Homey Bridge installatie problem

Hallo, van de week de Beta code ontvangen en meteen een Homey Bridge gekocht maar installeren wil niet lukken?


kom niet verder als dit? Service van Homey is helaas wel erg matig (zachtjes uitgedrukt :relaxed:)

Iemand van jullie misschien een idee waar het probleem liegt?

Heb je een 2.4 Ghz en 5 Ghz op hetzelfde SSID draaien? Dat geeft probleem. Zet de 5 Ghz eens uit, en kijk dan of het wel lukt.

1 Like

dat had ik ook al geprobeerd maar heeft helaas niets geholpen.

Was mij bewust das de Bridge nog in de Beta fase zit zo kunnen ze hem beter nog niet in de verkoop doen

Kan zijn dat je een maandagochtendmodel hebt, stuur even een mail naar support@athom.com, misschien dat Athom je kan helpen.

1 Like

App downloaden van site Athom en niet uit de app store

Dat er bèta hardware verkocht wordt lijkt me niet het geval.
De (beschikbare) software (en de firmware vd bridge ook wellicht) is nog in beta en testfase.

Heb je daar misschien een linkje voor? De mail met de Beta invité code verwijst zelf naar de AppStore? En tenzij er geen TestFlight versie is kun je volgens mij geen app buiten de AppStore downloaden? Misschien dat dit voor de Playstore wel werkt maar ik heb geen Android

klopt de Hardware zal wel oké zijn. Zit er ook niet zoveel ingewikkelde spullen in​:joy: maar als de firmware nog Beta is geldt dit in feite automatisch ook voor de hardware lijkt mij :innocent:

Maar ik zal wel maandag model hebben :thinking:

Men zegt dat de app 1 en dezelfde app is

Wat voor foutmelding geeft het koppelen met Wifi?
Had je Bluetooth ingeschakeld? (raar maar waar).

Verder is dit interessant leesvoer denk ik:

Ik zou het niet meer precies weten, maar bij mij werkte het op een iPhone op de ene manier niet en de andere wel.
Wat ik heb is deze link https://get.homey.app.

Sorry maar kan jee niet eerder helpen

1 Like

Ja BT stond aan. Hij vind de Bridge ook meteen.

Foutmelding staat in de beginpost (zie screenshots) Error 404.

Ps Dat met de zelfde app gaat denk ik over Bridge /Pro vergelijken niet over iOS / Android.

Dat zeg ik!
Is ook een feit, dat kun je controleren.

Maar dat heeft natuurlijk betrekking op de 99% die hetzelfde is als je een Homey Pro dageliks gebruikt.
De setup van de Homey Bridge is echter geheel nieuw dus zit in die 1%.

En het koppelen van een Homey Bridge aan je eigen wifi gebeurt via Bluetooth tussen de mobile en je Bridge.
Daarbij hebben gebruikers meer verschillende wifi configuraties dan Athom ooit zelf kan testen.

Een beta test is daarbij erg belangrijk om informatie te verkrijgen wat goed gaat en wanneer het niet goed gaat.

Dus meld het terug via het door Athom gevraagde kanaal The new Homey — Beta Status | Homey

Wellicht zit er nog ruimte voor verbetering in de firmware van de Bridge of in die 1% van de mobile app die speciaal voor de koppeling van de Bridge aan je Homey is.

Heb je al geprobeerd de Bridge tijdelijk aan een ander wifi netwerk te koppelen?

Mischien doe je iets fout of is de instructie niet duidelijk. Veel mogelijkheden voor Athom om te leren uit een publieke Beta.

Oké, ander wifi probeer ik morgen even te testen. Alvast bedankt voor de hulp en het meedenken! :+1:

ps: uiteraard heb ik het probleem ook al aan de support afdeling gemeld.

2 Likes

Dat leek me duidelijk, want ik had jouw screenshot gebruikt en gelinked naar je testverslag :wink:

Helaas, vandaag op een ander WiFi getest maar ook hier het zelfde probleem.

De Bridge gaat vandaag retour. Misschien toch maar de Pro gaan proberen.

Bedankt voor jullie hulp! :ok_hand: