Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Net mijn homey geprobeerd te updaten. Hij staat nu met een rode led ring. Recovery mode werkt ook niet. Iemand een idee?

Kom op slack (English) en in chat krijg je binnen minuten veel hulp.
Pull the plug zal het antwoord zijn. Dit komt bij een herstart soms voor.

Okido ga ik doen! Thanx alvast!

Updaten is mij nog niet gelukt. Het bleef na een tijdje hangen op ongeveer 90%. Na 10 minuten heb ik het weg geklikt. Toen deed niks het meer. Homey in recovery en opnieuw opgestart. Net opnieuw geprobeerd, staat er in beeld: ‘‘Een ogenblik geduld Homey is opnieuw aan het opstarten’’ maar dat duurt al zeker 10 minuten. Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Geen idee Gert. Maar zou kunnen zijn dat er een experimentele versie op stond.

Opgelost!
Succes allemaal

Ik ben pas net begonnen, dus zou niet zoveel kunnen verliezen als het mis gaat.
Tegelijk ben ik blij dat ik na heel veel trial en error alles wat ik werkende wilde hebben nu werkend heb.

Als het mis gaat heb ik nog onvoldoende kennis om als een whizkid te troubleshooten en het weer werkend te krijgen. Ik sta wat Homey betreft echt nog in de kinderschoenen.

Dus hoe graag ik ook zou willen… ik zie in de voorgaande reacties iets teveel berichten over mislukte pogingen en problemen.

Ik wacht daarom even af en laat de pioniers het “vuile” werk doen :slight_smile:

Overigens, is met V2.0 ook het “hey Google, zegt tegen Homey…” weg en kun je dan rechtstreeks aan Google opdrachten geven die voor Homey bedoeld zijn? Of staat dat los van elkaar?

Lees even in die Google Home discussie, dat is een los staande update van Athoms Google Home integratie en is afhankelijk van goedkeuring door Google.

1 Like

Vanavond Homey naar 2.0 geupdated, ziet er verfrissend uit, maar wel even wennen.
Wat ik erg jammer vind is dat de web-interface is komen te vervallen, deze gebruikte ik hiervoor bijna 100% van de tijd vanaf mijn chromebook. Nu moet alles via de app gebeuren op mijn gsm en dat is toch wel beetje behelpen.
Verder lijkt de app device-groups niet meer functioneel te zijn, hij staat wel gewoon in het rijtje van apps, maar als ik een groep lampen aan/uit zet bijvoorbeeld dan gebeurt er niks.
Verder lijken wel al mijn devices (ikea zigbee lampen, xiaomi zigbee sensoren, fibaro zwave sensore/actuatoren en nog wat ander spul) wel gewoon te werken.

2 Likes

Iemand nog tips voor mij?
Homey geupdate maar leek uiteindelijk ergens te hangen. In iedergeval de balk is niet weggegaan. Ik kreeg geen contact met homey. Stroom er even af gehad en opgestart. Homey start op. Oranje en daarna gaat het oranje licht uit. Homey is bereikbaar via de app van mijn telefoon. Wel reageert de app heel erg traag op alles. Als ik een buton indruk reageert de app pas na een seconde of 15 met het volgende scherm. Is de app het probleem of Homey ??
Homey reageert niet op spraakcommando’s. Ik kan de homey in recovery mode zetten. Maar de app zegt dat de versie up to date is.
Wie kan mij vooruit helpen?

Blockquote Wat ik erg jammer vind is dat de web-interface is komen te vervallen

Hmmm, ik weet dat er een hoop aan de Athom Developer is toegevoegd, dus daar kun je een deel nog wel regelen. Maar ik ga dit inderdaad ook erg missen. De flows oplossing binnen de huidige app vind ik geen doen, dus ik hoop dat ook daar dan nog een oplossing voor komt binnen de developer pagina’s.

1 Like

Zelfde voor mij ik doe alles op de pc en gebruik de app niet voor flows te maken.
Helaas is er ook nog geen versie voor een tablet dus ik wacht nog even met de update

2 Likes

Waarom zie ik de update niet? Weet iemand dat? Heb de beta functie altijd aan

heb je firmware.athom.com netjes gelezen?

1 Like

nevermind, thanks voor de reactie

Heeft de nieuwe versie wél een back-up / restore optie? Als ik het zo bekijk zouden een hoop mensen de sprong wel willen wagen als ze maar weer terug zouden kunnen naar hun huidige installatie. Volgens mij durven de meesten (net als ik) het nog niet aan.

Ik zou dolgraag willen ‘spelen’ met de nieuwe versie, maar de WAF krijgt een flinke knauw als vanaf morgen ineens het huis niet meer doet wat de dames willen :slight_smile:

So-wie-so wel een dingetje, wellicht of topic, maar ik moet regelmatig fibaro z-wave device verwijderen en weer toevoegen omdat één van de sensoren stopt met rapporteren. Het opnieuw toevoegen betekend alle flows weer nalopen en opnieuw de devices en tags instellen, en de (Homey) Insights zijn dan ook hun data kwijt. Wat meer vrijheid omdat soort zaken low-level te regelen zou dan best fijn zijn; ongetwijfeld is het zo simpel als een sql commando geven waarbij het ID van het oude device wordt vervangen door het nieuwe device.

1 Like

geen backup opties in homey v2.0, staat nog op de planning voor in de toekomst.

er zijn ook geen grote z-wave fixes in homey v2.0.

1 Like

“Where did you read about a Homey backup official from Athom?”

"It was suggested to and ‘confirmed’ by athom in a Homey demostration in the beginning of this year @Robbshopp that this future will be added later this year. We are now almost 6 months later and there is no information found about this.

Also i really cannot understand why there is no backup option default since firmware 1.0 in Homey, how can you explain to your customers if something went wrong (defect, crash, wrong update etc) that you have to restore everything manually…"

Is van het oude forum van anderhalf jaar terug :roll_eyes:

Ze hebben er dus iig geen haast mee.

[Edit] Van April 2016: Theres also a backup and restore milstone created a few days ago so lets hope we will have that also in the near future [/EDIT]

1 Like

Ik heb nooit ergens van Athom gelezen dat back-up en restore in 2.0 zou zitten.
Zover ik weet is er altijd gezegd dat dat NA 2.0 zou komen… Dus nu eerst 2.0 stabiel maken en alle functionaliteiten die tijdelijk verwijderd zijn weer actief en werkend!

Daarom zijn we ook niet meer op het oude forum, er staat veel oude en niet meer accurate informatie op.