Hoe wekker geluid af laten spelen bij gemaakte flow?

Sonos of Google Home mini?

Een google home mini heb ik, zou je me een tip kunnen geven hoe ik vanuit een flow iets kan afspelen op de home mini?

Nee dit bedoelde je niet, dit is voor Casten naar TV, sorry.

Met de App Google TTS (Text to Speech) kun je wel een vaste tekst laten horen.

IK heb destijds je reactie helemaal gemist, sorry dat ik daardoor niet meer heb gereageerd.

Heb het wel volledig werkend gekregen zoals het het allerliefst zou willen. Er staat een Google home mini naast het bed en middels de app Icalendar is alles volledig geautomatiseerd.

Middels Google TTS wenst de Home mini me eerst een goede morgen en daarna wordt een radio station gecast om met een muziekje wakker te kunnen worden.
Tevens heb ik het volume van de Home mini gekoppeld aan de flow die de lamp als wake up light aanstuurd en daardoor wordt het volume langzaam van 1% tegelijk met het feller worden van de lamp opgevoerd tot een max ingesteld volume.

Het werkt echt perfect allemaal dus ik ben helemaal blij :slight_smile:

6 Likes

Hoe kun je via een flow een bepaalde stream af laten spelen op een google home mini?

Zie mijn reactie op je Engelse Topic

Hi Jan Willem,

Top en gaaf dat je dit werkend hebt gekregen. Deze situatie zou ik exact willen nabootsen. Heb Google Home bij bed staan, en ook het wakker worden met oplopend gestreamde muziek en lichten. Welke wekker gebruik jij en bedoel je met de iCalendar Apple’s iPhone kalender (zelf samsung S9 Android). Thanks alvast! Groet Peter

Ik ben begonnen met de iCalendar app op de homey (ik dacht ook dat het voor apple was maar heeft daar gelukkig niks mee te maken, is ook te koppelen met de google agenda) Helaas werkte het niet betrouwbaar (werden te vaak afspraken gemist) en heb nu de app “Macrodroid” op mijn samsung tablet draaien (primair in gebruik als dashboard) Die app kan ik ook naar mijn google agenda laten kijken en werkt super betrouwbaar, heeft nog nooit een dag gemist in de afgelopen maanden.

Ik gebruik eigenlijk geen echte wekker voor afspraken uit de agenda. S’nachts om 4 uur krijgt Homey van de Macrodroid app te weten via een webhook wat voor dienst ik die dag heb. Ik heb vervolgens een aantal flows gemaakt voor de diverse diensten die worden getriggerd op een bepaalde tijd.

Om even de vroege dienst als voorbeeld te nemen:

Om 4:50 wordt er een flow getriggerd middels het IF kaartje. In de AND kolom moet de variabele “Vroeg” JA zijn om de flow verder te laten uitvoeren.

Het is een redelijke klus geweest om alles tot in de puntjes te krijgen zoals ik het wilde en heeft me veel tijd en koppijn gekost, maar het werkt nu echt geweldig :blush:

2 Likes

Hi Jan Willem,

Allereerst veel dank, echt super dat je de tijd hebt willen nemen om te reageren. Ook dank voor de uitgebreide uitleg, ik ga hiermee aan de slag en kijken of ik dat werkend krijg (puur fyi: iCalendar app gevonden in Homey echter is niet meer te installeren op V2). Verder werk ik hoofdzakelijk met MS Outlook (365) maar mooie uitdaging. Nogmaals veel dank, Top!

Mocht ik je ooit ergens mee kunnen helpen benader mij dan gerust!

Fijn weekend en groet Peter

Met macrodroid kan je bizar veel doen, misschien kan je die app ook wel koppelen met je 365 agenda.

Jij ook een fijn weekend, helaas zit mijn weekend er al weer op, moet het weekend weer werken :innocent:

Ga ik zeker even uitproberen, gied dat je dat expliciet nog even vermeld!

Nogmaals veel dank, Top hoor! En in dat geval, werk ze!

Wauw, hoe koppel je het volume aan de felheid van de lamp as ik vragen mag?

Inmiddels is alweer het één en ander veranderd. Heb tegenwoordig de app “chronograph” hiervoor in gebruik en start 2 transities als de wekker-flow wordt gestart. 1 Transitie wordt gebruikt voor het licht en de andere transitie voor het volume.

Als je het gewoon aan het licht wilt koppelen kan je een flow maken als “IF, dimniveau is veranderd” , "THEN, zet volume naar, waarbij je bij het volume verwijst naar het kaartje van het dimniveau van je betreffende lamp.

Veel dank voor het reageren.

Als je tijd hebt, zou je dan kort willen uitleggen hoe je een transitie maakt in de “Chronograph” app?

  • Ik klik op “nieuwe flow” in homey;
  • bij “DAN”, selecteer ik de app “Chronograph”;
  • ik selecteer “start of hervat transitie”;
  • ?

Ik kom vervolgens in een veld waar ik de transitie kan maken (denk ik). Ik heb alleen geen idee hoe ik bijvoorbeeld de lampen of het volume aan de transitie koppel. Ik zie wel tags staan, is het de bedoeling dat ik op de een of andere manier andere flows tag?

Veel dank voor je hulp!

Bij deze 3 screenshots van de 3 flows. In de flows waar de helderheid en volume worden ingesteld heb ik de waarde van de transitie gedeeld door 10 en afgerond naar 2 decimalen. Zo krijgen een schaal van 0-3/6 naar 0.01 naar 0.3/0.6 (0.3 als max volume voor het geluid en 0.6 als max helderheid voor het licht.

1 Like

Ik gebruik sinds kort Homey ook als Wakeuplight icm een Kaku dimmer en Google Home Mini (2e versie, dus eigenlijk Google Nest Mini).

Als ik via Google TTS iets laat zeggen op de Home mini laat deze eerst een luid geluid horen, en begint daarna met de tekst. Dat luide geluid is heel irritant; is dat uit te zetten? Mogelijk is het iets van de Google Nest Mini hoor, maar heb eigenlijk geen idee… :frowning:

Bovendien laat Homey zelf ook een geluid horen als de wekker af gaat. Is dat uit te zetten?
De Homey staat in een heel andere ruimte dan mijn slaapkamer nl…

Het Google Home Mini geluid kun je helaas niet uit zetten. dat doet de Google Home Mini zelf, niet Homey.

Voor het geluid dat Homey geeft bij gebruik van een wekker is dat anders
image
Als je de trigger “Een wekker gaat af” gebruikt, dan zal Homey geen geluid meer maken, zoals de onderste regel aangeeft.

Ah, dank je wel.
Dat geluid op de GNM is echt superirritant. Es kijken wat ik daarmee ga doen dan.

Thx voor de tip mbt de wekker. Ik gebruik de trigger "een wekker gaat af over’ en daar wordt het standaard geluid niet vervangen blijkbaar. Ik doe dat omdat ik vòòr de wekker de gordijnen al langzaal wil laten openen. Helaas…

1 Like

Bij gebruik van bovenstaande kaart, kun je het afspelen van het geluid natuurlijk ook vertragen.

Gordijnen openen door een wekker is in de zomer wel leuk als het al licht is, maar niet gedurende de winter, Of je moet pas na 9 uur opstaan?:wink:

Uiteraard. Maar voorlopig is het nog wel ff zomer. En daarom ook de kaku dimmer die de lamp naast mijn bed langzaam aanzet… :wink: