Homey app store

Volgens de onwikkelaar van de Robbsmart app kunnen er geen updates geplaasts worden ivm een storing dit loopt al vanaf oktober. Klopt dit en wanneer is dat verholpen??
afbeelding

@Jan-vK

Ja, dit is inderdaad een beperking in de huidige App Store, zoals ik ook in de review feedback aangaf.

Het probleem met de nieuwe Z-wave ID’s is verholpen in de Homey v5 versie van de ROBB smarrt app: ROBB smarrt | Homey

Het is geen storing, de App Store heeft simpelweg de mogelijkheid niet om een app met zowel een v4 als een v5 versie gelijktijdig aan te bieden.

Don’t understand nothing. Is it possible to auto translate or select ONLY to see English posts?

I can translate for u:

TS asks if it’s true that there can not be updates to Homey version 4.x.x apps in the Athom store ( unlike the Homey Community App-Store) when there is a version 5.x of that app present in that Athom store.
Ted confirms it’s a restriction of the Athom App-Store.

This topic will soon be moved to the Dutch section btw, it was just posted in the wrong section. :wink:

1 Like

Ok, thanks. To bad i don’t speak Dutch,as i see its alot of conversation there.

Perhaps its time to join slack more often.

Thanks for the translation :ok_hand:

1 Like

Ted,

Dank je, wanneer is dit echter opgelost? Na 5 jaar? Een beetje termijn moet toch aan te geven zijn.

Jan

Het zal voor de Kerst* opgelost zijn.

(* van elk willekeurig jaar)

Jan, dit probleem in de App Store gaat (volgens Athom) niet volledig opgelost worden. De App Store is niet ontworpen om twee versies van de app naast elkaar voor langere tijd te kunnen ondersteunen.

Dit komt nu naar boven doordat Homey v5 langer in de experimentele fase zit dan door Athom verwacht was. Alle Zigbee gebaseerde apps moesten immers voor de zomer al ge-update zijn naar SDK3 (Homey v5). En nu lopen we tegen het probleem aan dat twee verschillende versies onderhouden moeten worden.

Zodra de laatste Homey v5 problemen opgelost zijn en naar als update vrijgegeven wordt naar alle systemen, zal dit probleem ook niet meer voordoen. Homey v5.x apps zullen dan baseline zijn en Homey v4.2 al snel legacy (geen verdere updates).

Ik heb vanuit Athom geen timing gehoord wanneer de v5 problemen verholpen zijn, wel dat dit de hoogste urgentie heeft.

Ik hoop dat dit het probleem verduidelijkt.

3 Likes

Ted,

Dank je aan dit antwoord heb ik meer, nu begin ik te begrijpen als gebruiker waar het probleem zit. Is dus niet snel opgelost, kan je me wel laten weten wanneer het opgelost is.

Ik neem aan dat ik het device dan opnieuw moet gaan koppelen.

Alvast bedankt

Jan van Kempen

Het ‘probleem’ wordt niet opgelost. De versie 5 wordt uitgegeven en dan zullen de experimentele versie 5 apps stabiel worden (genoemd). Nu kunnen de experimentele versie 5 apps nog niet stabiel worden want dan is er geen versie 4 app meer.

Er is helaas niets anders te doen dan afwachten, of de developer moet een versie voor v4 in github bijwerken en deze zal dan handmatig via cli geïnstalleerd moeten worden. Ik verwacht echter dat dit niet zo snel gebeurt, het wordt dan namelijk best wel een rommeltje qua versie beheer.

Of beschikbaar maken via de community store

2 Likes

Kan best. Heel goed zelfs!

I totally agree. For a community to be global, a common and widely known language is to be used. I’m quite sure that Dutch persons in general has good enough language skills to assist in creating an inclusive community

Plenty of Dutch people posting in the non-Dutch-specific parts of the forum. For people that don’t speak English well enough, the forum also has language-specific parts. Not just for Dutch, also for Swedish, German, Polish, Italian, Spanish, Norwegian, Finnish, Danish and French.

1 Like