Homey Bridge

De bridge in huis, invite binnen. Alles geïnstalleerd en het werkt. Het testen kan beginnen. Voor elk apparaat is een app nodig en helaas: daar gaat het wachten weer beginnen. Van de 12 verschillende apparaten waar ik gebruik van maak zijn er tot op heden nog maar 2 apps beschikbaar. Waarbij de hue app tot op heden alleen de gateway versie beschikbaar is en daar kan ik alleen een lamp en plug gebruiken.

Het is nog maar de vraag of van de andere 10 apparaten er ooit wel apps gaan verschijnen voor de Bridge.

De uitnodiging is binnen installeren ging als een zonnetje.
Is er ergens een overzicht welke app’s werken op de bridge?

Nu moet ik de app kiezen >> installeren >> weer een keuze (ja, ik heb ook een pro) en dan pas zie ik dat de app nog niet geschikt is voor de bridge.

Overzicht:

@Peter_Kawa Thanks.

1 Like

De zoekfunctie doet het gewoon :grin:
Voor volgende x :wink:

Die had ik geprobeerd maar iets te ongeduldig en niet ver genoeg omlaag gekeken. De juiste zoekterm geeft altijd het beste resultaat (wiki)
Toch fijn dat je me er op wijst :innocent:

1 Like

Ook ik had het zelfde, maar inmiddels de invite gekregen.
Helaas betekend Beta inderdaad echt Beta. Ik heb veel Hue spulletjes en dat werkt op het moment voor geen meter…

Beta is beta inderdaad :wink:
Voor Hue heb je de bridge niet nodig, toch?

Een dingetje wat ik me afvraag, na meerdere ‘teleurgestelde’ Homey bèta reacties hier:
heeft Athom iets vermeld bij het product over hoe je het beste feedback kunt geven over je bevindingen? (handleiding, website, of beta programma uitleg o.i.d).

Absoluut no offence, maar dat je dat hier zou moeten melden lijkt me wat vreemd?

Cheers

De beschikbare Hue app gaat uit van gebruik met je Hue gateway. Bridge is dus niet nodig.
In de mail van de invite staat deze link om je feedback te geven en de status van de issues.

2 Likes

Is er al bekend wanneer er voor normale stervelingen je account actief word.
Homey bridge vandaag binnen gekomen maar kan er nu niets mee.

Zolang Homey (cloud) in de beta is zal dit onbekend blijven, zoals in de Q en A al aangegeven van laatst.

Er zijn 10000-en aanmeldingen, en in het begin zal het traag gaan, aangezien dan de meesten bugs gemeld worden en die soms meerdere dagen kan duren voor ze opgelost zijn, alleen als er minder bugs worden gevonden zullen de uitnodiging sneller ingewilligd worden.

1 Like

Hoi!

Ik heb op dit moment een Homey uit 2016. Nu heb ik toegang gekregen tot de Beta van de Homey Bridge en ik twijfel om te gaan upgraden.

Thuis heb ik met name spullen van Hue, Tradfri, Aqara en Sonos. Dat werkt op zich prima, maar ik ben toch aan het kijken of het nieuwe Homey Bridge misschien nog beter is. Met name richting de toekomst.

Waarom zouden jullie wel en waarom niet upgraden/overstappen?

Thanks!

Pardon?
Je bedoelt je wil kiezen voor een ander product dat een deel van de functionaliteit van je bestaande Homey Pro kan overnemen…

O, ik neem aan dat je dat ook gemist hebt dat je gratis een upgrade naar Pro hebt gehad (met behoud van de 1Core CPU en 512 MB geheugen)

1 Like

Vandaar ook de ‘upgraden/overstappen’ :wink:

Maar als ik je reactie goed begrijp, zou er geen reden zijn om de overstap naar de nieuwe Homey Bridge te maken?

Dit is geen upgraden!

Dat wordt mij inderdaad duidelijk. Zouden er redenen zijn om wel de overstap te nemen volgens jou?

Zeker niet. Leuk voor Jan en Annie of Kees de Vries om mee te beginnen maar zeker niet voor bestaande Homey gebruikers om te “upgraden”.

1 Like

Dan houd ik lekker mijn Homey 2016 :ok_hand:

4 Likes

Homey bridge is geen opvolger van Homey maar een geheel nieuw product wat naast de bestaande Homey wordt geïntroduceerd.
De bridge is ook niet bedoeld als vervanger of opvolger, de bridge is bedoeld voor de instappers, klanten die net beginnen en niet zoveel eisen stellen aan hun homeautomation.

De bridge heeft ook beperkte mogelijkheden tov de Homey, zo is er geen mogelijkheid om lokale wifi apparaten aan te sturen (denk bv aan IP cameras) maar het grootste verschil zit heb in de app store.
De bridge zal naar schatting maar ongeveer 40% van de totaal aantal beschikte apps aanbieden tov de ‘gewone’ Homey.

Dit laatste komt doordat Athom enkel officiele apps toestaat voor de bridge, alle community apps komen niet beschikbaar voor de bridge.
Wat zijn officiele apps en wat zijn communitie apps zul je wel denken.

  • officiële apps zijn apps gemaakt door Athom zelf OF door de fabrikant van het apparaat, de laatste mogelijk zijn APPS die door externe gecertificeerde ontwikkelaars worden gemaakt. (certificering gaat via athom).
  • community apps zijn apps die gemaakt zijn door ontwikkelaars die niet verbonden zijn aan de fabrikant, ruim 60% van alle huidige apps dus. Deze apps zullen dus niet worden beschikbaar gesteld voor de bridge

Dus heb je al een homey, koop geen bridge maar gewoon een nieuwe Homey pro
Heb je nog helemaal niets, kun je een bridge overwegen, zorg dat je dan vooral cloud based apparaten koopt en merken (zwave/zigbee/etc) waar er ook apps beschikbaar zijn…