Homewizard koppelen met homey

Ik heb sinds kort een Homey Pro nu wil ik de apparaten welke ik met de Homewizard bedien nu met HP gaan bedienen.
Ik heb met succes de Homewizard app geïnstalleerd maar wanneer ik lang op de app druk zie ik geen apparaten staan ik krijg de melding “Apparaat niet bedienbaar”
In de app/instellingen>>geavanceerde instellingen van de Homewizard Zie ik netjes het IP adres met poort staan plus mijn wachtwoord.

Hoe koppel ik de Homewizard met de Homey,zodat ik de apparaten die in/op de Homewizard staan met de homey kan bedienen?

1 Like

Als de HW zelf goed is gekoppeld moet je daarna de aan de HW gekoppelde (en ondersteunde) apparaten apart toevoegen via de + knop bij je apparaten overzicht.

Hey Peter,
Aha! Op die manier…,als je het eenmaal weet is het Verrekte simpel! :wink:

Thx
Leo

1 Like

14 posts were merged into an existing topic: Somfy RTS app: ik kan geen rolluiken koppelen

Ook hier net binnen gekregen (een Pro), maar geen success met homewizard. Op IP via een browser kan ik er wel bij, maar na installatie op de Homey krijg ik de melding “Apparaat niet bedienbaar”. Ik heb de homey aangeschaft juist om te integreren, dus als dit niet werkt gaat hij retour.

iemand een idee? (IP is goed, ww is goed, heb al een herinstallatie gedaan)… ik heb ook trouwens problemen om een KaKu 8802 aan te sluiten, wordt niet herkend…

mvg,
Jeroen

Hi Roy, dank je voor je reactie en de link, even doorgenomen uiteraard. Mijn versie van Homey is 4.2.0. Ik kan geen aanvullende apparaten toevoegen die met HW zijn gekoppeld, want ik zie deze dus nergens. Als ik bij apparaten op + klik kan ik HW kiezen (blauw icoon, de APP), daarna kan ik iconen kiezen voor energylink etc, maar geen enkele schakelaar of lamp is hier terug te vinden. Alleen de HomeWizard zelf, welke ik conform advies ook als eerste heb geïnstalleerd.

OK, so it does not support switches basically… I’ll follow the KaKu path then, but there I’m stopped with the fact my KaKu 8802 and 8800 wall switches are not being recognized by Homey in any shape or form :-(… but thanks for this pointer, it closes the HW discussion, but opens the Kaku one…

AWST-8802 wordt gewoon ondersteund door Homey met de KlikAanKlikUit app

het is een AWST-8802 (er is maar 1 8802 in de klikaanklikuit wereld). maar goed, hij wordt op geen enkele manier herkent.

Maar zegt dit dan wat over de Homey, over de HW app op Homey of over de manier van toevoegen van het apparaat op Homey? :thinking:

ik heb een nieuw topic aangemaakt buiten het HW item. het is geheel los van HW, de schakelaar wordt door Homey niet herkent.

1 Like

Hoe doe ik dit ? snap er weinig van …

Ben je ook bij de eerste post begonnen met lezen?
En wat snap je niet?

1 Like

Hallo Mike,

Ik heb sinds vrijdag de homey , ik heb altijd HomeWizard link gebruikt makkelijk en overzichtelijk maar kan deze volgens mij niet aan de homey koppelen ?
Dus heb ik een HomeWizard base station gekocht.
Wat is het ip adres van HomeWizard en het wacht woord … ik weet er nog niet zoveel van .
Alvast bedankt,
Kees

Hier staat alle info om met de Homewizard te beginnen.
https://hw.homewizard.net/nl/support/home
Wat had je gekoppeld aan de Link? Ben wel benieuwd.

1 Like

Ik heb aan de homewizard link gekoppeld:

  • lampen van smartwares
  • rookmelders van smartwares
  • waterdetectie van smartwares

Kunnen deze op de Homey?

Kees

Ok, dank je.
Of het mogelijk is om deze dingen te koppelen weet ik niet.
Ik gebruik alleen de Energylink en de Heatlink icm de Homewizard en Homey.
Maar eerst moet je de Homewizard in gebruik hebben en daar wat aan koppelen. Dan de Homewizard koppelen aan Homey. En dan kan je via de Homewizard app de gekoppelde ondersteunde apparaten koppelen.

Hieronder staan apparaten die ondersteund worden en die je via de app kan toevoegen.

Hallo ik heb een ander probleem. Ineens gaven mijn HW apparaten geen data meer door aan Homey, na jaren goed gewerkt te hebben. Eerst van alles geprobeerd, op internet en het forum gezocht etc. De oplossingen hierboven geprobeerd en nu ten laatste de app verwijderd om hem opnieuw te installeren. Daar begint het echt vervelend te worden. Voor het toevoegen van het basisstation HW het vaste IP adres en WW ingevuld… Maar de knop opslaan doet het gewoon niet, er gebeurd niets. Op geen enkele van mijn android apparaten lukt het om het basisstation toe te voegen. Ik gebruik de standaard poort 80 en een vast IP adres, maar de knop opslaan doet het niet. BTW mijn Ziggo Next box werkt ook niet meer, de rest allemaal wel. Hopelijk heeft iemand nog een goed idee☹️

1 Like

Heb je je router/modem (wifi) ook al gereset?

Hallo Mike,
Ja ik heb de HW, de Homey, de router en het modem allemaal gereset. Alles werkt verder ook normaal. Alleen de knop opslaan bij het toevoegen reageert niet, heel raar.