Homewizard

Ineens zie ik de homewizard niet meer in de homey.
Homewizard zelf werkt prima.
Heb alle apparaten inclusief de app van homewizard verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar hij kan nu de homewizard apparaten niet meer vinden. `Iemand enig idee en alvast dank daarvoor

1 Like

Ik heb hetzelfde en ook met de Aqara Xiomi app. Ligt aan de laatste Homey updates. Deze apps moeten door de ontwikkelaar aangepast worden.

Oké dank je zoiets dacht ik al en kun je daar ergens een verzoek voor indienen?

Je kan de ontwikkelaar een mail sturen met verzoek het aan te passen. Maar welke firmware draai je op Homey eigenlijk?

5.0.0-rc 22

Als je zoekt naar “Homewizard 5.0” in het forum kom je o.a. deze tegen : Homewizard thread en je eigen topic Update 5.0.0-rc.17 / 18

Er word aan gewerkt. Maar wees je van bewust dat wanneer je experimenteel aanzet dit soort problemen kunnen gebeuren.
De beta update voor de HomeWizard zal ik zondag vrijgeven.

Je hebt gelijk. Dank voor de tip

Oke dank je voor je reactie

Maar vlug die experimentele mode uitzetten. Dankjewel alvast Jeroen

Inmiddels is er een beta/test versie beschikbaar via de store.
Let op door de grote update kan het zijn dat de devices en drivers niet goed meer werken en dat je Homewizard devices en modules opnieuw moet pairen. Ik kan dat helaas niet voorkomen omdat we van sdkv1 naar sdkv2 overgestapt zijn.

1 Like

Hoi, heb jij Homewizard alweer aan het draaien. Ik krijg het niet voor elkaar om de mijne aan te melden. Ik krijg het aanmeldscherm waar je het IP adres en wachtwoord moet invullen, maar Homey slaat deze niet op en gaat ook niet verder.

Nee ik heb hetzelfde probleem maar hoop nog op een nieuwe versie

Zit niks anders op denk ik dan Jeroen lief aankijken. Hij zal het wel lezen denk ik.

Dag Jeroen wat bedoel je met opnieuw pairen. Betekent dat ik homewizard in zijn geheel moet installeren en dan koppelen aan de Homey? Het lukt me namelijk nog niet om hem te koppelen. Ik krijg het inlogischerm en als ik daar het op adres en het wachtwoord inlog, gebeurt er vervolgens niets. Alvast dank voor je antwoord…

Ja klopt. Omdat de oude code nog v1 van de Homey sdk was moet nu na de recode naar sdkv2 de Homewizard en de modules als Energylink en Heatlink opnieuw toegevoegd moeten worden.
Je kan de bestaande even laten staan en opnieuw alles toevoegen.

Betreft je probleem met toevoegen let op dat je ip adres vast is en niet wisselt op je LAN thuisnetwerk. Verder het wachtwoord is het lokale homewizard wachtwoord en niet de homewizard online.
Als je je wachtwoord niet meer weet dan moet je helaas met een usb kabel en de config tool van homewizard zelf dit resetten naar nieuw wachtwoord. Verder kan het zijn dat je misschien wifi technisch niet onderling tussen wifi devices onderling kan communiceren (wlan traffic between wlan devices). Ubiquity kan je dit bijvoorbeeld tegenhouden.

Verder is het lastig in te schatten hoe je netwerk in elkaar steekt. Pas dus ook op met eventueel wifi vlans of subnetten (Homey en Homewizard zitten in een verschillende subnetten en daardoor een.router of firewall die tegenhoudt.

Soms is de oplossing heel erg simpel. Had nog het oude wachtwoord gebruikt en natuurlijk werkte dat niet.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Hoi bij mij werkt het ook weer.

Heel erg bedankt Jeroen

1 Like