Homey firmware 7.1.1 update, zwave problemen

Vanmorgen meldden twee van mijn Aeotec Smart Switch 7 devices dat ze niet langer waren gekoppeld aan een Z-wave netwerk, de derde is nog wel gekoppeld maar reageert niet meer op commando’s.

Alle andere Z-wave devices werken nog normaal.

Het verschil met gisteren is dat vannacht mijn Homey een firmware update naar versie 7.1.1 heeft gekregen. Met daarin volgens de release notes een ‘fix’ voor Z-Wave.

Het verschil van de Aeotec Smart Switch 7 ten opzichte van de andere Z-wave devices in mijn Z-wave netwerk is dat deze gebruik maakt van S2 security.

Zijn er meer mensen met problemen na deze firmware update?

Heb je je Homey al een minuut of 10 van de stroom af gehaald?

Jazeker. Ook al had ik daar al niet echt vertrouwen in dat dat zou helpen.

Het probleem is nu onder andere dat twee Smart Switches nu aangeven dat ze niet langer gekoppeld zijn aan een Z-wave controller. Deze zal ik dus nu moeten resetten en opnieuw proberen te koppelen aan de Homey. Daar had ik vanochtend geen tijd voor.

Alle Smart Switch 7 units gereset en opnieuw gekoppeld en het werkt allemaal weer.

Nu wel automatische updates uitgeschakeld. Hou niet zo van dit soort verrassingen. :wink:


Dit gaat over apps, maar toch :upside_down_face:

In een ideale wereld gaat er nooit iets mis met updates, de praktijk is helaas anders.
Daarom zet ik normaalgesproken automatische updates altijd uit, zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik update en meteen actie kan ondernemen als er iets fout gaat, in plaats van er plotseling mee geconfronteerd te worden.
Dat was ik bij de Homey dus nog vergeten, maar dat is nu rechtgezet.

1 Like

Ook bij de individuele apps?

Ja ook die. De automatische update van de individuele apps stond al uit, maar de automatische firmware update had ik over het hoofd gezien.
Zou eigenlijk mooier zijn als alle mogelijke updates op een centraal scherm zouden staan.

@Hsd1965 “App version checker” heeft dat, en informeert je dagelijks. Je kunt ook makkelijk de apps individueel auto-update in/uit schakelen, of alles tegelijk.
https://store.homey.community/app/com.community.store