Homey en bevestiging deurcontact Fibaro

In de Homey handleiding staat geschreven: Daarnaast werkt alle Z-Wave communicatie twee kanten op: apparaten bevestigen gegeven commando’s om er zeker van te zijn dat de informatie aangekomen is.

Ik gebruik een deurcontact en tussenstekker van Fibaro. De tussenstekker staat redelijk ver van de Homey. Het deurcontact maakt een contact en zou de tussenstekker moeten schakelen. Homey zegt dat de actie uitgevoerd is maar de atie heeft niet plaats gevonden. Geen controlle dus. Doe ik iets fout?

Je deurcontact is geen hub in je z-wave netwerk. Dat is geldt alleen voor op spanning aangesloten apparaten.
Als deze te ver weg is dan zou het kunnen dat Homey de plug niet kan bereiken.
Even voor je getest en als ik een stekker uittrek en ik stuur deze aan dan krijg ik ook geen foutmelding. Dat zou je gezien de tweeweg communicatie misschien wel verwachten.
Je kunt eventueel nog de plug rechtstreeks vanuit devices aan proberen te sturen. Dan kun je zien of de communicatie werkt en sluit je een fout in de flow of van het deurcontact uit.

Ik denk dat het probleem niet in de flow zit. Die is zo simpel dat gaat niet fout. Iik denk dat de bidirectionele communicatie niet werkt op de één of andere manier.

En dat zou weer te maken kunnen hebben met de afstand waarvan je zelf al aangeeft dat die redelijk ver weg is. Heb je al geprobeerd om de stekker dichter bij Homey te plaatsen om te kijken of het dan wel werkt?

De stekker kan te ver weg staan van de Homey. Maar wanneer dit zo is dan wil ik niet horen dat Homey zegt dat de actie is voltooid. De actie is niet volbracht door de afstand. Dit is juist de kruks!

Ok. Dus het is eigenlijk niet zo zeer het probleem dat de stekker het niet doet maar meer dat je daar geen melding van krijgt?
Dan moet ik je verwijzen naar de GitHub issue tracker van Homey.
Aangezien dit een community forum is en Athom niet actief meeleest is dat de beste plek.