Homey Community Forum

Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

official

En je hebt dit ook aan staan in settings/notificaties?

ja heb alles aan staan maar er komt niks op mijn tijdlijn. alleen als ik weg ga of thuis kom word dat daar gemeld

En wat mis je nog dan? Alleen als er een app update is of een Homey update verschijnt daar een melding denk ik? En presense ja, maar niet veel meer dat vanzelf daar komt te staan?

heb je wel flows gemaakt zodat je uberhaut een melding verstuurt?

wat ik mis is een melding van bijvoorbeeld een deur sensor. dat al ik de deur open doe dat er een melding op de tijdlijn komt dat de deur is open gegaan, zodat je snel kunt zien wat er gebeurt in huis. maar vroeg me af of dat mogelijk is.

Daar zal je een flow voor moeten maken.

ja heb verschillende flows die een melding sturen maar niks daar van komt op de tijdlijn

maar dan kan ik alleen een push bericht versturen en niet een bericht op de tijd lijn laten zetten

Klopt maar…

Hoe snel wil je het hebben? Een push bericht verschijnt rechtreeks op je telefoon, zonder ook maar iets er voor te doen. De tijdlijn zal je moeten openen door de app op te starten?

haha ja een push bericht is zeker sneller dan de app openen, ik bedoelde snel ook meer in de zin van dat je ‘‘snel’’ kan zien wat er in huis gebeurt zonder dat je eerst alle apparaten apart moet open om de status te zien. haha

Ben nu wel nieuwsgierig, ik zie niets verschijnen op de tijdlijn, ook niet als er notificaties geactiveerd of gedeactiveerd worden in instellingen/notificaties. In flows is er ook niet iets overduidelijks wat dan “tijdlijn” zou inhouden. Is dat is beta-achtigs/moet nog komen?

Krijgt iemand überhaupt iets te zien op de tijdlijn? En zo ja, wat verschijnt daar dan? En wat heb je gedaan om daar dan wat te zien?

ik zie daar alleen mijn aanwezigheid status verschijnen, kun je instellen bij instellingen> notificaties

instellingen/notificaties/aanwezigheid en dan ‘schakel notificaties van dit type in’ schuifje naar rechts? (die heb ik nu a naar rechts)
of moet 'verstuur pushberichten voor deze notificaties van dit type" ook naar rechts? (die heb ik nu niet)

push berichten is niet nodig alleen als je dat zelf wilt. ik hoef daar persoonlijk geen push bericht van te ontvangen omdat ik alleen woon dus daar zie ik het nut niet echt van in

Juist. Ik heb het getest om met de ‘tijdlijn’ meldingen over de ‘aanwezigheid’ te krijgen.
Ik heb dat getest met een flow waarbij je zelf de aanwezigheid vaststelt (van mijzelf) en dat geeft een melding op de tijdlijn. Mooi dus!

Maar de aanwezigheid (geofence) via de telefoon geeft geen bevredigende resultaten en dus ook geen/niet altijd/of pas later meldingen op die tijdlijn. Ben nu even van huis geweest en dan geeft het redelijk snel een melding, maar als ik thuiskom duurt het een tijd voor er een melding verschijnt.
Gister gaf het in het geheel geen meldingen van mijn af/aanwezigheid, terwijl de instellingen bij de notificaties niet veranderd is. Geen idee waarom, als ik moet gissen dan misschien de low-battery stand van mijn telefoon?

Hoe zijn jullie ervaringen met de aanwezigheidsdetectie van de app?

Ik krijg de foutmeldingen van WU daar :thinking:

Krijg meldingen wanneer ik weg ben en terug kom. Heb alleen niet scherp hoe groot het fence gebied is, dan wel hoe ik dit instel?

Ik heb hier ook niets over gevonden. Ook niet of er überhaupt een een fencegebied is, of het op een andere manier het thuis/weg vaststelt. Bijv dat het verliezen van een wifi connectie een locatiebepaling triggert of iets dergelijks. Geen idee.
Had ook niet geboeid als het resultaten oplevert die gelijk bruikbaar zijn moet ik toegeven. Ben ik de enige die ook wel eens geen melding krijg dat de vogel gevlogen is?

Is het mogelijk dat je per pushbericht een ander geluid kan instellen op je telefoon? Bijv. dat je als je alarm afgaat ook een alarmgeluid hoort op je telefoon. en bij andere minder belangrijke zaken een ander geluid instelt, zodat je als je een melding hoort, dat je dan weet wat er is. ( als het er niet is dan zou het een mooie optie zijn)

Je zou de lightflow app op je telefoon kunnen gebruiken. Hiermee kan je met iedere tekst een ander geluid triggeren. Bv een alarm geluid wanneer je alarm af gaat.

Greetz
Frans