Hoe somfy screens bedienen met spraak via Google home

Deze flow werkt fantastisch. Perfect voor de io motoren. Hé google zet zonwering op 60%, goed ik stel de helderheid van de zonwering in op 60%

O dat zal vast wel kunnen, ik heb het ook niet nodig, ik heb de screens en zonnescherm of helemaal open of dicht. Maar ik vond het meer interessant om te kijken of het zou kunnen.

Wat jij als optie aangeeft is natuurlijk ook een prima oplossing, aan en dan stop na x seconden. Het was alleen cleaner geweest als het group of licht truckje had gewerkt.

My positie is een mogelijkheid om een bepaalde stand/positie voor bijv je zonnescherm op te slaan. Druk op die knop en hij gaat automatisch naar die voorgeprogrammeerde stand

Ik heb geen afstandsbediening of (draadloze) drukknoppen die die knop heeft. Ik heb een afstandsbediening met een knop om te wisselen welke je wilt bedienen en een omhoog, stop en omlaag knop.
De drukknoppen hebben ook geen extra knop en werken specifiek voor 1 van de schermen.

Marcel, ik had een heel verhaal getypt maar ben het geheel kwijt, maar vraag was eigenlijk hoe heb je dit gefikst,
“Deze flow werkt fantastisch. Perfect voor de io motoren. Hé google zet zonwering op 60%, goed ik stel de helderheid van de zonwering in op 60%”
mij lukt het niet.
kan je een voorbeeld geven

bvd Ed

Roy, dank voor uitleg heb het uiteraard geprobeerd, het koppelen en zichtbaar zijn in google home
gaat allemaal maar als ik het commando geef dan wilt google de lampen aansturen / dimmen
want ie dan ook zegt maar er gebeurt niets .
Nu zijn mijn rolluiken / schermen allemaal van BREL met een freg van 433Mhz, mss dat ik daar in wat moet gaan rommelen.
alle suggesties zijn uiteraard welkom
gr Ed

ja, dat geeft het wel door Roy, echter geen actie, vreemde is ik selecteer in virtual diveces een
soort rolluikje als pictogram maar geeft op het scherm een lamp aan, of heb je dat ook.
ga nog effe door prutsen
thxs Ed

ok , zo ziet het er bij mij ook uit, met de aangepaste post ga ik mee verder
je hoort er meer van :slightly_smiling_face:
gr Ed

Hij doet het, vraag met niet hoe maar heb nogal wat zitten te rommelen met de
Instellingen in Homey zelf.
En misschien ook dat het geholpen heeft als je flow hebt aangemaakt, homey steeds opnieuw synchroniseren door uit en aan te zetten ? (auto syncro gaat kennelijk niet)
Verder nog proberen het scherm automatisch op 20% of een ander percentage te krijgen.
Maar we gaan vooruit.
Roy bedankt voor de input !

idd, google home

Roy bedankt voor het uitdenken van de flows die je hebt beschreven voor somfy zonneschermen. Ik wil daar graag een flow aan toevoegen. Deze is bedoeld voor wanneer er regen op komst is en je zonnescherm nog uitstaat. Namelijk:
Flow Als: Het gaat regenen over x minuten (buienradar)
Dan: Dim naar 0% (virtuele schakelaar van je zonnescherm)
Zet dim niveau (virtuele schakelaar van je zonnescherm) naar naar 25% met een vertraging van x aantal seconden.

Ik betwijfel echter of dit een goede flow is. Ook wanneer het zonnescherm helemaal dicht is zal de flow actief worden. Echter lukt het mij niet om de MY stand aan de ‘Als’ toe te voegen. Enig idee hoe dit op te lossen? Of gebruik jij de flow die hierboven is beschreven?

Hoi Roy,

Ben al een tijd aan de gang maar krijg het helaas niet aan de praat. Zou je de flow met mij willen delen of screenshots versturen?

Hey Roy, Bedankt voor de snelle reactie. het werkt bij mij helaas niet. Waarschijnlijk omdat ik kennelijk enkel met Somfy rts afstandsbediening aanstuur

Hi Roy,

Het is me gelukt, bedankt! Is het trouwens ooo mogelijk om homey het Onlangs gedimd niveau te laten onthouden zodat je op en neer kan dimmen. Dus in de praktijk van 50 % naar 100 maar ook weer 100 naar 50

My positie werkte niet goed. Nu gaat het precies zoals je hebt omschreven thnx!

1 Like

hai
bij mij werkt het rolluik prima maar als ik de flow aanspreek via google home gaan alle lampen aan of uit.
jij had de oplossing?

hai,
deze flow werkt prima als ik GH aanspreek maar mijn klik aan klik uit stopcontacten gaan dan ook aan of uit… grrrr