Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Lijkt er op dat ik problemen heb met het zwave netwerk… een Hank button toevoegen in een specifieke ruimte werkt niet. Deze komt in de Thuis map terecht. Om met de Hank button een Neo coolcam switch aan of uit te zetten lukt niet. Er is geen reactie na het indrukken vd knop. Het verwijderen en opnieuw toevoegen en de flow opnieuw schrijven heeft geen effect.

Bestaat dit probleem bij jou op dit moment nog?
Ik ondervind nu hetzelfde. Na wat ge-emmer uiteindelijk kunnen updaten naar rc2. Homey was online en zichtbaar in de app. Nu na een herstart is Homey offline en komt ook niet meer online. Kies je voor het pijltje terug dan staat er wel een groene stip achter Homey. Dus blijkbaar wel online maar niet benaderbaar via de app.

Werkt de echo (Alexa) in rc2 ?

Hi @fkooten, dat staat bij settings, experimental. Bij mij werkt dit uit de kunst.

Groetjes en succes.

Ik heb de Homey nog maar eens van de stroom afgehaald en z’n kop gezet. (Reset)
Ik had dat al een paar gedaan maar dat had weinig succes.
Zojuist weer dezelfde handeling verricht en ik heb verbinding. Vreemd!

Voordat ik overstap naar 2.0 wil ik graag het een en ander voorbereiden. Met tientallen devices (Fibaro switches, sensoren, Hue, Harmony, Virtual Devices en wat nogal meer) en een kleine honderd flows met subflows en een dertigtal apps, wil ik wel zeker weten dat ik niet volledig opnieuw hoef te beginnen…Dat gaat de familie niet waarderen…

Wat is op dit moment jullie plan van aanpak bij de grootschalige domotica liefhebbers?

Niet upgraden!
Het is experimenteel!

1 Like

Homey zegt “geen updates beschikbaar”, is 2.0 weer offline gehaald?

Is heel waarschijnlijk de verkeerde manier van updaten. Waar doe je dat precies?
En buiten dat zijn er connectie issues voor 2.0, weet je zeker dat je nu wilt upgraden en niet meer in kan loggen tot tenminste morgenochtend?

Via de Desktop app in Homey “Zoeken naar Updates” met Experimentele updates aangevinkt.

Klopt het dat je Homey 2.X niet meer via de Desktop app kunt benaderen? Ik heb een ios app, maar dat lijkt al een oude, en ik zie nog geen nieuwe app

Hier ook offline…

maar we wachten rustig af hoop dat het snel weer is opgelost of in ieder geval een oplossing hoe op te lossen.
Homey zelf lijkt wel online want hij regelt zelf wel alles.
nu is alleen het hele huis niet meer te bedienen.

1 Like

Het lukt mij niet meer om de Fibaro app met een sensor (Z-wave Plus) te installeren, telkens dezelfde foutmelding,
“De app kon niet worden geïnstalleerd
(timed out after 30000 ms)”

Wat heb ik geprobeerd naast het installeren,
herstarten van de Homey
herstarten van de Homey met lange tussentijd (30 min)
installeren van de beta app

Het is als of er geen toegang is, overige apps werken onder 2.0 naar behoren.

Wat mij een klein beetje stoort zijn de rare afbrekingen van teksten en namen.

succes allen!

!

Check de eerste post in dit topic, daar staat je antwoord al.

Dat is correct. Probleem met servers zorgen er voor dat je dat niet kan doen op dit moment.

Echt niet Ferry, je gaat daar spijt van krijgen.
Wacht nog even “geduldig” af.
Ik heb veel spijt en ik denk op dit moment nog vele met mij.
Hou het nog even lekker bij 1.5

1 Like

De Homey stond al tijden bovenaan mijn lijstje met miskopen. Ik heb hem nu ruim twee jaar in m’n bezit en diende eigenlijk alleen nog maar als (peperdure) KlikAanKlikUit gateway voor mijn echte domotica controller.
Met Versie 2.0 hoopte ik dat daar verandering in ging komen, maar na het updaten naar v2.0.0-rc.2 is m’n homey nu totaal onbruikbaar geworden. Ik krijg hem niet meer aan de praat. :frowning_face:

Voor zover ik heb begrepen zit het m in de servers op het moment. Dus beter een bakje koffie of een rondje met de hond, vanavond op de bank voor netflix en morgen na het werk nog eens kijken of er weer leven in te blazen is.

1.5 draaide na alle updates eigenlijk nog helemaal niet zo gek. Om die dan alleen als gateway te gebruiken voor je klikaanuit is toch wel jammer. Als je een “echte” controller hebt, zou ik beginnen om de klikaanuit devices de deur uit te doen :wink:
Ik wacht nog altijd vol spanning op de link met imperihome.

KlikAanKlikUit wordt ook geleidelijk vervangen voor Fibaro modules, maar ze zijn wel een goedkope oplossing voor niet–kritische “schakelingen”. Sonoff devices zijn trouwens ook ideaal hiervoor. maar vind het ook weer zonde om alle KaKu devices weg te gooien. Maar als ik de Homey niet meer aan de praat krijg, zal dat waarschijnlijk wel de enige optie zijn.
In 1.x vindt ik de flows werkelijk een lachertje, weinig ruimte voor complexe criteria.

Homey teruggezet naar fabrieksinstellingen maar blijft nu offline.

Is bekend. Als je een klein beetje meeleest in dit topic dan wist je dat al.

Kom er net achter via mijn eigen wifi netwerk waar homey inzit kan ik de app gebruiken. Ga ik mijn eigen wifi netwerk verlaten niet meer.

kennis met ook een Homey heeft hetzelfde.
Dus voor degenen die wat willen stoeien het kan waarschijnlijk als je in je eigen WIFI netwerk zit

Dank je voor de bevestiging.

Wij wachten rustig af.
Mijn cluppie heeft vandaag gewonnen dus…