Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Tering Jantje wat is het schakelen van zigbee schakelaars snel met RC11 chappeau @Emile

1 Like

Omdat ik zo snel geen duidelijk antwoord kan vinden even kort de vraag hier: ik lees op de blog van Athom dat de 2.0 versie redelijk stabiel begint te worden en richting de release toe gaat lopen. Als ik af wacht tot deze officieel gereleased wordt, moet ik dan al m’n apparaten en flows opnieuw instellen of blijft dit dan wel intact?

Alles blijft zoals het is :slight_smile:

1 Like

Ok, maar hoe kan je omschakelen van de beta naar de live versie?

“Now that we have ensured that Homey v2.0 works very well” Dit is een quote uit de blog van vandaag.
Ik ben nu aan het updaten naar rc11, maar de verwachting is nu al hoog opgeklopt.

Wat gaat er dan mis bij RC9?

Je wenst een volledige lijst? Door de open vraag die je stelt lijkt dat zo.
De quote uit de blog is “works very well”. Dat is een vrij absolute bewering.
Heb nu de geofencing nu bij m’n vrouw geïnstalleerd, het werkt gewoon niet. Ook niet 1 keer, gewoon helemaal niet. (Nokia 7 plus, Android one)
Ik weet, het is beta, je moet geduld hebben, maar om dan vrij abrupt over te hoppen naar nu werkt het “very well” is ook wel weer wat he.
Eerst zien.

Zoals eerder gemeld heb ik geen problemen meer. Bij RC9 had ik nog wat issues met een 2 tal schakelaars. Wilde alleen maar proberen te helpen. Maar door het ‘vreemde’ antwoord denk ik dat ik maar pas. Hopelijk heb je de athom gerelateerde issues netjes aangemeld via de bekende link net zoals de apps wat niet functioneren bij de ‘makers’. Doelloos roepen in de ruimte heb ik persoonlijk geen boodschap aan. Het is community ‘driven’ oftewel we kunnen er met zijn allen een succes van maken.

Dit heeft, naar mijn ervaring, niks met V2 te maken. Het werkt bij mij hetzelfde (even slecht dus eigenlijk) als met V1.5.

Ik draai naast de Homey app ook OwnTracks, en ze werken beide niet goed.
Voor wat ik er kan van uit opmaken ligt het gewoon aan Android en iOS die de app in de achtergrond afsluiten en ze dus geen positie meer doorkrijgen


Jazeker

Eens dat het eender werkt als in v1
Het is Athoms bewering dat dit aangepakt zou worden in v2, het is door hen gelinkt aan v2. Ze wilden er niet aan werken in 1.5, want in v2 zou dit veel beter gaan werken.

Overigens werken andere android apps prima met geofencing.

Blockquote
Overigens werken andere android apps prima met geofencing

Nou, OwnTracks doet het bij mij dus ook niet schitterend.
Van IFTTT zeggen de meesten dat dat wel OK werkt, dus ik heb dat net geïnstalleerd en 2 applets gemaakt, ik bekijk het nu enkele dagen. Ik ben benieuwd


Geofencing werkt hier al idd vanaf begin niet, heb daarom al meer dan een jaar TASKER voor Android draaien en werkt perfect.

De iPhone heeft altijd gewerkt.

Is het mogelijk om met flows in 2.0 een Google Home mini als actieve speaker te kiezen zodat je daar je soundboard of spoken tekst op kan laten uitspreken i.p.v. de homey (of allebei)?

Ja van tasker hoor ik goede verhalen (de waf is dan weer niet hoog). Van ifttt vind ik dat het weliswaar werkt maar wat aan de trage kant. Tado heeft bij mij zolang ik het had erg goed gewerkt (maar hebben het nu achter een abbo gestopt begrijp ik)
Philips hue zou goed werken, maar zelf niet geprobeerd, het werkt maar voor 1 gebruiker tegelijk.
Maar eigenlijk raak je steeds ietsje verder van Homey af, dan ga je het andere gebruiken dat wel werkt.

Trouwens via bluetooth presence detection met de app beacon ble werkt niet in v2. (ook niet in rc11, wellicht ooit wel)

Maar als ze ooit de puntjes op de i willen zetten, Homey af willen maken tot iets bruikbaars, is dat toch wel nu het moment. Als het nu niet gebeurt, gebeurt het ook niet meer.
Ik begrijp het wel, de wens om het ‘stable’ te willen verklaren, en dan gaan werken aan de volgende milestone.
Sommige dingen zijn ook tijdrovend om op te lossen. En het is een bedrijf met alle verplichtingen die daar bij horen.
Maar het is ook een beetje jammer, genoegen nemen met net niet helemaal wat het zou kunnen zijn.

IFTTT werkt hier ook niet. Gebruik het al een jaar, maar is onvoorspelbaar en schakelt vaak te laat.

Geldt voor iPhone en Android.

Owntracks werkt hier al bijna een jaar 100% accuraat. Werkelijk niet 1 keer gek gedrag waargenomen.
Geen idee wat je verkeerd hebt gedaan maar Ik zou er nog eens naar kijken.

2 gebruikers hier met de MQTT broker ook draaiend op Homey, beide iOS.

Maarre, hierzo kunnen we aan ifttt/owntracks/enwatalniet niks veranderen.

Maar wel aan Homey.
Hebben jullie al een issue aangeleverd bij Athom met jullie geval en alle specifieken die daarbij horen?
Welke homey versie, Homey-app versie, welke telefoon, welk besturingssysteem en versie, en wanneer het wel en niet iets doet en wat je kan verzinnen dat Athom misschien kan helpen?

Waf? 1 x instellen, op achtergrond mee laten draaien en nooit meer naar kijken.:thinking:

Wellicht dat iemand toch nog een idee heeft
 gisteren na de mail van athom dacht ik nu is het wel tijd om is te gaan updaten
 eerst een blauwe led ring toen een oranje led ring en toen bleef die volledig rood
 Na enige tijd toch stekker er toch maar uit en lijkt erna weer te willen opstarten met oranje led ring maar wordt toch weer rood
 iemand een idee of toch bij athom zelf zijn?