Homewizard -> Homey *niets* werkt

9 jaar geleden homewizard aangeschaft met oa 3 cresta temp/luchtv sensoren. Homey installatie op iphone en ipad verloopt prima maar dan … apparaten toevoegen.
Cresta temp lv sensor:
Installeren, toevoegen, geen nieuwe apparaten gevonden.
Zegt dit al binnen een paar seconden terwijl de sensor maar eens in de oveel tijd signaal geeft.
Reset sensor gedaan maatkt niets uit. 3 sensore, vind niets.
Ook heb ik smatwares radiatorkranen
Installeren. Vraagt mij knopje ab in te duwen. Gebeurt niets. Radiatorkraan reageert braaf. Homey app … niets
Ok homey is georienteerd op z-wave/zigbee rf is nietbsterkste kant ok ok
Ik ga de homewizard als rf hub toevoegen. Installatie homewizard in homey. Moet ip adres opgeven en wachtwoord. Zou groene ring tonen bij succes en rode bij fail. Knopje opslaan. Reageert niet, doet niets. Homey blijft gewoon regenboogjkleurtjes spelen. Enige toevoeging tot nu toe voor mij. Bolletje met regenboogkleurtjes.
Is dit mijn zoveelste apparaat dat na aanschaf out of box een rf fail heeft. Doe ik iets verkeerd? Wat?
Als ik homewizard google kom ik bij Homey. Want Homey profileert zich als homewizard alternatief. Lekker misleidend wat mij betreft.

Als je de temperatuursensoren wilt toevoegen zul je eerst de Homewizard app moeten installeren.
Dan kies je een appasraat toevoegen, kies voor homewizard app en daar kan je oa temperatuursensoren kiezen. En de Homewizard zelf natuurlijk.
Echt misleidend is het niet.
Bij mij werkt het ook.
Nog wel op Homey firmware 4.2.0

Inderdaad, ook geen problemen met homey icm homewizard. Als er wel een probleem is dan bericht je de betreffende ontwikkelaar van de app op het forum. In het geval van homewizard hier @Jeroen_Tebbens helpt je dan met liefde :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hoi,

Eerste stap is deze app op homey installeren met interne wachtwoord van je homewizard dus niet Homewizard Online account!

Als je dit gedaan heb pas daarna kan je de thermometers toevoegen.
Als je op thermometer toevoegen doet dan homewizard uit de dropdown list selecteren (dat is de hub idd) en dan haalt de volgende dropdown daaronder je lijstje met thermometers op. Selecteer de gewenste en dan ok.

Ik vraag me dan af wat * niets * inhoud?

En welke app gebruik je voor de Cresta sensoren? Ook die staan m.i. niet in de aanprijzing van Athom maar wellicht kun je vertellen wat je gedaan hebt en welke sensor je precies hebt.

:grin: :laughing: :sweat_smile: :joy: :rofl: