Hoe sluit ik zigbee Yphix aan?

Hi, Vandaag heb ik mijn eerste Homey ontvangen en ben ik druk bezig met het aansluiten van alle smart apparaten die ik in huis heb. Nu heb ik van veel verschillende merken schakelaars, dimmers etc.
Denk aan Lidl, Tuya, Yphix, sonoff. Een aantal aparaten zijn verbonden met Philips HUE bride en de aparaten die niet aan philips gekoppeld zitten, zijn verbonden met een tuya bridge van Ali en draaien in de Brilliant APP (kopie van Smart Life maar dan wel geschikt voor IFTTT).
Nu heb ik geen idee hoe ik al die apparaten moet aansluiten op Homey. kan ik al die schakelaars rechtstreeks aansluiten op Homey, of moeten ze eerst met een andere bidge gekoppeld worden en dan via een geschikte app aangesloten worden? Voor een Newbie zoals ik, is het opzetten van zo’n systeem niet helemaal voor de hand liggend.

Alvast mijn dank!

Welkom op het forum en veel stoeiplezier met je Homey! Een apparaat met heeeel veel mogelijkheden, maar soms wel om geduld en kennis vraagt. Via de zoekfunctie kan je kijken welke apparaten te bedienen zijn. Dit kan je doen op de appstore pagina van Homey. Homey Apps Staat hier je merk en type apparaat tussen is hij zeer waarschijnlijk te koppelen.

Staat het daar niet tussen is er nog een homey community store. Hier kan je apps downloaden die (nog) niet goedgekeurd zijn door Athom. https://store.homey.community.

Kom je er dan nog niet uit is er nog een zoekfunctie op het forum. Hier kan je zoeken naar je product en hier staan al veel beantwoorde vragen. Dit is een echte aanrader, zoek en gij zult vaak vinden. Kom je er niet uit kan je altijd hier op het forum een post plaatsen. Er zijn voldoende (fanatieke) mensen die je graag helpen. Zoeken en lezen is vaak al de oplossing…

Hier hetzelfde probleem. Ik heb ook een Yphix Led dimmer, maar kan geen geschikte app vinden voor Homey.

Heeft iemand dit kunnen oplossen? De Yphix lijkt een rebrand te zijn van Sunricher.
Sunricher heeft een app: EasyLighting

Alleen kan ik niet de juiste manier/product vinden om het te koppelen.

Dit is mijn Yphix: YPHIX draadloze 230V LED Dimmer | LEDdirect
Dit zijn de Sunrichers: Triac Controllers - Triac Series

Welke de Yphix is en welk protocol, geen idee. Wie weet het? Thanks!

1 Like