Homey Community

Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

official

Kaartje beetpakken en iets naar beneden schuiven.
Dus je maakt een kaartje in de DAN kolom en die pak je beet en schuif je iets naar beneden. Word vanzelf een else kaartje.

Volgens mij is de officiële procedure éérst rechtop en stekker er in, dan pas na een halve minuut omkeren

Die werkt ook niet in dit geval. Dood is dood…

Ik heb versie 2.0 RC2 kunnen installeren. Heeft even gewerkt, maar sinds gisteren 23.00 uur krijg ik de melding: Homey is offline.
Waar moet ik het nu zoeken, bij mijn eigen installatie of ligt aan de verbinding met Athom?
Zijn er naast het resetten (van de stroom afhalen) nog andere opties?

Dit probleem had ik ook en is hier inmiddels weer opgelost. Waren(of zijn nog) problemen met de servers bij Athom:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/57349573#57349573

Zou eigenlijk opgelost moeten zijn

Lijkt er op dat ik problemen heb met het zwave netwerk… een Hank button toevoegen in een specifieke ruimte werkt niet. Deze komt in de Thuis map terecht. Om met de Hank button een Neo coolcam switch aan of uit te zetten lukt niet. Er is geen reactie na het indrukken vd knop. Het verwijderen en opnieuw toevoegen en de flow opnieuw schrijven heeft geen effect.

Bestaat dit probleem bij jou op dit moment nog?
Ik ondervind nu hetzelfde. Na wat ge-emmer uiteindelijk kunnen updaten naar rc2. Homey was online en zichtbaar in de app. Nu na een herstart is Homey offline en komt ook niet meer online. Kies je voor het pijltje terug dan staat er wel een groene stip achter Homey. Dus blijkbaar wel online maar niet benaderbaar via de app.

Werkt de echo (Alexa) in rc2 ?

Hi @fkooten, dat staat bij settings, experimental. Bij mij werkt dit uit de kunst.

Groetjes en succes.

Ik heb de Homey nog maar eens van de stroom afgehaald en z’n kop gezet. (Reset)
Ik had dat al een paar gedaan maar dat had weinig succes.
Zojuist weer dezelfde handeling verricht en ik heb verbinding. Vreemd!

Voordat ik overstap naar 2.0 wil ik graag het een en ander voorbereiden. Met tientallen devices (Fibaro switches, sensoren, Hue, Harmony, Virtual Devices en wat nogal meer) en een kleine honderd flows met subflows en een dertigtal apps, wil ik wel zeker weten dat ik niet volledig opnieuw hoef te beginnen…Dat gaat de familie niet waarderen…

Wat is op dit moment jullie plan van aanpak bij de grootschalige domotica liefhebbers?

Niet upgraden!
Het is experimenteel!

Homey zegt “geen updates beschikbaar”, is 2.0 weer offline gehaald?

Is heel waarschijnlijk de verkeerde manier van updaten. Waar doe je dat precies?
En buiten dat zijn er connectie issues voor 2.0, weet je zeker dat je nu wilt upgraden en niet meer in kan loggen tot tenminste morgenochtend?

Via de Desktop app in Homey “Zoeken naar Updates” met Experimentele updates aangevinkt.

Klopt het dat je Homey 2.X niet meer via de Desktop app kunt benaderen? Ik heb een ios app, maar dat lijkt al een oude, en ik zie nog geen nieuwe app

Hier ook offline…

maar we wachten rustig af hoop dat het snel weer is opgelost of in ieder geval een oplossing hoe op te lossen.
Homey zelf lijkt wel online want hij regelt zelf wel alles.
nu is alleen het hele huis niet meer te bedienen.

Even het topic door lezen doet wonderen en geeft je de antwoorden😉

Het lukt mij niet meer om de Fibaro app met een sensor (Z-wave Plus) te installeren, telkens dezelfde foutmelding,
“De app kon niet worden geïnstalleerd
(timed out after 30000 ms)”

Wat heb ik geprobeerd naast het installeren,
herstarten van de Homey
herstarten van de Homey met lange tussentijd (30 min)
installeren van de beta app

Het is als of er geen toegang is, overige apps werken onder 2.0 naar behoren.

Wat mij een klein beetje stoort zijn de rare afbrekingen van teksten en namen.

succes allen!

!

Check de eerste post in dit topic, daar staat je antwoord al.

Dat is correct. Probleem met servers zorgen er voor dat je dat niet kan doen op dit moment.

Echt niet Ferry, je gaat daar spijt van krijgen.
Wacht nog even “geduldig” af.
Ik heb veel spijt en ik denk op dit moment nog vele met mij.
Hou het nog even lekker bij 1.5

De Homey stond al tijden bovenaan mijn lijstje met miskopen. Ik heb hem nu ruim twee jaar in m’n bezit en diende eigenlijk alleen nog maar als (peperdure) KlikAanKlikUit gateway voor mijn echte domotica controller.
Met Versie 2.0 hoopte ik dat daar verandering in ging komen, maar na het updaten naar v2.0.0-rc.2 is m’n homey nu totaal onbruikbaar geworden. Ik krijg hem niet meer aan de praat. :frowning_face: