Homey en invalide

Hallo allen,
ik heb een maatje, zoon van vrienden van rond de 20 jaar en lichamelijk gehandicapt (soort ALS). Hij zit echter vol met levenskracht en wil het liefste zoveel mogelijk zelf doen ondanks zijn ernstige beperking. Hij gaat vanaf januari ook op zich zelf wonen
Hierbij is hij op zoek naar mogelijkheden om zijn huis te automatiseren en natuurlijk zijn daar de oplossingen die hij vanuit het WMO kan krijgen. Het liefst zou hij alles in 1 app hebben . Bv via homey. De nu geplaatste bediening zijn voordeur en een paar lampen werken op infra rood. Is er iemand hier die ervaring heeft met homey in combinatie met aanpassingen voor gehandicapten?? Vanuit Athom zelf werd gezegd dat de homey wel vaker voor deze toepassingen werd gebruikt (kon jammer genoeg niet een gratis homey voor hem los peuteren) Wel prima korting.
Zelf houdt mijn kennis over Homey bij IR op, omdat ik dit niet gebruik in de homey
Reacties zouden welkom zijn en misschien zijn hier techneuten die hem kunnen helpen

Dat ligt er even aan wat we nog precies kunnen natuurlijk. Als we nog kunnen praten zou ik een Homey 2016-2018 nemen met ingebouwde microfoon. Als we nog ergens op kunnen drukken zou ik Homeydash.com op een iPad zetten. Ik gebruik IR elke dag maar dat werkt ook perfect hier. Hoor ook andere verhalen dat IR niet zo lekker werkt bij anderen. Met een Broadlink mini of harmony is dat wel weer op te lossen. Als alles vanzelf moet gaan zijn de mogelijkheden veel uitgebreider natuurlijk met Homey. Ik heb niet het idee dat Homey een professioneel ding is om dit soort zaken permanent op te lossen in dit soort situaties. Is in de situatie van ernstige beperkingen naar mijn idee niet betrouwbaar genoeg.

owke Helder, idd moet je wel voor 100 % betrouwbaarheid gaan bij hem. Praten is niet meer mogelijk. Het moet niet zo zijn dat hij geen deur op kan krijgen omdat Homey het vertikt.

Precies dat!