Hoe gebruik jij de Magister app?

Hoi Gruijter,

Wil de app graag gebruiken, maar kan niet inloggen. Bij het aanmaken van een “device” waarbij ik de ouderinlogcode gebruik krijg ik de foutmelding: ‘‘cannot read property split of null’’
Mijn beide dochters zitten overigens op 1 complex met meerdere scholen. De schoolnaam van 1 van mijn dochters wordt niet herkend in de app. Kan ik daar nog wat mee?

Alvast dank voor de hulp

ter info voor anderen: het is ondertussen gelukt om in te loggen :+1: Voor de juiste schoolnaam is het belangrijk om te weten wat de url is van de school (http://…magister.net)

flow inmiddels getest en het werkt nog niet ik ga heel even schroeven en proberen om te kijken wat ik kan verbeteren.

Het werkt inmiddels, dank jullie wel voor de ondersteuning. Volgende stap word wake-up-light in RGB maken mbt magister. Verder raad ik dit iedereen aan die ook zijn rooster magister heeft!

Super :muscle:

nieuwe versie 3.2.0 is nu beschikbaar in de appstore. Het heeft een hotfix voor de login problemen die sinds gisteren zijn geintroduceerd door een api wijziging van Magister.

Ik had Invalid username. Dit leek opgelost na de update, maar zie vandaag dat hetzelfde probleem zich weer voordoet. Even gezocht op slack en zie dat iemand anders dit vandaag ook meld. Deze melder zit op 2.0, ik zit nog op 1.5.13.

Ik heb het zelf ook. Magister doet iets met hun interface wat dit veroorzaakt. Issue is al gemaakt op github.

Bedankt. Ik wacht geduldig af. Hopelijk kun je een oplossing vinden.

Magister blijkt nu iedere paar dagen hun toegangssleutel te wijzigen. Dat veroorzaakt de problemen. Een oplossing is in de maak, maar zal zeker nog wel een week duren (als ik tenminste geen andere problemen onderweg tegenkom in de interface met Magister)

in versie 3.2.1 werkt het weer. Deze versie zal zsm door Athom worden vrijgegeven in de appstore.

Weer een nieuwe versie is uitgekomen in de app store. Alleen wat interne updates.

WIE IS ER GESLAAGD VANDAAG???

:partying_face:

@Gruijter, ik krijg nog steeds invalid username, terwijl als ik naar de magister website van de school ga en daar inlog met dezelfde username/wachtwoord combinatie, kan ik wel inloggen…

Hopelijk kun je helpen, de app heeft hiervoor wel gewerkt en is fantastisch!

Iddink, die de rechten heeft op Magister, antwoord niet op mijn emails. Ik heb 1x een kort antwoord gehad dat ze mij gaan antwoorden, maar dat is al weken geleden. Schoolboeken bestellen bij ze gaat ook niet zonder problemen heb ik gemerkt, dus het lijkt er op dat ze zwaar onderbezet zijn daar. Geen goed visitekaartje in ieder geval…

Misschien helpt het als meer mensen naar ze mailen met het verzoek om contact met mij op te nemen via gruijter*hotmail.com. De email kun je versturen naar: partners@iddinkgroup.com

1 Like

Just sent again a mail ! Hope it will solved soon !

1 Like

Mail gestuurd!

2 Likes

ook gemaild.

2 Likes

Email verzonden aan Iddink!

1 Like

Ha @Marijn, wat een goed verhaal over de toepassingen van de Magister Homey app heb je geschreven!

:metal::sun_with_face::+1::muscle:

Zou je dat ook in dit forum willen delen misschien?

Dames, heren,

Graag wil ik u verzoeken om de API Key van Magister (opnieuw) beschikbaar te stellen aan de gebruikers van het domoticasysteem ‘Homey’. De heer Robin Gruijter heeft u enige weken geleden gemaild met ditzelfde verzoek. Hij is de ontwerper van de Homey app die de koppeling met Magister legt. Daarom wil ik u vragen om zo spoedig als mogelijk in contact met hem te treden , want tot op heden krijgt hij geen respons vanuit Iddink. En dat is jammer, want ik (en vele anderen met mij) begrijp niet zo goed waarom de API niet meer beschikbaar is. Ook mijn kinderen missen de app.

Homey is niet zomaar een systeem. Het is een platform waarop vrijwel alle domoticatoepassingen kunnen worden geïntegreerd. De kracht zit onder meer in het bundelen van deze verschillende toepassingen (app’s) in zgn ‘flows’. Ter illustratie:

Homey kan, met de koppeling naar Magister, onder meer:

  • Op basis van (gewijzigd) schoolrooster de wekker zetten;
  • Verlichting schakelen (denk bijv. aan Philips Hue toepassingen, ook als wake up light);
  • Verwarming en ruimte thermostaten gericht aansturen (als totaal of in specifieke ruimten);
  • Alarmsysteem in- of uitschakelen;
  • Waarschuwen voor een regenbui :blush: onderweg naar school (door koppeling 1e uur, reistijd en buienradar). En voorstellen regenkleding aan te trekken (niet cool…)
    • Of middels de koppeling met het weerstation aanraden jas en sjaal om te doen als de temperatuur vandaag fors lager is dan gisteren…
  • Bij het ontbijt attenderen dat het eerste uur uitvalt of een roosterwijziging van toepassing is;
    • Hier maken onze kinderen dankbaar gebruik van!
  • Push berichten sturen als er lesuitval is gedurende de dag (zeker voor brugklassers fijn om als ouder te weten dat je kind eerder dan verwacht ‘op straat staat’);
  • De kinderen kunnen aan Homey vragen of ze nog een toets hebben morgen. Maar ook hoe de lesdag er uit ziet (uitval, etc. etc.)
  • Gordijnen in de woonkamer openen, koffiezetapparaat voorverwarmen, etc.
  • Enzovoorts…

Kijk zelf maar eens naar alle mogelijke domotica apps (die onderling met elkaar in interactie gebracht kunnen worden middels, oa, flow’s):

https://apps.athom.com/

Ik verneem graag spoedig uw reactie en, nog liever, uw reactie richting de heer Robin Gruijter waarin u de API key weer beschikbaar stelt.

Met vriendelijke groet,

3 Likes