Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

12 posts were merged into an existing topic: Athom’s keuze v Mobile App en verwijderen vd Desktop Interface/WEB UI in Homey v2.0.0 [NL]

Gister update uitgevoerd, vooralsnog ging dat goed, mijn bevi dingen so far ::
Sommige apps crashen regelmatig ::
TADO / hue
Sommige devices / flows Moeten aanpassen vroeg mij af of er uberhaupt buiten de app het nog mogelijk is middels web of desktop app nog de instellingen van apps aan te kunnen passen ?

Dit lijk mijn een goed plan! Flows maken op telefoon is niet handig vooral als je veel complexe flows heb. Jammer dat we geen desktop app meer hebben. Ik blijf maar op de oude versie

2 Likes

Dank je, ik heb de apk geinstalleerd en dit werkt goed.

Ik heb zojuist de App 2.0 RC gedownload echter bij openen na inloggen verschijnt de melding “There is no update for Homey available yet” => Return. Als ik daar op klik ‘loopt’ ie en komt de melding terug. Ik kom dus niet in de nieuwe app en kan dus ook niet de Homey firmware upgraden naar versie 2. Iemand een oplossing?

heb je experimentele updates toegestaan aan staan?

Bedankt voor je reply. Ik heb zojuist gekeken via de web-editor (als ook via app 0.8.5.115) bij updates maar zie geen checkbox voor ‘experimental updates’ als hier is weergegeven. Is deze optie alleen zichtbaar via de windows-applicatie o.i.d.?

hij is verstopt in de developer tools zodat mensen hem niet zomaar aanzetten om “the latest and greatest” te krijgen en dan klagen dat het niet werkt.

Hoe heb je het opgelost ? heb het zelfde probleem ? Help

Zijn er meer mensen die problemen hebben met een Homey die steeds offline gaat/onbereikbaar is sinds de update naar Homey 2.0?

Athom is er mee bezig dit cloud issue op te lossen. Geduld en kijk eventueel op slack.

Aaaah t heeft te maken met cloud. Dat stelt me gerust. Althans, t ligt niet aan mijn Homey of netwerk.

Van de andere kant, Homey moet toch rechtstreeks bereikt kunnen worden zonder tussenkomst van een cloud? Ik dacht dat juist dit het sterke punt was van Homey ivm veiligheid. Dat al je gegevens NIET in een cloud staan maar op je eigen lokale Homey.

Dit is dus niet zo?

3 Likes

Ik heb net update gedaan maar kan hem helemaal niet meer bereiken.

Gelukkig hij is nu wel weer bereikbaar inderdaad denk ik een cloud probleempje.

Ik heb geen idee of de update gedaan is. Rode ring. Pull the Plug gedaan… Wederom rode ring.

weejewel [11:13 PM]
If Homey keeps disconnecting, upgrade to v2.0.0-rc.2

Lijkt te blijven hangen op update wordt gestart. Maar ik zal het blijven proberen.

Helaas werkt State Control niet meer na update naar 2.0

1 Like

Wat een gedoe vanavond, homey hele avond al offline/online, valt steeds weg.
uur geleden via de developer page een restart gedaan van homey en homey blijft offline, niet meer te bereiken via developer page en ook niet via app.
meermalen een power-cycle gedaan, lang gewacht in de hoop dat homey weer online zou komen, maar helemaal niks.
als dit zo nog lang doorgaat gaat de homey het raam uit, testen vind ik ok, maar gewoon 100% niet functioneel is onacceptabel.

2 Likes

Een normale reboot vanuit de settings (in jouw geval vanuit de developer tools) zullen resulteren in een Red Ring (homey regeert dan niet meer).
Dit is/was een bekend issue, en al meerder keren benoemt op het forum.

Enige manier dit op te lossen is door de stekker eruit te trekken voor een korte tijd.

Zoals je al zei, het is experimental, en dit soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren daar, weet waar je aan begint om een Experimental build te installeren, zeker als je niet tegen onstabiliteit kunt.