Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Gegh, die van mij gaat vragen stellen

Maar merk ik nou een enigszins breed gedragen houding hier: dat de gebruikers hierzo het hebben opgegeven met die geofencing van de Homey-app?

nee hoor, werkt goed genoeg voor mijā€¦

Veel gelezen over de update naar 2.0, maar ik ben nog een beetje voorzichtig om te update ?
Ik ben redelijk afhankelijk van Homey en de fibaro relais schakelaars. (15 stuks) gekoppeld via hue verlichting (42lampen) en met 8 fibaro stekkers
Dan nog enkele apps zoals
Ring
Nest
Somfy

Kunnen jullie bevestigen of bovenstaande ook weer lekker werkt in Homey 2.0 ?

WTF? :face_with_raised_eyebrow:

Blockquote
Geen idee wat je verkeerd hebt gedaan

Het draait hier op 4 telefoons en de ene keer krijg ik wel een notificatie dat er iemand thuis komt/weg gaat, en de andere keer niet. Met de configuratie is dus helemaal niks mis anders zou ik helemaal niks binnen krijgen!
Als ik dan in OwnTracks kijk staan de locaties gewoon nog op waar iemand een uur geleden was of zo. Daar kan ik zelf niet veel aan veranderen lijkt meā€¦

[Insights: geen data] ik heb op insights nog geen data behalve ā€˜geheugengebruikā€™ en ā€˜belastingā€™.
Zijn er meer die nog geen inzicht hebben in devices?

Yep. Hier ook

Ik heb hier wel data maar er missen dingen. Bij bvb. deursensors heb ik enkel accu ipv ook open/gesloten.
Of bij motionsensors heb ik accu/temp/lux, maar geen motionā€¦

Dat zijn allemaal boolean eigenschappen. Die komen niet in insights (heb al een tijdje een support-request openstaan). Kijken hoe eea eruit ziet met variabelen?

Hm, daā€™s vervelend.
Ik zie nu trouwens dat er helemaal geen variabelen meer in insights te zien zijn. :thinking:

2.0?

created my own boolean insights for a light turning on (set variable to 1) or turning off (set variable to 0)
afbeelding
@Fire69 helemaal onderaan de lijst staan de numerieke variabelenā€¦ Sinds gisteren :wink:

Ah, bedenk me juist, ik heb enkel BL-variabelen, die komen er blijkbaar niet bij.

bug-report voor BL dan :wink:

Net de migratie gedaan en ik ben aangenaam verrast! De nieuwe app is mooi en werkt goed, kortom een hele verbetering. Hieronder wat ervaringen:

Flows
Ik zou het fijn vinden dat wanneer er de app wordt geopend op een apparaat met een groot beeld, dat er toch een andere floweditor wordt geopend die beter past bij het formaat van het scherm. Deze past heel goed bij het formaat van mijn telefoon, maar voor tablets etc. zou je toch een iets ander soort floweditor verwachten.

Flows werken gelukkig bijna allemaal.

Aanwezigheidsdetectie
Voorheen gebruikte ik een IFTTT constructie voor aanwezigheidsdetectie. Deze is niet meer nodig gek genoeg. Ik had wat posts op dit forum gelezen dat het nog steeds niet werkte.

Iemand ? Wel of niet doen ?

1 Like

? Was answered already yesterday ?


Probability of him being another Arjan with the same questions is near zero?

Rc12 is uitā€¦

update geinstalleerd. geprobeerd mijn relais (fibaro relais dubbele schakelaar) om de garagepoort te openen aan de gang te krijgen maar helaas deze werkte niet meer. Toen geprobeerd de instellingen te veranderen van mijn relais, dat lukte niet omdat ik de veranderingen niet kreeg opgeslagen en steeds een foutmelding kreeg. apparaat verwijderd en nu krijg ik hem niet meer geĆÆnstalleerd. pff alle fibaro deurschakelaars blijft het sabotage alarm van aan en de fibaro motion sensors werken niet omdat ik ze niet krijg gereset . langzaam een beetje spijt van de homey.

Is dat met rc12?

Thanks, ik wacht dan nog even met installeren. Ik heb al genoeg problemen met fibaro en v2.