afbeelding.

De plug staat aan.emphasized text

Dat ze gewijzigd zijn is bekend, zie de links die ik hierboven had neergezet. Dat ze soms geen waardes doorgeven komt meestal omdat ze niet dicht genoeg bij Homey worden gekoppeld of omdat ze te snel na het koppelen worden verplaatst naar een verder punt. Heeft denk ik te maken met het feit dat de nieuwe plugs standaard als Secure worden gekoppeld, iets wat je eigenlijk helemaal niet wilt met plugs.

Ik heb hem naast Homey gekoppeld en daarna, toen het knipperen stopte op zijn plaats gezet. Hoelang zou ik hem naast Homey moeten laten staan?
Kan je secured uitschakelen?

Duurt meestal 30-60 sec voordat je de eerste waardes doorkrijgt.
Uitschakelen gaat niet dmv buttons oid zoals bij andere devices, misschien door een extra regel toe te voegen aan de driver, zie hier. Ben ik nog niet mee aan de gang gegaan, iets te weinig tijd voor.

Zojuist de test afgerond en al mijn V2 plugs zijn nu unsecured.

Zie hier hoe je eea via CLI moet installeren en hier hoe ik het heb aangepast.

Let op: Niet de al geïnstalleerde NEO app verwijderen, gewoon eroverheen installeren. Je moet dan wel de al secure gekoppelde V2 pluggen even verwijderen en weer toevoegen.
Je krijgt dan alleen geen updates meer van de officiele app. Mocht je die later toch willen kun je dat handmatig doen en deze aanpassing daarna weer uitvoeren.

Hartelijk dank voor je reactie. Hier moet ik even rustig voor gaan zitten.

Heb jouw aanwijzingen gevolgd, maar ik krijg het onderstaande:

Versie van de app is nu de laatste stabiele versie (ik had de beta)
De plug is nog steeds beveiligd, moet ik hem opnieuw koppelen?

Je moet wel eerst zoals daar staat je homey kiezen en op enter drukken. Dan loopt de installatie pas door. Of heb je dat gedaan en ging het je alleen om de foutregels erboven?

Als de app heeft aangegeven dat hij goed is geinstalleerd moet je inderdaad de plug ontkoppelen en weer toevoegen.

Het ging mij om de fout regels.
Ik ga de plug ontkoppelen en opnieuw aanmelden.
Dank je weer voor de hulp.