Hoe los ik dit lokaal op

Mijn oplossing is de kledingskast, toch iets wat je iedere dag gebruikt.

Wanneer energie veranderd naar 0 dan start een countdowntimer van 8 uur.

Wanneer kledingkast word geopend en countdown loopt dan zet op wakker en stop countdown

Heb inmiddels tasker en trigger geïnstalleerd en middels http request lukt het me om een flow te starten in homey.

Het rare probleem wat ik alleen nu het is dat telkens wanneer ik de app “trigger” open wordt de gekoppelde flow meteen gestart ook al is het helemaal geen NFC tag in de buurt.

EDIT:

Inmiddels in tasker een TASK gemaakt die triggert alsx de telefoon van de lader wordt gehaald, werkt perfect en veel sneller dan via IFTTT. Ik ben helemaal blij met de oplossing :slight_smile:

Heb het nu nog ingesteld via het cloud adres van mijn homey omdat ik niet thuis ben maar tot dusver werkt het. Als ik vanavond thuis ben ga ik het proberen met het lokale ip adres van Homey.

Ben inmiddels thuis en heb de code omgezet naar het lokale ip adres en het werkt perfect. Dus ook als ik nu geen internet heb reageert homey toch als ik de telefoon van de lader haal…

Ik ben helemaal happy :slight_smile:

1 Like

Of bewegingsensor in de koelkast zoals Hue zwave sensor?
Bij mij staat hij zelf buiten (niet waterdichte variant) en hij heeft de winter temperaturen overleefd

Als je het tasker met plaatjes en homey flow met ons deelt, dan worden er nog meer happy :wink:

Ik gebruik hier een Mikrotik router voor, met een Huawei LTE USB stick (wat eigenlijk ook een router is) model E3372
Dus ADSL met een router en daarachter de Mikrotik router en op de USB poort van de Mikrotik een 4G stick met een data sim erin.

Deze hangt in de meterkast als centrale unit: MikroTik Routers and Wireless - Products: hEX PoE
I ook gelijk centrale WiFi controler en Dude server en voor Wifi heb ik 2 andere units.
1x een MikroTik Routers and Wireless - Products: cAP ac
1x een MikroTik Routers and Wireless - Products: hAP lite
En dan nog wat 8 poorts gigabit Netgear en Zyxel (GS1200-8HP-EU0101F) switches her en der in huis met PoE voor camera’s, deurbel, etc.

Mikrotik is niet altijd eenvoudig, kan erg veel en is relatief goedkoop voor wat er me mogelijk is.