Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Juist dan! Voordat ze de bijl d’r in zetten voor ‘de next big thing’

Nee hoor, ik vind niet dat we de makers van homey hoeven op te hangen, of begrijp ik je verkeerd. Inmiddels maar de stekker uit homey getrokken, iets wat me erg tegen staat als de status ‘installeren’ is, maar ja, zoals hierboven talloze keren te lezen is, zal je wel moeten. En warempel, nu is de status ‘downloaden’! … van 46 MB … al 3 uur lang… waarbij het laatste uur de voortgangsbalk niet meer is verschoven… Dus status? Nog steeds kut.
Waar ik verder allemaal tegenaan loop overstijgt deze thread. Als ik daar oplossingen voor zou willen dan zou ik wel eigen onderwerpen beginnen, maar dat hoeft niet, want hier lezend kost elke ‘oplossing’ uren, eigen installaties, enzovoorts, enzovoorts. De oplossing die ik wil is dat ik voor het aanzienlijke bedrag wat een homey kost er een product wordt gegeven wat niet nog steeds in beta is, want kom op, dat is het gewoon. Core features zijn nog niet af of zelfs nog niet bestaand. De app zoals ik hem in de promo filmpjes van v 2.0 zie is natuurlijk gewoon de app die versie 1.0 had moeten zijn. Inclusief behoorlijk functionerende desktop applicatie. Maar goed, we strompelen wel verder, tot de smartthings hub arriveert tenminste.

Sorry dat ik het zeg, maar dit is loos in de ruimte schreeuwen. Dat hij niet update kan ik je helaas niet mee helpen. Zelf zou ik denken dat hij netwerk issues heeft 2.4 Ghz i.c.m. 5Ghz. Dat hij niet precies weet wat hij moet ‘pakken’. Maar dat terzijde. Het moet inderdaad netjes werken.

Maar wat is er functioneel niet in orde (op het installatie process na)? Want ik heb nu al enkele weken 2.0 draaien en alle ‘issues’ wat ik (mijn homey) hadden zijn opgelost. Heb netjes verstoringen gemeld bij Athom en deze zijn verholpen. Het werken met de mobiele versie was even wennen, maar wil nu gewoonweg niets anders meer. Anytime anywhere aanpassingen doorvoeren is erg handig. Persoonlijk kan ik mij dus absoluut niet vinden in jou problematiek.

In ieder geval veel sterkte.

2 Likes

Bedankt voor je sterkte. Ik ben blij dat je zelf ook aangeeft meerdere storingen te hebben gehad, die je ‘netjes hebt gemeld bij Athom’, ik neem aan dat je precies zo begripvol reageert als je een auto koopt waarvan de remmen af en toe ‘storen’? Nee, waarom zouden we in hemelsnaam dit soort gedrag dan pikken van een homey. Het is gewoon waardeloze troep, goedkope rommel, met een slecht functionerend, dev team wat veel te vroeg, wanhopig en snel ‘producten’ naar buiten brengt.

Tip. Verander je naam naar Jansenoffline​:joy::joy:
Soms heb je gewoon wat kinderziektes. En niemand verplicht je tot updaten.
En ik snap dat het soms vervelend is als iets niet lekker werkt. Maar samen sta je sterk en komt de oplossing wel. En zo niet… ga offline

2 Likes
1 Like

Zullen we er dan weer gewoon over ophouden? Klagen wat je allemaal mist en roepen dat dit een bagger product is helpt niet echt mee in een topic over het gebruik van 2.0 .
Als je mening toch niet gaat veranderen wat heeft het dan voor zin om hier zo door te draven?
Offtopic berichten hier onder zullen verwijderd worden zonder verdere waarschuwing. En dit is ook al vaker gezegd in dit topic. Mocht je hier problemen mee hebben dan graag contact opnemen met 1 van de moderators via PM en niet hier in dit topic op reageren graag.

1 Like

Vandaag Homey geupdated naar 2.0 zonder problemen.
Ik heb een Iphone en een Samsung Tablet waar ik de Apps heb geïnstalleerd.
De IOS app werkt perfect alleen de Android app geeft steeds een foutmelding als ik de flows open ?
Heeft iemand dezelfde problemen en misschien een oplossing of zit er een bug in deze app ?

Zou er niet beter een nieuw topic komen eigenlijk? Heeft niet veel meer met Experimental te maken (hoewel sommigen dat zullen betwisten :stuck_out_tongue: )

Hoi allemaal,
Ook ik ben naar 2.0 geupdate, vraag is alleen hoe ik alle onzichtbare flows weg haal die ik in betterlogic gebruikt heb,

Onzichtbare flows kom ik regen in: MEER - APPS - BETTER LOGIC - FLOWS.

Ook kan ik geen tags toevoegen, ik krijg een lege witte scherm, zowel op mn ipad als iphone.

Weet er iemand trouwens hoe ik de virtuele knoppen (zoals athom ze heeft ontwikkeld) toevoeg aan homey? Ik bedoel dus niet de eerder bestaande virtual devices app. Uiteraard heb ik bij instellingen -> experimenten -> virtuele apparaten al het vinkje op enabled gezet.

1 Like

Bij Apparaten toevoegen kiezen voor Homey? Dan kan je virtueel knop of schakelaar kiezen.

Nice, die had ik niet bedacht. Thnx!

Gisteren toch al voor de Experimental versie gegaan. Zo te zien werkt alles echt op de thermostaat na.
Zojuist Heimdall update gehad. Ff de rest van de apps nalopen maar alles lijkt echt goed te werken.

Staat er op.
Een nieuw topic voor de nieuwe stabiele 2.0 versie.

Komt er ook nog een windows app?
Ik mis in v2 een overzichtelijk programmeerveld voor het bouwen van flows waarin de hele flow in één beeld zichtbaar is.
Of is dit ergens verborgen toch aanwezig?

1 Like

Nee, is niet verborgen aanwezig, op dit moment is er geen desktop applicatie meer om Homey meer te bedienen. Er zijn wat workarounds maar die komen erop neer dat je de mobiele applicatie op je desktop computer draait, maar de hele user interface blijft beperkt tot wat je op je mobiel kunt.

Neem aan dat dit in de toekomst op een tablet wel mogelijk zal zijn. Kijk nu al naar 2.1,2.2,2.3 etc uit. Hoop dat ze nu eindelijk doorpakken na een jaar zonder extra features!

Omdat ik geen nieuw onderwerp wilde aanmaken voor alleen dit stel ik maar even hier de vraag. Het stotteren van Homey was sinds enige tijd helemaal verdwenen. Helaas sinds de update naar 2.0 moet ie weer naar de logopedist. Iemand anders ook problemen hiermee of ben ik de enige. Anders maar even bij Athom de vraag neerleggen?

Ik wilde ook geen nieuwe topic aanmaken maar stel hier een vraag over de app SOUNDBOARD, het lukt mij niet om in Homey 2.0 een soundboard mp3 te uploaden, ik blijf steeds de error “unsupported_type” krijgen terwijl hetzelfde bestandje wordt gebruikt als in Homey 1.5 waar het dus wel werkte…ik upload via een iphone via dropbox.