Homey app of Somfy tahoma probleem?

Ik heb een Somfy Tahoma Switch met vooralsnog 2 IO rolluiken en 1 RTS screen wat ook IO gaat worden. Via de Somfy Tahoma app kan ik prima mijn schermen bedienen.
Op mijn Homey heb ik de “Somfy TaHoma & Connexoon” app van Adrian Rockall geinstallerd. Tijdens het configureren wordt er gevraagt om de inloggegevens van tahomalink.com in te geven. Ik vul daarin de gegevens die ik heb ingesteld in de somfy tahoma app. Dan krijg ik de melding dat de gegevens niet juist zijn. Als ik probeer in te loggen in de website tahomalink.com, en gebruik daar dezelfde gegevens, krijg ik ook dat de melding dat mijn gegevens niet kloppen. Via “wachtwoord vergeten” pas ik mijn gegevens aan. Hierna volgt er een redirect naar somfy.nl, en ben ik daar ingelogd. Op dat moment werkt de somfy Tahoma app niet meer, en moet ik daar mijn zojuist aangepaste gegevens invullen. Daarna werkt deze app weer. Probeer ik met deze nieuwe gegevens in te loggen op tahoma link, dan krijg ik nog altijd de melding dat het niet werkt. Ik gebruik de tahoma switch al meer dan een maand met tevredenheid.

Ik heb al een vraag gestuurd naar info@somfy.nl, maar er komt geen reactie.
Heb geen idee meer waar te zoeken. Gaat het nu fout in de app, of bij somfy?

De genoemde app is voor Connexoon en Tahoma, maar of deze ook werkt voor de nieuwe Switch was bij mijn weten nog niet bekend. Blijkbaar gebruikt de nieuwe Switch niet dezelfde cloudservice. Met mijn “gewone” Tahoma kan ik wel inloggen op de betreffende site.

Ik vermoed dat de wachtwoord vergeten link je doorverwijst naar de webservice die de Switch wel gebruikt (somfy.nl als ik je verhaal goed begrijp) getuige dat je zelf uiteindelijk nooit op tahomalink.nl in kunt loggen.

Als ik in de appstore kijk zie ik ook dat de oorspronkelijke Tahoma app is gerenamed naar Tahoma Classic en dat er een. ieuwe Tahoma app is bijgekomen voor de Switch.

Lang verhaal kort: het heeft er alle schijn van dat de Switch niet compatible is met de oorspronkelijke Tahoma, en dat de app dus niet geschikt is. @Adrian_Rockall : Maybe you should rename the app to Tahoma Classic to avoid confusion?

Ask @Adrian_Rockall

Bedankt voor je reactie. Nu weet ik in ieder geval wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Ik was al aan het zoeken. Hij zou te benaderen moeten zijn via Git.
Zal eens een poging wagen.

Dit is zijn officiele forum topic, je kunt daar je vragen kwijt.:
Somfy Tahoma & Connexoon (v2.1.71, test v2.1.77)

Thanks, kwam het zojuist tegen.
Heb er al een vraag neergelegd.
Anders op zoek naar een old fashion Tahoma. Heb juist deze configuratie gekocht omdat dit zou moeten werken met Homey :slight_smile:

Gebruik je de app via een iphone. En stel je dan het wachtwoord ook in met de iphone

Ik heb van verschillende gebruikers meldingen gehad dat de app wel werkt met de Switch

Om deze topic af te sluiten, het werkt nu.
In het officiële topic van Adrian betreffende deze app staat een uitgebreidere uitleg.
In vogelvlucht is de afgelopen dagen het volgende gebeurd.

Meerdere malen een nieuw wachtwoord aangevraagd voor somfy.
Met dit nieuwe wachtwoord kon ik nog altijd niet inloggen in tahomalink.
De homey tahoma app wilde niet werken omdat ik een tahomalink API credentials foutmelding kreeg als ik daar de nieuwe gegevens invulde.
Plots werden de credentials wel geaccepteerd in de homy tahoma ap.
Nog altijd kan ik met deze gegevens niet inloggen op de website van tahomalink.

Het lijkt er op dat mijn credentials plots nu wel werken voor de tahomalink API, maar niet om in te loggen op de tahomalink.com website. Denk dat Somfy alles nog niet gereed heeft voor de tahoma switch.

Mijn dank voor alle goede raad en hulp!