Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Als ik hem installeer op mijn Ipad krijg ik inderdaad wel een raar scherm .
https://itunes.apple.com/us/app/testflight/id899247664?mt=8 hier aanmelden en dan kan je hem downloaden.

Heren, Dames,
ik ga hier een lijn trekken,
Dit wordt weer een eindeloze discussie tussen voorstanders en tegenstanders van de Mobile App keuze van Athom en het verwijderen van de Desktop/Web Interface.

Voor wie dit nieuw is:

Het zal bemoedigend zijn voor Athom om te zien dat zoveel Homey’s zich laten horen voor wat zij het beste vinden voor hun Homey.
Desondanks moet Athom beslissingen nemen en heeft er voor gekozen om één mobiele app te ontwikkelen (voor zowel iOS als Android) en te stoppen met de ontwikkeling van de desktop/webinterface.

Athom opent de mogelijkheid (API-interfaces) om anderen de mogelijkheid te geven eigen apps, webinterfaces en integraties te ontwikkelen.
Deze API’s zijn nog in ontwikkeling, maar deze opties zullen binnenkort waarschijnlijk beschikbaar zijn voor ontwikkelaars! (Omdat veel dingen zijn aangepast en verbeterd tijdens de ontwikkeling)

Dit is een communityforum en alle berichten, vragen en suggesties zullen niet (allemaal) door Athom worden gelezen.
Als je het niet eens bent, stuur dan alsjeblieft je teleurstellingen naar Athom (support) omdat een continue discussie hier niet helpt.

Als je de Desktop/Web UI mist en de Mobile First beslissing met anderen hier op het Community Forum wilt bespreken, is er nu een discussieonderwerp voor: (Athom's keuze v Mobile App en verwijderen vd Desktop Interface/WEB UI in Homey v2.0.0 [NL])
Ik (en andere moderators) zullen al je berichten/antwoorden over het missen van de desktop/webinterface en het besluit Mobile First naar dat onderwerp verplaatsen om deze discussie schoon te houden over de Homey v2.0.0 experimentele firmware en de bijbehorende mobiele app. (ook hier boven!)
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-[ Dit is de lijn ]-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Terug naar het onderwerp: Homey v2.0 Firmware en de nieuwe Mobiele App
Veel plezier met testen, uitzoeken en elkaar hier helpen!

6 Likes

Hier werkt het gewoon

Ik ben zojuist over gegaan naar V2, wat een fantastische app, zowel uiterlijk als werkbaarheid, chapeau Athom!

Ik zou dolgraag graag over willen echter zonder de Heimdall app overstap niet mogelijk. Homey is ook mijn alarm middels Heimdall. Is er al iets bekend over wanneer Heimdall beschikbaar is voor V2.0?

Ik ben over naar 2.0.0.2rc, maar krijg geen connectie meer. Via android app 2.0 niet en via connect.athom.com niet (user not found) Al een paar keer ptp gedaan (>13.4 minuten) ook een paar keer WiFi reset met behoud van data. Nog steeds geen connectie. Heeft het zin om een reset te doen met verwijdering van alle gegevens of moet ook mijn Homey echt even naar Enschede?

Je hebt een ander probleem dan ik had. Bij mij was het niet mogelijk een factory reset te doen. Dus opsturen naar Enschede zou ik niet doen. Ik verwacht trouwens dat ze in Enschede niets anders doen dan het Flaschen van Firmware. Dus een oude (of nieuwe) software versie er handmatig in zetten.

User not found klinkt als gebruikersnaam niet gevonden. Kloppen je naam en wachtwoord?

Ja, ik kan gewoon inloggen op developer.athom.com maar als ik naar apparaten ga dan krijg ik die foutmelding:

Ondanks dat de app traag reageert bij mij. Heeft iemand anders daar ook last van? Toch maar wat aan het experimenteren. Heeft iemand de echo werkende zonder dat je daar “Ask Homey” voor hoeft te zeggen? Dat werkte voorheen erg aangenaam. Zonsopgang en - ondergang ook nog niet aan de praat,iemand anders wel?

Net ge-update naar rc.3 dit ging soepel en werkt ook nog. Alleen kan ik geen flows meer aanpassen of toevoegen of verwijderen. Ook heb ik gisteren de app ge-update naar de laatste versie. Verder erg tevreden. Nu alleen nog wachten op de apps dat die allemaal goed gaan werken.

ook net ge-update naar rc.3. Ik heb geen last dat ik geen stromen kan aanpassen. ook spraak werkt weer

Hier worden ook geen notificaties meer verstuurd.
De notificaties worden wel verstuurd maar allemaal naar 1 en het zelfde account maakt niet uit welk account ik selecteer.
Als je een flow aanpast dan duurt het heel erg lang voordat hij dit overneemt.
Als ik de app afsluit en opnieuw open dan staat de aanpassing er wel in.

Ik heb al meerdere pogingen gedaan om te updaten naar RC3 maar helaas trapt Homey er niet in en blijft hangen ofzo. ik alle apparaten krijgen dan wel een rood uitroepteken maar doen dan niets meer. ik kan Homey gelukkig nog wel herstarten vanuit de app en dan is alles weer goed op de update na dan.
Heeft iemand ook dat probleem.?
Heeft de server het misschien te druk met update’s

Upgrade naar RC3 ging zonder enige problemen bij mij. Positief is dat een aantal ‘ghost’ devices nu weer verdwenen zijn. Helemaal top!

Heb je de app op je smartphone geupdated?
Had hetzelfde probleem -> app update, homey reboot -> update naar RC3

Ik heb denk ik de laatste zie geen nieuwe bij TestFlight 0.170 (232)
Net nog eens geprobeerd helaas ook na een pdp niet

Vanmorgen had de app weer geen verbinding met Homey
Homey was wel alive en ook de woning app kon gelukkig bij mijn Homey komen.
Homey weer eens even van de spanning gehaald en dan maakt daarna de app weer contact met Homey.
Heb maar geen nieuwe poging gedaan om mijn homey te updaten.

Na een jaar wachten is hij er dan toch uiteindelijk. Homey 2.0. Nog niet in volle glorie, maar het is een begin. Op het eerste gezicht ziet het er wel goed uit. Dat bij de overstap naar deze versie niet langer gebruik kan worden gemaakt van de desktop versie valt mee te leven. Misschien heeft het wel zijn voordeel. Dat het allemaal nog niet feilloos werkt is misschien iets om je aan te ergeren. Maar, eerlijk, op een paar zaken na doet Homey wel zijn taak. Toch zijn er een aantal zaken waar wel nog aan gesleuteld moet worden. Klik aan klik uit bijvoorbeeld. Apparaten die via een flow bediend worden doen soms rare dingen. Ze geeft homey aan dat een lamp wordt aangezet, maar uiteindelijk brand de lamp niet. Pas nadat via de app de lamp manueel uit en terug aangezet wordt doet hij het. Bij uitschakelen zelfde fenomeen. Homey geeft aan dat de lamp uit is, maar dat blijkt dan niet te kloppen. Ook zit er nogal wat vertraging op. Soms wordt de lamp onmiddellijk geschakeld soms pas na bijna een halve minuut. Aangezien ik daar vroeger nooit problemen mee heb gehad, denk ik dus dat het iets softwarematigs is. Ook flows die gebruik maken van de optie “zon gaat onder” of “zon komt op” blijken niet te werken. Dan maar gebruik maken van de app “sun events”, maar dat blijkt dan blijkbaar niet te lukken om deze te installeren. Men krijgt steds de melding dat er iets fout is gelopen. Het zou natuurlijk fijn zijn indien als deze foutjes eerst hersteld worden voor er nieuwe zaken worden geintroduceerd.

Sun Events kun je wel via de CLi de beta vanuit Github installeren, deze is reeds aangemeld als beta op de apps pagina, maar moet nog goedgekeurd worden. Echter werkt deze ook niet. Kennelijk maakt deze app van hetzelfde systeem gebruik als de standaard functionaliteit en daarmee werkt deze dus niet. Helaas maar waar, even instellen op gezette tijden (overigens kun je wel heel mooi in de Sun Event app zien wat de tijden zijn van zons opkomst en ondergang, maar ook van gouden uur, start van de opkomst en einde en nog veel meer).

Update over mijn Homey. Dear is weer onderweg naar huis. Gisteren heeft Athom Support de software opnieuw geflashed en heb ik vanaf grote afstand 2.0 geüpdate.