Homey 3.0 update is done, and now?

Yep, dat werkt!

1 Like

Uitloggen/Inloggen deed wonderen…
Beetje vreemd dat dit moet als de app is ge-update, device reset etc. Zou denken dat een app-update automatisch een re-logon doet.

Maar top, het werkt. Nu nog alle apps updaten :slight_smile:

2 Likes

Dus, als je Homey op 3.0 hebt en je hebt de app geupdated op je mobiel: ff uitloggen op je mobiel en weer inloggen.

1 Like

Ik denk alleen bij ios. Android deed het hier meteen.
Moet wel zeggen dat ik al bijna 2 weken op 3.0 draai

1 Like

Iemand tip?

PTP

Telefoon opnieuw opstarten en/of uitloggen en opnieuw inloggen in de app. zowel voor iOS als voor Android.
(Voor mij deed reboot niets, maar uitloggen en opnieuw inloggen met athom-account maakte wel het verschil op een Samsung note 9)

1 Like

Anderen ook het “probleem” dat homey app niet meer op de achtergrond actief blijft ? Iedere keer wanneer ik op homey icoon druk laad de app weer opnieuw.

Ververs op achtergrond staat aan voor homey ( ios 13.2 iphone x )

1 Like

Stomme vraag misschien, maar hoe log ik uit op de app?

Update gedaan, iPhone Xs herstart, maar nog steeds geen energy

Klik op je avatar

Oké, gevonden :wink:
Tabblad meer… en dan op mijn naam/logo klikken voor de optie uitloggen (zit goed verstopt)

En dan werkt het inderdaad!

ja idd
vervelend

Homey app op mijn iPhone 8 uitloggen en weer inloggen leverde bij mij de energy tab op.:call_me_hand:

Ik vind de energie functie goed bruikbaar ik zag meteen een verbruiker in standby van 6,21 watt, dit verder onderzocht en zo heb ik er dus nog 3 alleen deze zaten niet op een slimme stekker maar ook iets meer dan 5 watt.
Ik zie ook op mijn pc als ik naar de flows kijk een knopje SHARE en hier onder zitten 6 mogelijkheden om je flow te versturen zoals naar facebook, mail, WhatsApp, dit even geprobeerd en dat werkt goed dus dat is een mooie toevoeging.
Als je veel flows hebt veel werk maar als je er niet zoveel hebt of voor je hele moeilijke flows is dit een beetje bruikbaar als backup.

Hoe zit het met de zonnepanelen weergave in de Energie tab? Er kan een constant energie verbruik opgegeven worden, ik heb dat om te beginnen maar geschat op 3% van de maximale output. En dan? Ik zag vandaag (toen de zon scheen) geen tweede ring of het actuele opgewekte vermogen. Ik heb versie v3.13 van de zonnepanelen app van Diederik Bakker.

2 Likes

Twee vragen.

Na uit en inloggen inderdaad energie tabblad erbij.

Nu staat daar een gebruiker (fibaro dimmer) die 59,4 watt gebruikt, echter deze dimmer heb ik verwijderd en ligt los in een kast…

Na de update staan mijn g10 Ikea spotjes met een rode driehoek🔺 En timeout erbij.

Spotjes zijn ingebouwd, aanmelden ging al zo makkelijk (not) dus ik hoop dat het niet opnieuw hieft.

Tips?

Grt,
Frans

Dimmer verwijderen uit Homey, eventueel vanuit developer pagina.

Wat betreft IKEA spots, het opnieuw bouwen van de zigbee mesh kan soms even duren na een reboot

Ik vond het tabje ook niet, zelfs niet na het opstarten van de telefoon.
Uit - en inloggen werkt perfect! (dit zou mogen vermeld worden bij de update).
Bedankt voor de tip!

Eigenlijk zou er een optie moeten zijn om die nieuwe functie ‘Energy’ uit/aan te kunnen zetten.
Ik zie liever dat de resources van mijn Homey aan andere dingen besteed worden dan iets wat energie bijhoudt.

6 Likes

Hier zelfde probleem. Ik heb een Enphase omvormer welke ik nu eindelijk wel kon installeren. Hij geeft wel aan dat er energie binnenkomt als ik via apparaten bekijk. Binnen Homey Energy komt hij niet binnen. Dan staat er 0 kw. Ook geen tweede ring te zien. Hij geeft trouwens niet aan dat het een zonnepaneel is. Mogelijk iets in de app Solar Power van Diederik Bakker?

Update: beta versie 4.0 heeft opgelost. Met dank aan tip van Ollem