Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Klopt, staat bij mij aan.
Het schuifje eronder staat uit maar die heeft daar niets mee te maken lijkt me.

Ik heb geen tweede schuifje bij Iphone. Alleen ‘gebruik thuis/afwezigheid’ detectie.

Heb je heel toevallig een Huawei?(ik wel) daarvan is bekend dat ze bepaalde aps killen om batterijen te besparen op een andere manier dan bij de andere merken

Schuifje eronder is “verstuur bel gebeurtenissen”

Lekker cryptisch is dat he, haha. Intrigerend dat dan weer wel. Maar interesse in, nee.

Nee. Heb wel andere apps gebruikt, zoals tado en ifttt en die hadden geen “last” van deze telefoon bij geofencing.

Ik ben dit ook al een tijdje aan het onderzoeken.
Volgens mij is dit een Android probleem wat je ziet is dat Android de wifi standaard in sleep-mode zet ongeacht of je dit uit zet onder de wifi geavanceerde instelling op je mobiel.
Je wifi gaat dus na ongeveer 5 minuten slapen en wordt dan om de 15 minuten even wakker om vervolgens weer te gaan slapen.
Dit kan je testen door een ping -t te doen naar je mobiel vanaf een laptop of pc op je netwerk.

@Pizzaking Wil je nu zeggen dat geofencing bij jou ook niet (-goed) werkt? En dat je een android telefoon hebt?

Ik weet niet hoe Athom geofencing uitvoert, of ze dat doen via welke wifi verbinding beschikbaar is of anderszins. Overigens, als je van huis gaat is er sowieso geen wifi beschikbaar en zal de telefoon overschakelen naar de mobiele verbinding nietwaar. Dan zou het toch een aanwijzing moeten krijgen dat de locatie veranderd is.
Maar Homey geeft (soms) geen melding dat ik van huis ben. Waarom is voor mij giswerk, maar duidelijk is wel dat er werk aan de winkel is (voor athom dan).

Hoi,

Volgens mij werkt de presence functie van de Homey niet met GPS maar op netwerk niveau.
De Homey kijkt of jou mobiel op het lokale netwerk zit aan de hand van het ip adres van de mobiel.
Als wifi in slaap stand staat wat bij mij dus altijd het geval is met mijn android toestel en wat ik ook niet kan uitzetten kan het dus 15 minuten duren voor dat de Homey ziet dat ik thuis ben gekomen omdat dan pas mijn mobiel even wakker wordt en het ip adres even te pingen is.
Of als ik thuis kom en als ik handmatig mijn mobiel wakker maak dan ziet de homey dat ook meteen.

Is dit gedrag dan gewijzigd van 1.5.x naar 2.0.0? Want hoe kun je met Wifi nu instellen dat 150mtr het moment is dat er geacteerd moet worden. Deze instelling zie ik overigens in 2.0.0 niet meer terug. Ik zou zeggen dat Wifi niet direct het juiste middel is om geofencing op te doen.

op https://firmware.athom.com/ lees ik bij update RC3

  • Fixed some Logic Flow Cards
    en
  • [Core] Fixed a problem with Tags in Flow Cards

begrijp ik hier uit dat ik inmiddels al tags kan gebruiken in me al me flows? dus ook de aangegeven “text fields”…
of is dat nog even geduld hebben?

1 Like

Mmm, als dat zo is, dan zou ik dat eenvoudig kunnen proberen door de wifi uit te zetten. Dan meldt Homey mij afwezig? (of na een aantal minuten?)

Klopt het is een combinatie van zie dit https://www.athom.com/nl/support/KB000034/
Maar ook met GPS als je android toestel slaapt zal hij zijn positie ook niet doorgeven aan de App of de Homey.

Voor mij zou het genoeg zijn als homey registreert wanneer mijn foon op of van het netwerk komt.

Wat ik nog wel heb gevonden, als je bij de eigenschappen van homey app kijkt dan kun je aangeven of de app kwa batterij geoptimalisserd moet worden. Maw android kan batterij besparen.
Je kunt daar ook aangeven of de app zonder restricties mag werken. Proberen waard…

Op mijn lg g5 komen helemaal geen locatieverzoeken door van Homey. Bij mijn vriendin wel. Ook een lg g5. Rechten om locatie te delen staat gewoon ingeschakeld en gebruik thuis/afwezig staat ook ingeschakeld. Vreeemd… Bij mn vriendin werkt het met wisselend succes. Bij mij dus niet. Lijkt wel een android dingetje. Via ifttt komen er ook geen locatieverzoeken meer sinds een week of op mijn telefoon. Iemand een idee?

Voor wat betreft de geofencing:

Dit heb ik met mijn android Moto G4 Plus telefoon gedaan. Instellingen/accu/Accuoptimalisatie/pulldown met alle apps en dan Homey (Gen.2) selecteren “Niet Optimaliseren”.

Met het allereerste testje werkte de geofencing wèl. Meldde de afwezigheid en daarna weer de aanwezigheid.

Maar goed, eens kijken of die ‘soms wel en soms niet’ unieke feature nu verdwenen is dan he. De komende dagen eens kijken.

Net testjes gedaan. Hij is op 200m ingesteld. Middels gps

Nou nou. Is Homey ineens Engelstalig. Geen idee waarom.
Ik denk dan zet ik het ook maar daadwerkelijk op Engels, moest ie opnieuw opstarten maar toen kreeg ik een rode Homey als resultaat en ook offline.
Heb toen de stroom eraf gehaald, en toen verscheen het apparaat weer online. Nog steeds Engelstalig maar de instelling staat nog steeds op ‘Dutch’.

Ja het is beta.

Heb je dat ook ergens ingesteld, of is het puur op basis van de tests vastgesteld?

Klopt. Is sinds de app update van voor het weekend. Sluit je de app af met fe back toets dan opent ie in het engels.