Homey Community

Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

official

Het was niet zo serieus bedoeld als dat jij er op reageert

Beste ‘Dijker’,

Dus als je kritische vragen stelt hier dan is het meteen een grafstemming? En als de quote functie niet goed werkt dan is dat ineens slowchat?

Sorry hoor, maar als je dit “Leader” gedrag noemt…?

Wat ik heb geprobeerd te vragen is hoe de spraakfunctie nu werkt in de 2.0 versie. En ja, ik weet zeker van de eerdere discussies daarover (ook in andere topics). Daar refereer ik ook helemaal niet aan en ik houd me hier keurig ontopic.
De conclusie is na beantwoording van de vraag dat spraak via de app niet meer mogelijk is, en dat Athom als alternatief vindt dat je maar een Google Home of Amazon Alexa moet aanschaffen.

Los van wat ik daar van vind (en ik vind daar van alles van maar dat is hier offtopic) heb ik hier opgemerkt dat ik niet van plan ben dat te doen ivm privacy.

Kortom: ik stel gewoon een vraag over 2.0 functionaliteit en ik constateer vervolgens dat er kennelijk sprake is van afname van functionaliteit en dat dit alleen op te lossen is door in zee te gaan met bedrijven die nou niet bepaald bekend staan als voorvechters van je privacy.

Dat lijken me toch echt aspecten van de Homey en zeker van de 2.0-software die voor nieuwe en oude gebruikers van belang kunnen zijn in hun afwegingen.

@RoyWissenburg ik gebruik idd zo min mogelijk rommel van Google. Geen Android maar een iPhone. Geen GMail, geen Google zoeken maar DuckDuckGo, zo min mogelijk google maps etc. En ja, ik vind dat belangrijk. Ik hecht aan mijn privacy.

Ik gebruik idd zo min mogelijk rommel van Google. Geen Android maar een iPhone. Geen GMail, geen Google zoeken maar DuckDuckGo, zo min mogelijk google maps etc. En ja, ik vind dat belangrijk. Ik hecht aan mijn privacy.

Wat is je argument waarom Apple™ beter met jou privacy zou opgaan?

Apple slaat spraak commando’s niet op. Google wel.

De core business van Google is de gebruiker / persona en bij Apple is dat niet het geval. Google verkoopt jou als persoon en dat is ook de reden dat android bestaat; google search, google maps, maar ook dingen zoals Nest en Waze en dat is allemaal om vast te leggen en te gebruiken wat jij als persoon doet, waar je bent en wat je interesseert
Laten we niet vergeten dat applicaties op de Iphone natuurlijk ook data vergaren en eventueel kunnen verkopen al is daar de vraag wie er voor verantwoordelijk is.

Dat is de reden waarom ik het vroeg. Ik heb juist geen vertrouwen in de beweegredenen van Appl€.

Facebook Athom Homey:

“We have 2.0 things to announce”

Het spijt mij enorm maar op het moment dat je onder je eigen naam op een publiek forum Post en vervolgens begint over hoe belangrijk je je privacy vindt dan is de geloofwaardigheid er een beetje van af.

Ieder zijn gevoel en gedachte natuurlijk, maar in mijn ogen is het gek wat je allemaal zegt. Geen google, wel appel. En ook gewoon met je kop op facebook staan. Alsof die de laatste jaren nooit in het nieuws zijn geweest ivm privacy geouwehoer.

@Slashroot als het zou gaan om de algehele privacy zou ik zijn punt begrijpen. Maar krijg het idee dat het hem alkeen om Google gaat. Iedere bedrijf (met name de grote online bedrijven) en bijna iedere app verzameld je data. Of zal die een iphone hebben zonder apps en geen internet. Alleen bellen geen whatsapp enz enz

Verbaas me met de munuut meer om zijn gedachte.

Maar goed gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn, en ik hou er over op.

Aan onze grote leider @Dijker ik zal je begrijpen als je deze discussie in de discussie verwijderd :heavy_check_mark: maar het vraagt er gewoon om, om te reageren.

Beste Pim,

Ik vind het niet verder doorontwikkelen van spraak in Homey ook heel erg jammer maar logisch (beschikbare resources en gemoeide kosten in overweging van de all aanwezige reuzen Google, Amazon en Apple).
En ondanks dat je de huidige Spraak op Homey onder Experimenten kunt inschakelen is dit alleen voor de microfoon in Homey en niet in de mobile App.

Athoms keuze is dat de Spraak naar Tekst door derde partijen gedaan wordt op externe devices zoals Amazon Dot (Alexa) of Google Home (Google Assitent) of op de mobiele devices van de gebruikers. Daarnaast kun je via verschillende andere kanalen met Homey Chatten (Bijvoorbeeld Messenger).

Ik ben niet zo van het Apple, maar op Android zie ik het zo:
In de Homey App bij Devices en bij Flow in de linker bovenhoek:
image

Druk op de Chat.
Kies de Spraak naar text Invoer van je mobiele device, bij Android zie ik dan
image

bij Android zie ik dan de Spraak invoer optie, als ik dan de tekst gesproken heb moet ik helaas wel nog op verstuur drukken.
Ja, deze is van Google maar ik ben er van overtuigd dat functioneel iOS niet veel zal verschillen en dei niet van de Google spraak Service gebruik maakt.

Waarschijnlijk kun jij of iemand anders de vertaling naar iOS wel maken. Mogelijk staat het snel na de officiële release van Homey 2.0 ook gewoon in de online support.

Mogelijk zijn er ook andere Chat integraties met Spraak naar text mogelijk,
Helaas maakt Facebook Messenger op Android ook van het besturingssysteem gebruik (groene pijl), de extra microfoon (rode pijl) daar is namelijk voor het opnemen van een spraak clip die verstuurt wordt en dat is niet zo’n succes :wink:
image

Ik hoor graag welke alternatieven jij of iemand anders nog kan aandragen!

Tot zo ver Ontopic en ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen!

Ik lees graag kritische vragen, en help waar ik kan deze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Zoals gezegd levert niet de kritische vraag de grafstemming maar de opeenvolging van korte statements waar je wellicht onbewust onderdeel van bent geworden. Een kort statement of reply hoft wmb niet verkeerd te zijn, we hebben als Moderators een minimum aantal tekens voor het bericht sterk laten verlagen. Ik hoop echter de Slow-Chat doorbroken te hebben.
Mijn titel was niet bewust gekozen maar bij het verwijderen van de AATP groep actief geworden. Vind ik onbelangrijk.
Ik kijk nog even of ik kan vinden waarom Discourse het Reply niet consequent duidelijk laat zien.

Verzoek aan iedereen om nu toch echt het on-topic te houden, dan hoef ik niet alle berichte te gaan filteren en splitsen :wink: (en er op te reageren, Punt is gemaakt door eenieder lijkt me)

Veel plezier met Homey en een fijne Zondag!

Duidelijk verhaal, echter veranderd dat niets aan het feit de gebruiker zijn doen, laten , locatie en interesse het product is bij google dus zie je point niet echt. In mijn text staat niet dat apple 100% safe is, want dat is het niet

Jullie hebben allemaal de post van Geurt niet gelezen denk ik. Hier dan nog maar een keer:
Dit topic gaat over Homey 2.0 en het gebruik daar van. Voor het onderwerp privacy Google VS Apple kan je altijd een nieuw topic openen in Offtopic. Berichten hier onder die niet over het gebruik van Homey 2.0 experimental gaan zullen zonder verdere waarschuwing worden verwijderd. Mocht je hier problemen mee hebben neem dan gerust contact met me op via PM.

Werkt bij jullie de buienradar app op 2.0?

Ik krijg geen melding meer als het binnen 15 min gaat regenen

Weet iemand hoe het zit met de app 'Thermostaat Programma" van Frank Herrmann? ik kan er niets over terug vinden. Bestaat deze nog voor versie 2.0? of is er een vergelijkbare app?

Ik heb zojuist de nieuwste Android app versie geïnstalleerd. Werkt prima.

Hebben jullie trouwens ook dat het laden van de app zo’n 6 seconden duurt? Dat was bij de vorige versies ook al. Ik vraag me af waarom. Hopelijk komen er widgets zodat die het een en ander sneller bedienbaar maken.

Kan met de tijdlijn te maken hebben die bij de eerste installatie vol staat.

Ha Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het gelijk geprobeerd, maar het verwijderen van de notificaties maakt geen verschil. Begrijp ik het goed dat je er zelf geen last van hebt?

Het Homey logo staat voor ongeveer 4 seconden in beeld, daarna nog een aantal seconden voor dat ik alle apparaten zie.

Bij mij staat het logo ongeveer 2 seconden in beeld en dan ben ik niet thuis. En dan nog ongeveer 2 seconden voordat de boel geladen is. Bij mij wel een stuk sneller dus. Heb 20 apps draaien hier.

Denk dat het ook afhankelijk is van hoe oud/snel je mobile device is. Met mijn iPhone X staat alles binnen 2-3 seconden op beeld.

Als ik de nieuwe app download krijg ik de mededeling dat er nog geen update van homey beschikbaar is?
Sla ik een paar stappen over?![Screenshot_20190115-094232|281x500]