Homey app traag, veel devices met uitroeptekens(logitech harmony devices/app)

Homey app heel traag, waarschijnlijk door iets op de achtergrond, zie regelmatig bij een hoop devices uitroeptekens verschijnen, dan weer even weg, en weer terug. Wat alles heel traag maakt. Volgens mij zijn het met de name de activiteiten die ik heb aangemaakt van logitech harmony (elite versie). Heb de app, al opnieuw gestart, en homey ook al een paar keer, maar het maakt geen verschil. Blijft problemen geven en heel traag. Op zich logisch wat ik gebruik behoorlijk wat activiteiten in logitech harmony. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken om te weten waar het probleem precies zit? Heb ook nog gedacht aan de INNR update die is geweest een paar dagen geleden dat die problemen geeft, aangezien ook de switches die ik daarbij gebruik heel traag worden vrijgegeven. Hoop dat iemand me verder kan helpen, met dit, voor mij, vage probleem

Ook al een PTP geprobeerd?

Anders even naar insights gaan en daar kijken over iets overbelast is. (geheugen/cpu)

Heb wel even de stroom er af gehad, zal het nog wat langer proberen. Is er een mogelijkheid om alle apps in 1 keer te selecteren om het CPU/Memory verbruik te zien,? Of moet ik ze echt per app selecteren en dan het verbruik bekijken?

Minimaal 10 min.

Volgens mij kan dit alleen per app.

Stroom er langer af, minimaal 10 minuten, maakt helaas geen verschil.

Het lijkt er op dat het iets is met Homey Harmony Hub app. De harmony hub wordt niet meer gevonden. Verwijderd en opnieuw toegevoegd, en dan bij het installeren van de devices blijkt er geen hub meer te worden gevonden. Die wel gewoon online is, lampje brand groen op de hub

afbeelding
hierop klikken Rob…

Thanks Anton.
Vrees dat het in de logitech harmony app zit. Die vind opeens geen hubs meer en daarom blijft homey refreshen blijkbaar voor de betreffende devices. Wat het heel traag maakt. Philips Harmony app even verwijderd en losgekoppeld waarna Homey weer normaal draait. Hoop nog wel op een oplossing en of verklaring dat de harmony app opeens de logitech harmony hub niet meer ziet. Heb harmony inmiddels weer rechtstreeks gekoppeld aan Google en Alexa assistent, maar het liefst heb ik dit natuurlijk rechstreeks aan Homey gekoppeld.

Probleem opgelost. Het zat niet in een app of iets dergelijks. Het bleek in mijn wifi netwerk te zitten. Waarschijnlijk door veranderingen die ik daarvoor had gedaan(switches toegevoegd). Na het opnieuw opstarten van de router, bleek de harmony hub weer zichtbaar.

2 Likes