Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

hi caseda,
ik heb meerdere keren een power-cycle gedaan en tussendoor lang gewacht om te zien of homey weer online kwam, maar vooralsnog helemaal niks :frowning: totaal geen leven meer in de homey totaal onbereikbaar.

En wat laat de LED ring zien als animatie? want alleen geen netwerk/cloud verbinding kan ook buiten homey, of een cloud verbinding om zijn.

nou, inmiddels ook de rc2 app geinstalleerd in de hoop dat dat wat zou verbeteren, maar nog steeds niks.
opstart animatie is gele ronddraaiende ring en daarna uit (dat is wat ik heb ingestld als ‘screensaver’), dus dat lijkt ok, maar dus nog steeds geen verbinding.
ik ga slapen, hopelijk dat het morgen weer werkt…

Sinds gisteravond heb ik exact hetzelfde probleem. Een gele ronddraaiende ring die uiteindelijk rood wordt. Mij is het tot op heden nog niet gelukt om het tot leven te krijgen. Ik heb gisteren een mail gestuurd naar support@athom.com, zodra ik meer informatie heb/ontvang laat ik het op dit forum weten.

Vanacht Homey stroomloos gehad. Nu gele ronddraaiende ring die uiteindelijk rood wordt. Ik vrees het ergste. Ook een factory reset starten is mij nog niet gelukt.
Ik vind het niet erg om alles opnieuw te moeten instellen, als Homey het maar doet.

Edit: ik ben er niet helemaal zeker van, maar het lijkt erop dat Homey niet eens een internetverbinding maakt (router heeft geen op adres afgegeven). Router reeds herstart, dus daar ligt het niet aan. Ik vermoed dat tijdens het updaten ietabfout is gegaan en Homey nu geen goede software meer heeft om volledig op te starten. Ook tijdens opstarten (gele ring) of als rode ring brand Homey op de kop houden helpt niet.

Mijn opties zijn op. Zo een mail naar support@ sturen

Na update naar v2.0 is de homey niet meer bereikbaar. In de app geeft hij aan dat hij online is maar zodra je hem selecteert geeft hij aan “Homey is offline”. Is dit nog op te lossen ?

Waar kun je eigenlijk een bug-report kwijt?

Thanks.

Homey blijft offline in de app, kom er niet meer in, al paar keer stroomloos gehad maar zonder resultaat, Homey werkt nog wel, timers gaan door en de nieuwe ingebouwde homekit werkt ook nog.

1 Like

Hier hetzelfde, homey werkt maar kom er via de iphone app niet meer in

1 Like

Hier hetzelfde probleem

Erg onstabiel, Homey draait wel, maar de app maakt regelmatig geen verbinding.
Ik moet zeggen de app is wel VEEELLLL beter.

Ik mis de inzichten via de desktop. Komen die nog terug?

Device Groups app werkte bij niet meer

Support heeft me aangegeven dat alleen factory default maken de oplossing is om de eigenaar te wisselen.

mijn homey blijft offline?

zijn er meerdere mensen met de zelfde probleem.

Jazeker, hier hetzelfde. Eigenlijk al sinds gisteravond constant uitval en vanaf vanochtend helemaal niet meer online te krijgen

zijn er mensen met een oplossing?

Homey blijft offline…

Ik vrees dat het met de app te maken heeft. Als je naar my.athom.com gaat staat hij wel online maar dan kan je niet meer verder zonder de app te gebruiken… het is wachten op een update vrees ik

Vanochtend 2.0 geïnstalleerd en tot dusver geen problemen met de bediening. Wat wel opvalt is dat de connectie met de Home app middels Homeykit niet meer werkte. Bij navraag bij de Homeykit developer werd dit bevestigd en werd er opgemerkt dat er functionaliteit is opgenomen in Homey 2.0. Is hier al meer over bekend of waar kan ik de info om de koppeling te maken vinden

nee nog niet, ik kan het alleen doen als homey online is.

Dat lukt natuurlijk niet als homey niet online wil komen om die update te ontvangen. Het vreemde is dat bij een factory reset homey zelf aangeeft up to date te zijn. Ik zou verwachten dat wanneer een 2.0rc1 homey die update check uitvoert, hij zal zien dat 2.0rc2 bestaat en die gaat downloaden. @Emile is dit een optie voor de mensen waarbij homey offline blijft en die nu op rc1 blijven hangen?