Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Zoals ik het nu gemeld heb bij athom is:
“[Request received] 2.0.0-rc.3 Geofencing werkt niet altijd (soms wel en soms pas na een aantal minuten)”
Daarbij de specifieke karakteristieken opgegeven van de telefoon en versies.

Dat betekent dat geofencing niet werkbaar is, wat iets anders is dan dat het nooit werkt.
Kun je met die bewoording leven?

Maar mooi dat het bij jou (w telefoon) wel werkt, misschien geeft een aanwijzing voor hen waar het aan ligt dat het niet werkt bij andere situaties.

Mijn Forest gordijnen doen het niet meer sinds kort. Iemand een goede oplossing?

Het kaartje “Vraag om een specifiek antwoord” onder de kolom “En…” geeft een rood uitroepteken bij het testen en de flow lijkt niet te stoppen (Kaartjes onder “Anders” worden direct uitgevoerd") Iemand zelfde probleem?

Zo net 2.0.0-rc7 geinstalleerd. Insights website beschikbaar alleen helaas nog geen data. Ben benieuws vanaf welk moment hij wordt ‘gevuld’.

inmiddels komt de data naar voren. Helaas is het verleden (voor RC7) verloren gegaan :frowning:

1 Like

Ik kan geen stabile verbinding maken tussen de app (231) en Homey, inmiddels op rc7.
Achter de homey conect server staat degraded. Developer.athom. Com

Wat houdt gedegradeerd bij een server in, en is dit mogelijk de rede dat ik niet/nauwelijks met mijn homey kan verbinden?

Bijzondere is dat homey wel schakeld enz…

Heb het zelfde probleem op dit moment.

Degraded betekend inderdaad slecht/verminderd.
Ik had hetzelfde probleem maar dat lijkt nu weer beter te gaan.
Frozen zo gaan inderdaad gewoon door omdat dat niets met Homey connectie maken heeft

Harmony app ligt er uit zie link hier onder, en nu, wat is hier aan te doen?

de ontwikkelaar van de app gaf gisteren op slack aan dat hij was begonnen aan het werken aan de alternatieve manier van connectie maken via websockets, zoals ook de heren van Hass al gedaan hebben. Waarschijnlijk nog even geduld voor nodig dus, ik wacht rustig af :smile: Wel een heel vervelende actie van Logitech, voor mij in ieder geval aanleiding om al mijn kennissen met interesse in Harmony en Home automation in ieder geval alvast te waarschuwen, en mijn wensen voor meer harmony devices in de diepvriezer te gooien tot Logitech hier een betere afhandeling voor verzint dan “jammer joh”…

Helmaal mee eens :+1:

Wil je toch de harmony app gebruiken moet je je harmony app downgraden, ga naar de onderstaande link en het werkt weer.

1 Like

Helder Antwoord, dank je

Zijn er mensen die de de bèta versie als apk bestand beschikbaar hebben voor Android? Ik wil hem graag op mijn Chromebook installeren maar via de Playstore is hij daar nog niet beschikbaar…

Verder; ik kan sinds rc7 geen nieuwe flows meer aanmaken. Als ik in de als kolom een kaartje wil toevoegen krijg ik een wit scherm en crasht de app. Bestaande flows kan ik wel aanpassen. Net ook een update van de mobiele App gehad maar die verhelpt dit helaas niet. Alleen een restart van homey zorgt ervoor dat het soms even weer werkt.

Heb je een Android telefoon?
je kunt hem zelf extracten via Apk Extractor https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ext.ui
Daarna deel ik 'm met bijvoorbeeld Bluetooth naar de Tablet.

Ben je in ieder geval niet afhankelijk met de updates om hem telkens van iemand anders te downloaden.

Inmiddels 11 dagen geleden homey geüpdate. Ik heb nog altijd een tergend traag reagerende telefoonapp. Contact gehad met support. Helaas is ook de respons daarvan erg langzaam. Na een vraag van hun en een antwoord van mij duurt het iedere keer weer een aantal dagen voor er weer een antwoord of vraag komt. Jammer.
Is er iemand anders die dit probleem herkent? Een traag reagerende app?

1 Like

Nee, razendsnel hier. Wel gelezen dat het aantal notificaties op de tijdlijn hier van invloed op is

Inmiddels is Homey weer een poosje thuis nadat hij initiëel tijdens de update naar 2.0 was overleden. Na het her-flashen bij Athom in Enschede weer thuis.

Ikoet zeggen dat ik blij verrast ben. De app werkt eigenlijk prima. Heb wel even moeten zoeken naar het een en ander, maar na een weekje ben ik helemaal gewend.

Heb een ruime 50 devices draaien (zwave, hue, Xiaomi zigbee, kaku) en het babbelt allemaal vrolijk met elkaar.

Wel lijkt het dat een aantal flows niet goed werken: om 23.00 uur de buitenlamp en uit zetten bijvoorbeeld lijkt niet goed te gaan. En de app Solar panels lijkt niet goed te werken onder 2.0.

Suggestie in de app: volgorde van flows, zones, etc kunnen aanpassen. En eventueel onderliggende flows/zones inklappen oid.

Blockquote
Inmiddels is Homey weer een poosje thuis nadat hij initiëel tijdens de update naar 2.0 was overleden. Na het her-flashen bij Athom in Enschede weer thuis.

En, waren je devices allemaal weg dan?

Gek genoeg niet

@Dijker Kunnen jullie wat betreft het Homekit stuk aub opslaan in welke kamer welke devices in zitten? Nu bij iedere herstart van Homey moet je in Homekit alles weer opnieuw in delen. Dat werkte met de Homeykit en Homekit apps prima.

Daarnaast de vraag om misschien devices te kunnen includen voor Homekit ipv alles erin te gooien? - Zo hoeft bijv Hue niet 2x in Homekit te komen aangezien die al zelf Homekit support hebben.

Dank

3 Likes