Homey Cornelisse Dash, een homey dashboard

@Henk_Renting

zie hier wat de wijzigingen zijn voor deze versie

1 Like

@AdrianusJ De google hub onthoud dat niet nee. Dan zou je een scherm aan de pi4 moeten maken en het in een nette behuizing moeten maken, dan blijft het wel werken. heb ik ook voor bij mijn voordeur in de gang gedaan.

Dat zo nog een optie zijn. Dank voor meedenken. En dank voor je dashboard.

Hallo Martin, daar ga ik zeker naar kijken. Dank voor de tip!

heb je daar een stappenplan voor? ik las ergens anders op het forum dat dit niet kon?

Ik ben hier niet zo goed in maar zal het proberen uit te leggen:

  1. Micro Web Server app op Homey installeren
  2. In de configuratie van de app druk op de knop “Start FTP Server”, zodat deze “Running” aangeeft.
  3. Op een PC of MAC installeer het gratis FTP programma FileZilla.
  4. Download de Zip van de map met Homeydash bestanden op je PC of MAC, b.v. van https://github.com/homeycornelisse/homey.ink
    Je krijgt nu een map Homey.ink-master met de bestanden erin, zet deze map b.v. op je bureaublad.
    Ik hernoem de map dan even naar “Homeydash”, dat is wat korter.
  5. Met het FTP programma FileZilla log je nu in op je Homey FTP Server.
    Vul linksboven bij het vakje “Host” je eigen Homey ip adres in en bij “Poort” 5081.
    Druk nu rechts op de knop “Snelverbinden”.
    Als de verbinding is gelukt kun je in de linkerkolom naar de map “Homeydash” op je bureaublad browsen en kun je met een rechtermuisklik "Uploaden kiezen om de hele map naar Homey te uploaden.
    De map zie je nu in de rechter kolom verschijnen en staat nu dus op Homey zelf.
  6. Nu kun je Homeydash vanaf je Homey draaien.
    Type b.v in je browser Http://IPADRES-HOMEY:5080/Homeydash/app?theme=web&lang=nl&token=(aanvullen met token)
    Casten naar je google hub gaat zo ook prima.

Hoop dat je eruit komt zo.
Groet Martin

P.s. als je de app “Micro Web Server” even herstart dan zal de FTP server weer off-line zijn, want deze heb je alleen nodig om files naar Homey te uploaden.
De HTTP server blijft werken, dus Homeydash ook.

7 Likes

Tnx, daar ga ik wel uitkomen zo, ben bekend met ftp en filezilla :+1:

gelukt, tnx!

1 Like

HomeyDash is een super mooi initiatief en werkt soepel! Persoonlijk zou ik alleen wat meer vrijheid willen in het indelen van een eigen dashboard, zo kwam ik dit voorbeeld tegen van Home Assistant

Prachtig als je het mij vraagt… zou zoiets mogelijk zijn met Homey? Qua layout/css/html heb ik hier geen moeite mee om het zelf te maken, maar ben vooral benieuwd welke info er allemaal via de Homey API beschikbaar is.

Wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om bv. de temperatuur in een knop zichtbaar te krijgen, laat staan dat ze een kleurtje krijgen.
Wie kan dit een goed uitleggen?

hoor graag, Hans

1 Like

krijg nergens een waarde in mijn dashboard. kan je eens uitleggen hoe je dat doet?

gr Hans

Al eens geprobeerd met de online versie van het dahsboard? Daar werkt het door erop te klikken en even vast te houden.
Geen idee of en zo ja hoe dit werkt in de Cornelisse versie.

vasthouden werkt maar geen waardes te zien

Als je deze waarde wilt laten zien zul je moeten programmeren denk ik. De standaard waardes (temp, lux, vocht, batterij etc) kunnen standaard worden weergegeven als dat in de app is verwerkt (zoals in de online dashboard versie). Ik denk niet dat dit standaard het geval is in de Cornelisse versie. Je zou het de maker kunnen vragen…

Dit gaat verkeerd met het zetten van de waarde in de virtuele sensor, heeft niks met het dashboard te maken. Probeer eens een temperatuursensor (dus geen virtuele) in je favorieten te zetten en kijk eens of het dan wel werkt.

hmmmm, gaat niet zo als ik wens

doe ik wat verkeerd?

Zeker!
2 dingen:
Ten eerste vroeg ik of je eens een normale temp sensor in je favorieten wilde zetten maar je koos toch voor een virtuele.
Ten tweede zet je de waarde verkeerd. Zet de waarde van een virtuele sensor en dan krijg je 2 txt boxjes.
In de bovenste vul je “measure_temperature” in.
In de onderste kan je een tag doen maar in de bovenste niet.

En voor co2 vul je in: measure_co2
Voor vochtigheid: measure_humidity
En er zijn er nog veel meer. :wink:

oepsi en een aha!, bedankt voor het richten van deze newbie neus in iets van een richting. nu nog even verder experimenteren. “er zijn er nog veel meer” maakt mij extra nieuwsgierig.

thnx Hans

Dat begrijpend lezen is ook niet meer wat het ooit geweest is… :disappointed_relieved:

1 Like