Homey en Nuki

Hallo,

Ik heb een vraag over Homey i.c.m. Nuki.

Probleem:
Als ik via de achterdeur mijn huis binnen komt dan moet ik doorlopen naar de voordeur om die weer dicht te doen. :upside_down_face:
Super handig natuurlijk als de postbode tegelijk een pakketje komt bezorgen, alleen dit heb ik nog niet tegelijk mee gemaakt.

Mijn vraag is:
Is het mogelijk dat als mijn achterdeur sensor geactiveerd wordt dat dan mijn voordeur dicht blijft?

Ik denk dat dat de makkelijkste oplossing voor mijn probleem is.
Andere ideeΓ«n zijn natuurlijk altijd welkom.

Had ook gelezen dat ( Patrick_Ruitenbeek alles via Homey laat lopen en niet via Nuki, maar daar kom ik helemaal niet uit.

De uitleg daarvan stel ik ook zeer op prijs. :slightly_smiling_face:

Want de locatie weet Nuki ook niet altijd even goed. (vertraging)
Dat ligt waarschijnlijk aan android, maar het zou natuurlijk handiger zijn als 1 app je locatie bij houd,
en die deelt met Homey.

Rudy

Hoi Rudy,

Op zich is het niet heel spannend om dit middels Homey te laten lopen.
Ik zal de flow even delen in dit topic, dit zal allicht de boel verduidelijken denk ik.

Ofwel,
Ik gebruik de Smart Presence app als aan en afwezigheid melder.
In ons huis heb ik een mesh netwerk draaien, waardoor ons wifi bijzonder sterk is, en ik op 6mtr van de voordeur nog een prima bereik heb.
Moment dat mijn telefoon dus contact maakt met ons wifi netwerk, dan treed de flow in werking.
Ik krijg dus op mijn telefoon/smartwatch de vraag of ik de voordeur wil openen, deze wordt beantwoord met ja of nee. Bij Ja, uiteraard deur openen, en bij Nee, dan gebeurt er niks.
Deze vraag krijg ik dus ook als ik middels de achterdeur binnen kom, en beantwoord dan uiteraard met nee.

Wat je wel even moet doen, is in de NUKI app de optie uitzetten dat zodra hij een bluetooth verbinding oppikt, dat hij de deur opent. Anders heeft het geen effect natuurlijk.
Dit heet, even uit mijn hoofd β€œAuto Unlock” in de Nuki app.
Je kan dit vinden in de Smart Action Center, hier moet je alles uitzetten.

Heb dit bij ons nu al een goed 3/4 jaar draaien op deze manier, en 100% score tot nu toe.
Op deze manier doe ik dit ook met vertrekken, zodra ik of mijn vrouw, of beide te gelijk weg gaan, dan wordt de voordeur ook automatisch vergrendeld.

Die flow zit weer iets anders in elkaar, maar het principe blijft hetzelfde.
Aan de andere zijde kan je daarvoor ook nog wel gewoon gebruik maken van de Lock and Go optie van Nuki.

Hoi Patrick,

Dank voor je snelle reactie en uitleg + het delen van je Flow. :+1:
Ik ga hiermee proberen om het ook voor elkaar te krijgen.
Ik heb een mesh netwerk met Ubiqiuti en ook buitenzenders. Dus met de wifi moet wel gaan lukken.

1 Like

Super, dat moet wel gaan lukken.
Mocht het e.e.a. niet duidelijk zijn, let me know!

Het is gelukt. Via smartwatch helemaal super handig.
Bedankt voor de hulp.

Beetje late reactie, nog al druk de laatste tijd.
Maar, geen probleem graag gedaan!