Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

zie op github van de aoetec app dat er meer mensen last van hebben…kan (mischien ook wel logischer) ook aan de update van de aeotec app liggen.

Gefixed in de update die nu in de playstore staat

Op Facebook teases Athom met een bericht:
“5 Days”…
Teaser
Ik verwacht een final release!!

Voor iOS was weer een nieuwe app beschikbaar. Helaas werkt geo niet meer naar behoren. Jammer

Was net ook ineens weer thuis terwijl ik op m’n werk zit :wink:
Op android

Hij staat erop met behoud van alles!

Nog steeds experimental

Dat klopt. Maar hij is uit RC. En dat/was de vraag, als hij uit RC gaat… Ik ben nu niet ‘verplicht’ om verdere RC’s uit te voeren. Ondanks dat experimental aan staat.

Wat betekent “uit RC”? Het is volgens mij gewoon een ander naampje dat ze eraan gegeven hebben, maar het is nog steeds experimental en voor zover ik het altijd heb begrepen kun je van een experimental release niet terug naar een stable release zonder een volledige reset.

De keuze is aan de gebruiker wel of niet over te gaan. Het zal ook zo zijn lijkt mij dat je niet van een stabiele 2.0 terug kan gaan naar een stabiele 1.5.x straks.
Je kan de 2.0 die nu gereleased is zien als een GM (Golden Master) en deze zal final worden wellicht

Tuurlijk wel. Je zet automatische updates uit (sowieso altijd een goed idee, je weet nooit…) en je wacht gewoon totdat er een stable release uitkomt. Simpel toch? :slight_smile:

From what I know, it has never been the case that if you install an experimental firmware, you can go back to stable without a full reset.

So if you’re on the v2 experimental channel now, you can go back to the v2 stable channel without problems?

No, you can’t go back to the stable channel without resetting, you are right in that aspect.
BUT… if you have automatic updates disabled and you only upgrade when an stable firmware is released, you are running the EXACT same firmware as someone who is on the stable channel. :slight_smile:

(shit, Engels/Nederlands is verwarrend… :joy:)

Ik reageerde op “Ik ben nu niet ‘verplicht’ om verdere RC’s uit te voeren”.

Dat klopt volgens mij niet, want zo lang je in het experimental kanaal zit krijg je die in ieder geval wel aangeboden. Inderdaad kun je automatische updates uitzetten om te voorkomen dat ze geïnstalleerd worden zonder dat je er erg in hebt, maar je blijft altijd in die “experimental” hangen.

Ja, dat zeg ik dus :blush:
Je zit wel in het experimental channel maar je draait dan (als je er voor kiest) enkel de stable releases.
Maar je hebt wel gelijk in die zin dat als je automatische stable updates wil ontvangen je inderdaad een full reset moet doen.

Juist!

Wellicht een vraag die al gesteld is… maar hoe kan ik met 2.0 praten tegen Homey via de app (iOS)? Ik kan het nergens vinden en de app reageert niet vanzelf op mijn spraak zo lijkt het…

Bij meer -> instellingen-> experimenten -> microfoon.

Volgens mij is die functie alleen voor Homey, niet voor de app