Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Hier blijft ie ook off line :frowning:

Gisteren avond met versie’s 1 ging het goed. Na update naar RC 2 en app (ios) 2 was het wisselend on/off/on/off line. Nu kom ik er helemaal niet meer in.

Wel worden flow’s uitgevoerd. Een KAKU AB schakelt netjes een zigbee wallplug.
Ook wordt er een stabiele wifi verbinding gemaakt.

@Emile een oplossing ?

Draai nu 2.0 RC2 en App 0.17.0 (231)

Dat is mooi.

Maar hoe moet ik dat lezen:

Local should work again and keep like that? Kan lokaal toch Homey niet benaderen ?

Soms zeggen ze wel geduld is een schone zaak :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar na een jaar dat 2.0 aangekondigd was en gisteren happy was is dit wel een dompertje.

:relaxed:WIL AAN DE SLAG :relaxed:

Haha our cloud servers got completely swallowed by the beta testers demand
Local should work again and keep like that.

“Haha”?

At least someone else thinks this is laughable.

1 Like

:smiling_face_with_three_hearts: En hoppa kom er weer in.:smiling_face_with_three_hearts:

Lijkt nu ook een stuk sneller te reageren. Flop en het staat er op

Ik wilde updaten naar 2.0 maar dat ging al helemaal fout. Eerst gele ring dan paars en daarna rood. Homey doet niet meer bij mij. De app geeft ook alleen een rood stipje aan. Kan ook niet meer resetten. Homey is ook niet meer via het ip adres te benaderen. Tjonge, jonge. Ik weet niet meer wat ik nog meer zou kunnen doen.
Drama,

@Siem45 Heb je al geprobeerd door stroom er af 30 sec wachten en opnieuw stroom er op

This update has some limitations compared to Homey v1.5:
— Geofencing is disabled
Wanneer gaat Geofencing weer actief worden? Iemand een idee wanneer.
Verder ziet het er geweldig uit en werkt bijna alles na behoren.

Mooi verhaal over muziek. Staat dit nog uitgeschakeld?

Ik heb het nu eindelijk werkend gekregen.

  1. Homey voeding eruit
  2. Homey onderste boven houden voeding weer erin stoppen en wacht tot dat Homey zegt ga naar setup.homey.com
  3. instructies volgen op het scherm.
  4. laatste stap wordt erom gevraagd om je Homey naar fabrieksinstellingen wilt terug zetten of software update met behoud van gegevens.
  5. kies update met behoud van gegevens.
  6. wachten tot dat update gereed is en je bent geupdate naar 2.0 rc2, en je kunt de laatste app gebruiken op je telefoon.
1 Like

Ik regel ook alles op mijn pc. Ik mag straks van een 24” monitor en normaal toetsenbord en muis mijn flows gaan maken / beheren op mijn apple-tje 5… :(:frowning_face:

2 Likes

Dat had ik al gedaan. Zelfs langer. Het lijkt wel of ie in een loop zit. Ergens zal homey gereset moeten worden maar mijn mogelijkheden zijn op.
Homey heeft altijd prima gewerkt maar nu lijkt het nergens op.

Ik wacht al 2 jaar dus wacht nog wel n paar maanden extra voor een stabielere versie.

4 Likes

Dat we de flow editor in de browser gingen missen was wel duidelijk. Dat athom deze stap heeft genomen is ook genoeg voor te zeggen.

Maar, als community, als over x maanden 2.0 stabiel is. Kunnen we toch best wel wat geld gooien in een potje om daarmee community developers mee te motiveren om het gaan bouwen. Zoveel programmeurs die allemaal apps hebben gebouwd. De mensen zijn er. Die groep en hun skills moeten toch te bundelen te zijn in een gezamenlijk project.

Wellicht moet dit ff een los topic worden.

3 Likes

Ligt het aan mij of doe ik iets verkeerd? Ik zie in de 2.0 app geen “else” kolom meer staan om te gebruiken in een flow…

Kaartje beetpakken en iets naar beneden schuiven.
Dus je maakt een kaartje in de DAN kolom en die pak je beet en schuif je iets naar beneden. Word vanzelf een else kaartje.

Volgens mij is de officiële procedure éérst rechtop en stekker er in, dan pas na een halve minuut omkeren

Die werkt ook niet in dit geval. Dood is dood…

Ik heb versie 2.0 RC2 kunnen installeren. Heeft even gewerkt, maar sinds gisteren 23.00 uur krijg ik de melding: Homey is offline.
Waar moet ik het nu zoeken, bij mijn eigen installatie of ligt aan de verbinding met Athom?
Zijn er naast het resetten (van de stroom afhalen) nog andere opties?

Dit probleem had ik ook en is hier inmiddels weer opgelost. Waren(of zijn nog) problemen met de servers bij Athom:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/57349573#57349573

Zou eigenlijk opgelost moeten zijn