HomeWizard installeren

En dat is??

Hier

Dit gaat mijn pet en Engels te boven. Daar begrijp ik helaas niets van.

Je gaat naar https://tools.developer.homey.app/ met een internet browser.
Op die pagina moet je zorgen dat je inlogd bent en je Homey te zien is:

In het linker rijtje kies je daarna onder “tools” voor “pairing” :

In het midden van de pagina verschijnt de driver die je moet kiezen. We kiezen daar voor Homewizard:

chrome_2021-08-16_08-23-12

Als je daar op geklikt hebt dan zie je de verschillende Homewizard devices verschijnen:

We kiezen daar voor “Homewizard” of in jouw geval misschien “Homewizard Base Station”.
Daarna kan je je IP weer invullen en de rest gewoon volgen:

chrome_2021-08-16_08-24-03

Ik las ook dat de ledring niks doet maar die zal je wel even aan moeten vinken:

chrome_2021-08-16_08-30-57

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

1 Like

Dank je wel voor je zeer duidelijke uitleg. Deze stappen heb ik kunnen doorlopen, maar het probleem blijft bestaan dat de knop “opslaan” niet werkt. Het is net of de knop alleen maar een image is en dat de actie die door de knop uitgevoerd moet worden er niet is.

En nog even naar de poort kijken van je Homewizard. Als ik geen poort in vul dan kan ik ook niet op save klikken. Dus 192.168.xx.xx:poortnummer
Het poortnummer van je Homewizard is te vinden in je Homewizard app (telefoon app, geen Homey app!) bij instellingen/Homewizard configureren/IP instellingen

Heb ik ook al geprobeerd. Werkt ook niet. :disappointed_relieved:

Dan @Jeroen_Tebbens maar eens taggen.
Of een issue maken op de GitHub van HomeWizard app.
Maar je hebt dus wel het poortnummer gecontroleerd in de HomeWizard app op je telefoon?

Ik zie nu dat ik de DHCP in de HomeWizard AAN heb staan. Die ga ik eens uit zetten en dan verder kijken wat er gebeurt.

Helaas, ook géén resultaat.

Maar je hebt dus wel het poortnummer gecontroleerd in de HomeWizard app op je telefoon?

Hallo, geen poortnummer nodig (standaard is HW poort 80). Je moet alleen het juiste IP van je HW invoeren.

Geen poortnummer nodig zolang je HomeWizard op poort 80 staat. Bij mij staat hij ergens anders op en als je dan geen poortnummer opgeeft kan je niet op save drukken en dat is waar hij tegenaan loopt. Hij kan niet op save drukken.

Ik heb ook een keer zoiets gehad.
Bleek dat Homey op m’n "prive"netwerk zat en ik via m’n laptop een device op het gastnetwerk aan het installeren was. Dat werkt ook niet.

Werkt gewoon. Net getest.
Dan is er een lokaal netwerk probleem.
HomeWizard app met Homey kan HomeWizard niet bereiken. Check ook dat je het lokale wachtwoord gebruikt en dus niet je Homewizard Online account

Je kan trouwens testen door lokaal een verzoek te doen naar je Homewizard http://IP Adres van je Homewizard/wachtwoord/get-status
Als je hier een JASON bestand uit krijgt met tekst erin, dan zijn alle gegevens correct.

Het is gelukt. Volgens alles zat het probleem in de instelling van HomeWizard. Bij instellingen de “Configmode” aangezet en toe was de koppeling snel gemaakt.
Bedankt voor alle input.

En nu op naar de volgende uitdaging. De SolarEdge toevoegen waar géén WiFi op zit, alleen maar LAN.

In theorie maakt dat niet uit. Als hij bereikbaar is op een IP adres moet Homey het apparaat kunnen ‘zien’.

Fijn dat je toch ontdekt hebt waarom het niet lukte de HW toe te voegen.

Het is gelukt. Volgens alles zat het probleem in de instelling van HomeWizard. Bij instellingen de “Configmode” aangezet en toe was de koppeling snel gemaakt.
Bedankt voor alle input.

Ik zit met het zelfde probleem, het lijkt of de knop “opslaan” niet geactiveerd is!
Ik heb geprobeerd om vanuit Homewizard de configmode te activeren maar is niet gelukt, helaas.
Kun jij me aangeven wat je precies bedoeld met Configmode aanzetten, ik zie in Homewizard nergens deze mogelijkheid?

Ik kampte met hetzelfde probleem !

Na router opnieuw instellen was ik alles terug aan het installeren.

HW kreeg ik ook niet voor elkaar.

Ik ben toen gaan inloggen op het HW dashboard

Aan laten staan en ip adres en ww ingevuld en het werkte gelijk.