Homey besturen middels google home

hoi all,

ik ben Mark en ik ben serieus aan het overwegen om homey te kopen.
maar er is 1 ding wat ik graag wil weten voor ik hem koop (is toch 3 of 400 euro).
ik wil de Homey gaan gebruiken om al mijn (nu nog niet zo slimme) apparaten te laten samenwerken, het lijkt erop dat de Homey hier perfect voor is.
maar ik wil niet aan 2 verschillende apparaten verschillende commando`s geven, kan ik de homy rechtstreeks aansturen met google home ? (en dan dus niet he google zeg tegen homey ect. maar gewoon he google doe dit of dat en dat homy er tussen zit om ze samen slim te maken.
ik heb namelijk begrepen dat de laatste versie van homey geen stembesturing heeft.

bij voorbaat dank van een noob

Jazeker is dit mogelijk, zie ook het support gedeelte:
Directe intergratie
Spraak intergatie

Ik gebruik Google assistant ook om Homey aan te sturen en dat gaat goed. Google assistant herkend alleen niet alle apparaten, maar dat is te ondervangen door in Homey een virtual device aan te maken en die dan aan te sturen. Mijn danalock wordt bijvoorbeeld niet herkend en dus heb ik een virtueel apparaat “X” gemaakt. Als ik dan zeg: "OK Google zet "X “aan”, dan gaat mijn voordeur open. Kortom: het werkt, zeer tevreden

Als je die zoekfunctie had gebruikt …
Dus voordat we alles weer gaan herhalen,

Ik heb ook een vraag over de google integratie. Misschien mag ik die hier stellen.
Ik heb nogal wat Hue lampen. Google home is gekoppeld aan de bridge, maar homey ook. M.a.g. dat alle hue lampen dubbel in home worden weergegeven en foutmeldingen optreden bij spraakcommando’s (werkt overigens wel ondanks foutmeldingen). Ik zou dus denk ik de koppeling van hue of met homey of met google home moeten weghalen. Wat is de beste optie?

Ik heb in de Google Home app een 2e huis aangemaakt en alle Hue lampen die door Homey dubbel waren toegevoegd (naast die van de Hue bridge) naar dit 2e huis verplaatst.
Daarna weer terugschakelen naar je 1e huis en nu heb je geen foutmeldingen meer als je via spraak de Hue lampen wil bedienen.

4 Likes

Gedaan en werkt. Dank.

1 Like

Hallo,

mijn danalockslot wordt niet gekoppeld aan google home, ik las dat jij dit oplost via virtual device heb jij voorbeeld flow hoe dit precies aan te vliegen

Die is slim.

Ga ik ook proberen.
:+1: