Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Martijn,

Ik heb alleen bij privacy (vingerafdruk) ‘gebruik Thuis/Afwezig Detectie’ aangezet. Daarna een paar keer van huis uit gelopen (met Iwatch aan voor afstand te meten) en elke keer bij 200m was ik ‘weggegaan’. Daarna teruggelopen de ‘zone in’ en ik was weer ‘thuis’. Kan nergens een range instellen.

ps. Ik gebruik een Iphone

Enne, is er ook een oplossing bekend voor dat Engelstalige gedoe?
Is het die drie keer om het bolletje heen lopen en dan koekhappen die de truc doet, of toch de ouderwetse oudhollandsche aai over de bol die het weer op Nederlands zet?

Appgeschiedenis wissen en app opnieuw opstarten. Dan is ie weer ouderwets dutch

Ah, dank je. Maar heb toch een kaakje bij de koffie gedaan. Noem het bijgeloof.

1 Like

Dat je gelijk heb😜

Eeeeeee-en dag 2 in de Niet Optimaliseren Accuoptimalisatie Homey (Gen.2) android app geofencing test:
Homey heeft compleet gemist dat ik van het hok af was en ook weer teruggekomen ben. (mijn ifttt-app pikte dat wel gewoon op)
Naja, het is toch echt iets waar Athom wat energie/vernuftigheid tegenaan moet gooien. En niet wij eenvoudige telefoon-app-duimers.

Bij mij werkte het vanochtend. De locatieverzoeken van Homey werden niet opgepikt door android. Ik heb hierop de Google Play services update van van telefoon verwijderd en opnieuw geupdate. Locatieverzoeken komen nu weer door. Er zit wel een behoorlijke vertraging op, dus bij thuiskomen de Wifi-trigger van IFTTT erop :wink:

Installeer je ifttt op je telefoon of op homey?

Beide Hans

Dat trucje maakt geen verschil op mijn telefoon. Homey heeft nog steeds geen idee wanneer ik weg- of terug ben gekomen heb ik proefondervindelijk vastgesteld. (Wederom ifttt wèl)
Athom is aan zet.

Wat ik mij eigenlijk afvraag. Hoe gaat athom er voor zorgen dat er straks geen homeys zijn die niet werken omdat apps niet compatibel zijn.

Krijg je een waarschuwing dat app x y z nice compatible zijn en de vraag of je toch wil door gaan? Worden de updates gewoon geforceerd bij de personen die auto update aan hebben staan?

Is daar al enig zicht op?

Zou de auto update voorlopig sowieso even uitzetten bij 2.0. Krijg steeds na een update de verschrikkelijke ‘rode ring’ Das lastig wanneer de update plaatsvind wanneer je niet thuis bent. Na een herstart pakt homey het gelukkig steeds weer op. Denk dat de apps compatibel krijgen bij de betreffende developer ligt, tenzij het een Homey issue is natuurlijk, maar daarom zitten we nu in de testfase. Maak me daar geen zorgen om. Ben zeer tevreden met de performance van de app tot nu toe.

Wordt tijd dat de Beacon app het weer gaat doen. Met een Tile Pro aan de sleutelbos had ik daar de perfecte aanwezigheidsdetectie mee.

1 Like

Dat kan wel zo zijn maar heeft elke homey gebruiker dat in de gaten en wat gaat Athom er aan doen om dat aan elke Homey gebruiker duidelijk te maken?

De waf is problematisch hierzo voor een tile pro, maar als dat het enige zou zijn zou ik het er wel doorheen krijgen.
En om m’n vrouw en kinderen allemaal bijvoorbeeld aan de iPhone te moeten zetten omdat de Android app geofence van homey gewoon niet werkt neigt misschien toch iets naar paard achter de wagen spannen?
Athom wekt nog steeds de verwachting dat ze geofencing via een app kunnen waarmaken, ze zullen hier toch hun handjes vies moeten maken om dat van de grond te krijgen.
Er zijn natuurlijk ook andere dingetjes die nog tot wasdom moeten komen voordat ik nou weet hoe uitgebreid ik homey nou eigenlijk ga gebruiken, of dat het simpeler is om andere hardware/software te gebruiken.

Als je daar een bug report van gemaakt hebt, dan zal daar vast en zeker naar gekeken gaan worden.

Het wordt in ieder geval gemeld wanneer je een app wilt installeren vanuit de appstore. Wanneer je op installeren klikt krijg je een melding dat de app niet compatibel is met jouw versie. Verder zou ik het niet weten.

Dat klopt. MAar dan ben je natuurlijk al te laat voor de huidig geinstalleerde aps.

Yep. Heb er wel een paar nu die niet, of niet naar behoren, werken. Dat zal uiteindelijk wel weer goedkomen. Er is een apart topic ook waarin werkende en niet werkende apps gemeld worden, dus hier neemt de community ook een stukje verantwoordelijkheid.

Wellicht wat kort door de bocht, maar bij mijn Samsung S9 met Android, werkt de geofence wel. Niet optimaal nog, want bij verlaten van het huis geeft hij pas na 200 tot 300 meter aan dat ik weg ben, en bij het thuiskomen ben ik vaak al binnen voor hij door heeft dat ik er ben, maar dat zijn wat mij betreft optimalisaties waar ik vermoed dat Athom die echt nog wel op de planning heeft.

Stellen dat het dus gewoon niet werkt, klopt wat mij betreft dus niet. Ik ben het er wel mee eens dat er nog verbeteringen mogelijk zijn, en dat stabiliteit van deze functionaliteit wel een vereiste is.

In 1.5 had ik overigens ook mijn eigen presence detectie middels Automate applicatie op Android, omdat ik die wel volledig zelf kon afbakenen, en de ingebouwde 1.5 presence detectie voor mij dan weer geheel niet werkte.