Homekit koppeling lukt niet meer

Hej,
sinds vanochtend vind homekit de Homey niet meer. Ik alles op de iPhone eruit gegooid en van plan het weer terug te zetten maar nu zie de iPhone en iPad de homey niet meer in het lijstje van beschikbare apparaten waar deze voorheen wel te kiezen was. andere hubs zoals de hue van phillips zijn wel gewoon zichtbaar. heb al een recovery gedaan met behoud van gegevens die ik natuurlijk ook liever behoud. heeft iemand een idee voordat ik m helemaal leeg moet gooien. ik kan hem via de app en desktop gewoon benaderen.
gr

Welke Homekit app gebruik je? “Homekit” of “Homeykit”?

beide heb ik gebruikt. normaal zag je de homey ertussen staan en kon je een van de codes gebruiken 666 66 666 of 200 20 200 maar de gehele homey is er niet

Lastig, zeker als ie 'em niet wil vinden. Ik neem aan dat je Homey en je telefoon op hetzelfde (thuis-)netwerk zitten?

ja. en stomme is dat het via de app op mijn telefoon wel doet. ik weet niet welke signalen de homey hoort uit te sturen zodat hij gevonden wordt. ik denk dat ik hem maar eens helemaal reset naar fabrieksinstellingen

Reset lost denk ik niks op, ik heb ook met andere open source Homekit-implementaties vergelijkbare problemen gehad, dus het ligt uiteindelijk aan iets in de app en niet in Homey zelf.

Heb je de Homekit app al eens helemaal weggegooid en opnieuw geïnstalleerd?

net gedaan maar nog steeds geen homey, hij ziet wel een airport en de hue van phillips net als voorheen.

Ja, dat herken ik ook van Homebridge. Uiteindelijk werkte het vaak toch weer wel, soms na resetten van iDevice of gewoon een paar dagen wachten.

Hier hetzelfde probleem. Sinds gister krijg ik in Homeykit (van Sprut) bij al m’n apparaten de status ‘geen reactie’. Heb Homey al gereboot, de Homey Homekit app uitgeschakeld en weer ingeschakeld maar niets lijkt het probleem op te lossen. Iemand nog ideeën hoe dit te fixen?

Alvast bedankt!

hier precies het zelfde na de update van homey naar v2.0

Klopt, die moet je opnieuw koppelen.

Van V2 is het bekend dat HomeyKit van Sprut (nog) niet werkt. Athom heeft nu zelf HomeKit ingebouwd dus ik gok dat de ontwikkeling voor de versie van Sprut ook komt te vervallen.

@Michael_smits, heb jij het over Athom’s build-in HomeKit die niet werkt of HomeyKit van Sprut?

Hoe krijg je de HomeKit Experienced gekoppeld ? Kan die code niet terug vinden om te koppelen ? Iemand ?

Ik heb de versie van Sprut wel werkend gekregen. Moest alleen opnieuw binnenhalen. Dus opnieuw via ‘Woning’ pairen met 111-22-333 en toen kwam alles weer binnen.

Even voor de duidelijkheid, er zijn drie HomeKit implementaties:

  • de “HomeKit” app van Sprut
  • de “HomeyKit” app van @swttt, @nhassink en mijzelf
  • de experimentele HomeKit implementatie van Athom zelf

De status van de eerste weet ik niet; de tweede werkt op v2, en de derde (uiteraard) ook.

Welke de beste is durf ik niet te zeggen :wink:

Ik meen dat die ergens te vinden is in het scherm waar je de experimentele versie ook kunt in- en uitschakelen. Ergens in de settings, denk ik.

Dank Robert, en tevens voor jullie fantastische werk!

Ik ben inderdaad bekend met de 3 versies voor V2 (en 2; die van o.a. jou en Sprut voor V1).

Wellicht onjuiste aanname maar ik was in de veronderstelling dat door de HomeKit implementatie van Athom, de ontwikkeling van jullie eigen apps (op termijn) zou stoppen of dat er zelfs helemaal geen apps uit zouden komen die compatibel zijn met
V2.

Maar (voorlopig) goed nieuws dus :slight_smile:

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik denk dat HomeyKit beter is dan de experimentele HomeKit implementatie van Athom :wink:

Ja die van sprut, maar ik heb inmiddels de homkit app van jouw geinstalleerd en die werk prima, alleen krijg ik het nog niet aan de praat bij mijn vrouw op der iphone…

De makkelijkste manier daarvoor is om je “huis” te sharen. Dat kan vanuit de Home/Woning app:

  • druk op het “huis” icoon linksboven
  • ga naar “Home Settings…” (ik gebruik een Engelstalige iOS)
  • druk op de naam die je aan je huis gegeven hebt
  • daar heb je een lijst van personen die gekoppeld zijn aan je huis, en je kunt ook nieuwe mensen uitnodigen