Homey Community Forum

Homey Cornelisse Dash

Welkom bij het Homey Cornelisse Dash topic. In dit topic kan je terecht met je vragen rondom Homey cornelisse Dash. De oorsprong van dit dashboard is tijdens een hacky Friday bij Athom ontstaan. Emiel creëerden toen Homey.ink een energie vriendelijk dashboard voor op een e-reader. Al snel werd er ook een versie toegevoegd voor op de pc. Homey.ink is een open source dashboard wat inhoud dat anderen de software mogen gebruiken en er hun eigen draai aan kunnen geven. Een voorbeeld is homeydash.com. Dit dashboard is gemaakt door Danee de kruyff. Danee voegden veel extra’s toe aan het dashboard en heeft het gemaakt naar wat het vandaag de dag is. Toen ik zijn versie zag leek het me wel leuk om aan de versie van Danee mijn eigen draai te gaan geven, en zo pasten ik het uiterlijk van het dashboard aan. Omdat ik niet kan programmeren was dat nog een aardige klus :joy:. Mocht je vragen hebben over mijn versie van het dashboard laat ze gerust hier onder achter.

Huidige versie van mijn dashboard: 1.1.6

• Meerdere Css aanpassingen
  • Brandmeldpaneel toegevoegd
  • Rookmelder alarm capabilities toegevoegd
  • CO alarm capabilities toegevoegd

Toegevoegde talen

• Turks
  • Arabisch
  • Luxemburgs
  • Fries (was al toegevoegd door Danee maar ik heb hem selecteer baar gemaakt in het menu)

Hoe kan je een token verkrijgen om in te loggen op Dash.homeycornelisse.nl ?

Ga naar https://homey.ink
Scroll naar beneden en klik op Log in

image

Na het inloggen zou je dit moeten zien

image

Open nu de console.
In Chrome kunt u de console openen door met de rechtermuisknop op de pagina te klikken en inspecteren te selecteren. Of door op F12 te drukken. Selecteer vervolgens het tabblad waar console staat …
Dan zou je zoiets moeten zien:

Klik op de link, deze brengt je naar de oorspronkelijke homey.ink-pagina ziet er zo uit (informatie zal duidelijk anders zijn, maar je zou een temperatuur, weersbeschrijving en apparaten moeten zien)

image

Vervang nu app.homey.ink/?theme=kobo-h20

image

met Dash.homeycornelisse.nl/?theme=web
en navigeer naar het nieuwe adres in de adresbalk.
Het resultaat ziet er dus zo uit, maar dan met de informatie van je eigen Homey

image

Als het resultaat van een van deze stappen er anders uitziet, probeert u de stap opnieuw.

Veelplezier met het Dashboard :grin:

8 Likes