Hoe kan ik bestaande schakelaars slim maken?

Kijk even dit filmpje vanaf 20 min. https://youtu.be/jfyJCtqUL_I

Ja het is een beetje raar om een slimme lamp ook nog eens slim te schakelen. Elders heb ik bijvoorbeeld een fibaro switch2 ingebouwd maar die leidt helemaal nergens heen, die geeft aan dat de knop is ingedrukt en stuurt homey aan om vervolgens de lamp aan te doen.

Misschien doe ik dat wel, er hoeft niets geschakeld te worden dus er kan constant stroom op staan. Dan kan ik de rest gebruiken voor lichtscenes of flows.

Zijn er niet wat handige inbouw oplossingen beschikbaar die op een wcd passen?

Ik zal eerst eens een schakelaar openschroeven, als overal een blauwe draad ligt wordt het een stuk makkelijk.

Als ik de shelly dan op detached zet wordt er geen stroom onderbroken dus, en als ik dan de boel weer op attached zet schakelt de shelly wel stroom?

Hoe zit het met een shelly 2.5, kan ik 1 kanaal attached laten en de ander detachen?

En kan ik een enkele wip vervangen voor een dubbele wip en zo een knop extra hebben voor extra functionaliteit

Ik had nog een shelly 1pm liggen die heb ik aangesloten in het plafond, er was geen blauw aanwezig achter de schakelaar.

Nu heb ik nog geen pulsdrukker en heb wat in de instellingen zitten prutsen maar ik zie geen opties in Homey voor het gebruik met een pulsdrukker, dus 1 of 2 keer drukken, lang drukken etc zoals ik bij fibaro gewend ben.

Is dat iets dat je instelt of moet je dan een andere shelly hebben?

De action events kies je in een flow niet bij het Shelly apparaat zelf, maar is de Shelly app, waarin je vervolgend in de flow het apparaat en de actie kan selecteren. Is dat wat je zoekt?
Hier een voorbeeld: Screenshot_20210123-194442|236x500

Ja dat zocht ik!! Super dankjewel

Ik zie alleen niet selecteer je shelly en selecteer je actie

Bij de Als van de flow, selecteer je dan het Shelly device? Je moet namelijk de app selecteren.

Ja dat is gelukt hoor echter kan ik de shelly en de actie niet selecteren zoals je screenshot hierboven.

Heb je ze al wel aan Homey toegevoegd? En zestaan ook in de Shelly app?

Ja zeker, misschien heeft de 1pm niet die optie?
Moet er iets ingesteld staan op in de shelly app?

Welke versie zit Homey op? Ik gebruik V5

Ik heb ook v5

En je weet zeker dat je de Shelly zowel in de shelly app en de Homey app hebt toegevoegd?
Anders heb ik echt geen idee. Dan moet je het navragen bij de developer.

Zeker. Ik kan de shelly niet toevoegen aan Homey zonder dat het is toegevoegd aan de shelly app.

Dan zou ik even de vraag stellen in het Shelly topic.

Ik zat op oude firmware voor shelly. Inmiddels werkt het

Volgende probleem:

Ik wil een inbouw switch (shelly) detached gebruiken en de button push gebruiken voor een aan/uit opdracht.

Hue lampen hebben de optie:

  • Zet alle lampen aan in een ruimte
  • zet alle lampen uit in een ruimte

Hoe kan ik met een short push schakelen tussen aan/uit? Een groep maken van de lampen middels de app Group geeft die optie wel maar is tergend langzaam en werkt niet lekker.

Waarom is er niet gewoon de optie:
ALS shelly button short push
DAN philips hue zet alle lampen in de ruimte aan of uit

Dacht ik ook, maar er is geen EN kaart voor de philips hue app.

Ik kan eventueel 1 lamp die onderdeel is van de groep gebruiken als marker

Ik zet soms niet alle lampen aan in de ruimte, en druk dan op de dimmer switch op aan en dan gaat de rest ook aan. Als je de flow maakt op basis van 1 lamp die aan moet staan om de rest te triggeren dan zit veel ruimte voor fouten

Als Homey de status van de lampen niet weet dan is het functioneel gezien gewoon een veredelde Klikaanklikuit, met alle problemen van dien. Je kunt binnen Homey bijvoorbeeld wel een variabele gebruiken om de status bij te houden, maar als je ook een externe manier hebt om de lampen aan te zetten gaat dat ook niet werken.