Homey en tile pro

Goedemiddag.

Sinds kort gebruik ik 2x een tile pro voor precense. In combinatie met de beacon app. En heb simpele flows zoals “als beacon 1 weg is. Set persoon 1 op afwezig (via aanwezigheid van homey) en set better logic op persoon 1 aanwezig false, en set heimdall op toezicht modus”. En dit andersom.

Maar nu word er midden in de nacht of savonds Of als ik net thuis ben ineens mijn aanwezigheid op afwezig gezet. En vaak maar niet altijd daarna meteen op aanwezig. Dit blijft ie doen.

Wat doe ik fout of wat is er mis.

Bedankt maaikel

Ik heb inderdaad dezelfde instellingen als jij liet zien. Maar ik heb nu iets geprobeerd. Ik had namelijk in een flow de beacon detectie alleen bij “als” staan (beacon1 is binnen bereik)


Maar heb nu de beacon is binnen bereik ook toegevoegd aan de “en” kolom

zoals je hier ziet

En dan in de “dan” kolom dit

Dit zelfde heb ik nu gedaan bij afwezig. Had hier voorheen alleen in de “dan” kolom ‘de beacon is in bereik’ staan.
Hopen dat dit scheelt.

Ik heb sinds 2 dagen ook de tiles en ben nu ook weer bezig met afstellen van Heimdal.
Het weggaan heb ik inderdaad opgelost met als tile afwezig dan start timer en als na afloop timer tiles nog steeds afwezig dan inschakelen Heimdal.
Echter bij terugkomen wil ik geen extra timer voordat Heimdal weer uitgaat en daar gaat het nu nog mis; soms midden in de nacht wordt één van de tiles ineens als weg en weer thuis gezet en dan wordt dus ook midden in de nacht Heimdal weer uitgezet…
Misschien inderdaad iets proberen icm het deurcontact zoals hierboven ook al gemeld…

Precies dit dus… eenmaal weg is er niets aan de hand… Maar thuis doet ie nog weleens raar. Mijn oplossing in mijn vorige bericht heeft ook niets geholpen. Was vannacht weer ineens weg.
Maar misschien deurcontact gebruiken ja…

Probeer het eens i.c.m. de app Smart Presence. Ik heb hiervoor 3 flows (aan\afwezig).

Zoals @ArnoP al aangeeft met Heimdall doe ik het ook met een extra timer. Die kijkt maximaal 3x voor als iedereen weg is, is iedereen weg dan zal het alarm actief worden.
Voor binnenkomst, als Aanwezig op 1 of hoger komt te staat dan mag het alarm er af.

Hopelijk is dit alles een beetje duidelijk.

Dit is goed duidelijk. Alleen hoe heb je die aanwezigheid geregeld via better logic? Met nummers? Die begrijp ik niet helemaal.
En hoe heb je ingesteld dat er 3x gecheckt word of iedereen weg is?

Bedankt

Ik heb als tile is buiten bereik dan start na 3 minuten flow. Flow die gestart word tjekt in de en kolom of de tile nog steeds buiten bereik is en zet dan al dan niet op afwezig. Simpele oplossing die voor mij 100% werkt.

@RoyWissenburg Als aantal x verifiëren buiten bereik op 2 staat, zet de beacon app de tile dan ook niet wat snel op buiten bereik? Ik heb hem zelf eigenlijk al vanaf het begin op 5 staan.

Ik heb nu als test ingesteld dat wanneer tile aanwezig is het alarm uitsluitend wordt gedeactiveerd als er geen enkele andere tile aanwezig is (tot nu toe flipperen ze niet allemaal tegelijk van weg naar direct weer aanwezig).
Als er dan 's nachts een keer ééntje flippert terwijl de andere gewoon thuis is dan zal het alarm er niet vanaf gaan. Oplossing van @Peter_de_Vos met een 3 minuten timer lijkt zowaar nog beter.

Ik heb aantal x verifiëren buiten bereik in Beacon op 5 staan met een timeout van 10 maar zelfs dat geeft dus af en toe een flipperende tile aan en inderdaad, pas na een kleine minuut wordt een tile als afwezig gezien, maar dat vind ik geen probleem.

Dat heb ik inderdaad met Better Logic gedaan, numeric value welke op 0 sta bij niet aanwezig zijn van telefoon of Tile, bij beide aanwezig staat deze op 2.

De check gaat via een zandloper, wanneer de zandloper leeg is zal de flow starten en kijkt die of de variable aanwezig op 0 staat, bij 0 beveiliging inschakelen anders opnieuw de zandloper starten.

Hoe doe ik dit met 2 tile’s ? Die van mij en mijn vriendin. Die aanwezigheid via better logic en die zandloper?