Homey en bv Shelly en kpn wifi

Lang bezig geweest maar…

Heb nu kpn glasvezel. Kom van Ziggo. Bij Ziggo vaste ip adressen.

De dimmers en zo gingen niet zo gemakkelijk mee. Bijv de dimmers van Shelly. Heb ik ze er in, zet ik de adressen vast in kpn modern.

Maar dan zachte reset van kpn modem. Heb de nieuwe box 12. De Shelly app ziet de dimmers. Maar in homey niet. Blijken de ip adressen gewijzigd.

Te technisch voor mij. Wil stabiel omdat ik gelezen heb dat dat beter is en gebruik maken van vast ip. Ik voor telefoons ivm aanwezigheid. Maar hoe moet ik dat nu doen? Hoe doen andere kpn wifi houders?

Alle tips zijn voor welkom!

Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar volgens mij heb je daar al een topic over lopen… toch?

Het klinkt alsof je een specifiek probleem hebt met de KPN Box, en dan zou ik denken dat je op het KPN forum een grotere kans van slagen hebt.

Door naar https://192.168.2.254 te gaan en je DHCP server en daar de adressen te reserveren.

Dat laatste, daar gaat het steeds mis, dus ik probeer het maar eens op kpn form. Niemand hier ervaring dus met deze bos. Bedankt voor de tip

Hier staat wel wat leuks.
Als dit te technisch is zou ik het laten doen door iemand die het beter snapt.

1 Like

Dit snap ik :fist_left: en tot nu toe gaat het wel goed.

1 Like

Anders de vraag zoeken op het Tweakers forum. Daar is vast wel een topic over het kon modem.

Na lang zoeken gevonden :mechanical_arm: het ligt aan de KPN box. Maar komt ook voor bij Expedia box. Het komt voor bij Chrome cast, printers en bv mi light. Oplossing zou liggen in uitzetten wifi6. Iemand hielp me daarna door de 2ghz en de 5ghz instellingen op een na hoogste optie te zetten. En bij mij gaat het nu 6uur goed en dat is al een unicum. Bedankt voor het meedenken

En na aanbevolen aanpassing(wifi6 uitschakelen oid) toch na 4 dagen zelfde probleem. Die nu mijn vraag. Is hier iemand die homey gebruikt met KPN internet en telefoon en eigen router, ken je deze problemen en welke router bevel je aan? Deze techniek gaat me een beetje boven de pet. En ik mis de flows in homey zo! En bij KPN kom ik niet verder dan dat het probleem bekend is(pas 9 maanden officieel, dat er aan gewerkt wordt door leverancier en dat ze niet weten of het opgelost wordt of wanneer…:sob: