Homey Community Forum

Homey gaat eigen leven leiden 😅

Is het de Nano shutter? Dan zou dit het schema moeten zijn:

Heb je hem zo aangesloten?

Zeker

Out1 = down (close)
Out2 = up (open)
S1 is pulse from switch for down
S2 is pulse from switch for up

(let niet op blank koper. Nog niet definitief, dan namelijk even vertinnen)

Apart,
Ik meet 90V over S1 (en S2) en N…
Ik zou 0 verwachten, maar weet niet wat de Aeotec van binnen doet.
Straks de schakelaar even nameten, of die zuivere koek is.

Nooit vertinde draden onder schroefcontacten!
Dat geeft slechte verbindingen na verloop van tijd, de tin wordt steeds verder ingedrukt, waardoor er overgangsweerstand ontstaat.
Gebruik liever adereind hulzen.

4 Likes

Thanx voor de tip

1 Like

Aeotec verdenkt de shutter zelf. Vanavond even een andere plaatsen (heb er gelukkig nog 2 liggen)

De 90V over de contacten is by-design, dus niets geks.

Probleem gevonden. De Aeotec Shutter was gewoon defect :slight_smile:
Nieuwe shutter geplaatst en alles zonder gek gedrag.

Ok, wel iets anders, maar daar start ik een nieuw topic over.

1 Like

Ik dacht ook last te hebben van spookgedrag; ineens werd de Honeywell T6 thermostaat op de meest vreemde momenten teruggezet naar de ruststand (19gr, vloerverwarming).
Honeywell app uitschakelen stopte dit gedrag, inschakelen was het weer terug, dus het moest ergens in Homey worden gezocht.

Na wat onderzoek mbv Insights kwam ik erachter dat er wel een complete flow werd afgetrapt, al wist ik nog niet welke. Dus her en der in de verdachte flows wat extra kaartjes gezet die mij een notificatie stuurden om te zien welke flow het betrof. Dat was er maar 1, dus ik kwam al dichterbij.

Na nog wat speurwerk zag ik dat de flow werd afgetrapt door 2 applets van IFTTT, die dus naar de verkeerde flow verwezen stond. Ik had deze applets kort daarvoor veranderd om onder de PRO-versie van IFTTT uit te komen.

Mooi verhaal, lekker kort (zul je denken), maar het geeft voor mij aan dat met enig speurwerk veel te verklaren valt. Sterker nog, Homey deed precies wat hem werd opgedragen, dus die heb ik dan ook zeker niet gereboot oid.

Flows kunnen je soms zo in de weg zitten. Hehe.

Flows… je kan niet zonder ze maar soms ook niet met ze :rofl: